محصولات ارگانیک فریدونشهر فاقد نشان تجاری است/گازرسانی به روستاهای پشتکوه اجرایی می شود

فریدونشهر - فرماندار فریدونشهر گفت: گوشت و عسل تولیدی این شهرستان به عنوان دو محصول کاملا ارگانیک فریدونشهر فاقد نشان تجاری است .

ناصر اسدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، با اشاره به  ورود کاروان شهدای تازه تفحص شده به استان و عطر آگین شدن اکثر شهرستان ها به نام و یاد شهدا اظهار داشت: شهیدان یاد آور حماسه سازی ها و فداکاری های فرزندان ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس هستند.

وی با بیان این که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا وظیفه همه ماست و شأن شهدا بالاتر از هرگونه جناح بندی و حزب بازی است ، عنوان کرد: مقام شهدا  به خاطر جان فشانی آنان برای انقلاب و نظام؛ بلند مرتبه و ارزشمند است و انسان با مطالعه وصیت نامه های شهدا متعجب می شود که آنان چگونه به این اخلاص و مرتبه عقلی رسیده اند.

بازسازی و بهسازی روستای کلوسه؛ مهم ترین طرح اجرایی شهرستان

نماینده عالی دولت در فریدونشهر در ادامه این گفتگو با مروری بر مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف به شرایط آب و هوایی منطقه و خسارت وارده به بخش مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش سهم وام ساخت و ساز و تعمیرات مسکن و نیز وام های بلاعوض به شهرستان فریدونشهر نیازمند توجه ویژه مدیران استانی است.

وی با بیان این که در تعدادی از روستاهای شهرستان، طرح هادی اجرا نشده است، عنوان داشت: این موضوع باعث مشکلاتی در بخش ساخت و ساز مسکن شده است، بنابراین لازم است طرح هادی در روستاهای مورد نظر توسط بنیاد مسکن استان ایجاد و اجرا شود.

اسدی با اشاره به طرح بازسازی و بهسازی روستای کلوسه گفت:  این پروژه یکی از مهم ترین طرح های اجرایی در شهرستان است که سال گذشته با همت و پیگیری  مدیریت شهرستان و همچنین همکاری بنیاد مسکن استان تعداد ۷۰ باب منزل مسکونی ساخته شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

فرماندار فریدونشهر افزود: در ادامه روند کار در سال جاری نیز چند واحد مسکونی دیگر در همین روستا ساخته و تحویل مردم خواهد شد.

نقش مهم پایگاه امداد و نجات اسلام آباد در ارتقای ایمنی صنعت گردشگری

وی در ادامه در خصوص پایگاه امداد ونجات منطقه پیشکوه در روستای اسلام آباد شهرستان فریدونشهر گفت: احداث و بهره برداری از این پایگاه گام موثری در افزایش توان پاسخ گویی به حوادث و سوانح احتمالی منطقه خواهد داشت.

اسدی از همه ادارات خواست نهایت همکاری را جهت تسریع در روند احداث این پایگاه با هلال احمر داشته باشند.

وی ادامه داد: پایگاه امداد و نجات هلال احمر از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای در زمینی به مساحت بیش از ۶ هزار متر مربع در روستای اسلام آباد احداث می گردد که طرح احداث فاز یک این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ متر آغاز گردیده است.

اسدی تاکید کرد: با توجه به این که فریدونشهر یکی از مراکز گردشگری در غرب استان اصفهان محسوب گردیده  است و در طول سال گردشگران و ورزشکاران به منظور استفاده از تفریحات و مسابقات زمستانی و تابستانی شهرستان فریدونشهر را انتخاب می نمایند، لذا جایگاه منحصر به فرد این پایگاه در ارتقای سطح ایمنی صنعت گردشگری انکار ناپذیر است.

لزوم تخصیص بیشتر آب برای مصارف کشاورزی

فرماندار فریدونشهر  در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان و امکان دسترسی به آب های منطقه، خواستار تخصیص آب بیشتر توسط اداره آب منطقه ای به منظور استفاده در مصارف کشاورزی و فضای سبز شهرستان شد .

وی همچنین از اداره منابع آب استان خواست به تعهدات خود در قبال شهرستان پایبند و خسارات وارده به بخش کشاورزی و باغات شهرستان که ناشی از حفر تونل می باشد را جبران نماید.

لزوم برند سازی محصولات ارگانیک فریدونشهر

نماینده عالی دولت در فریدونشهر با اشاره به شعار سال جاری و لزوم ایجاد اشتغال، گفت: همه مسئولان و دستگاه های متولی لازم است با جدیت موضوع اشتغال را پیگیری نمایند و راهکار ها و برنامه های خود در زمینه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال پایدار را  مورد بررسی قرار دهند.

وی همچنین خواستار حضور مسئولان بانک ها در جلسات کار گروه اشتغال شد.

فرماندار فریدونشهر در بخش دیگری از گفتگوی خود، گریزی به حوزه گردشگری و اقتصاد این حوزه نیز زد و گفت:  گوشت و عسل تولیدی شهرستان به عنوان دو محصول کاملا ارگانیک فریدونشهر فاقد نشان تجاری است و متاسفانه محصولات شهرستان بدون توجه به ارزش غذایی و ارگانیک بودنشان، در کنار دیگر محصولات با قیمتی بسیار کمتر از آن چه باید باشد عرضه می شود.

وی افزود:  این در حالی است که برای تهیه این محصولات بیشتر از محصولات غیرارگانیک زمان و سرمایه مصرف شده است.

فرماندار فریدونشهر با اشاره به ظرفیت های عظیم و منحصر به فرد منطقه؛  موقعیت اقتصادی و جغرافیایی این شهرستان را خاص دانست و تصریح کرد: مردم، مسئولان، سرمایه گزاران واصناف باید با درک این موقعیت، به مقتضای این شرایط فعالیت کنند تا حداکثر بهره را از این پتانسیل ببرند.

آغاز طرح توسعه پیست اسکی فریدونشهر

اسدی در ادامه با اشاره  به عدم تکمیل زیر ساخت های پیست اسکی فریدونشهر گفت: با پیگیری های به عمل آمده از طریق فرمانداری شهرستان، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بر اساس طرح های مشارکتی(ماده۲۷) طرح اجرای فاز یک توسعه پیست اسکی را به شرکت تعاونی سهامی عام پیشروان توسعه و گردشگری فریدونشهر واگذار شده است.

وی با بیان این که شرکت مذکور در حال جذب سرمایه بوده و فاز دوم نیز در دستور کار قرار دارد،  ادامه داد:  قرار است فاز اول این طرح ظرف مدت سه سال با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۵میلیارد ریال در هشت هکتار از حدود 70 هکتار متعلق به پیست اسکی فریدونشهر اجرا گردد.

تخریب و بازسازی مدارس فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر در بخش دیگری از این گفتگو  با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و لزوم  ارتقا وضعیت مدارس شهرستان گفت: امسال طرح تخریب و بازسازی چند مدرسه در سطح شهرستان فریدونشهر از جمله مدرسه شهید توازهی روستای سیبک، مدرسه فاطمیه فریدونشهر، مدرسه شهید جعفری بزمه و مدرسه شهید طالبی خویگان اجرا  می گردد.

وی افزود:  این طرح ها با هزینه ای حدود ۴۵ میلیارد ریال توسط بنیاد برکت اجرا می گردد و  خیران نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت.

اجرای طرح خط لوله انتقال گاز به روستاهای پشتکوه فریدونشهر

نماینده عالی دولت در فریدونشهر در ادامه با بیان این که طرح  خط لوله انتقال گاز به روستاهای پشتکوه شهرستان فریدونشهر در دستور کار شرکت گاز استان قرار گرفته است، افزود: فاز اول این طرح گاز رسانی به پیشکوه و روستای اسلام آباد از طریق روستای فهره از توابع شهرستان الیگودرز و استان لرستان انجام خواهد شد.

اسدی با بیان این که  برآورد صورت گرفته حاکی از لوله گذاری  برای هر متر ۱۲۰ الی ۱۳۰ میلیون ریال است، ادامه داد: طرح انتقال گاز به پیشکوه برای تأمین اعتبار  و اجرای عملیات از طرف اداره کل گاز استان به تهران  ارسال گردیده است و پی گیری های لازم  توسط فرمانداری فریدونشهر ادامه دارد.

وی همچنین از آغاز طرح تعریض و روکش آسفالت گرم در روستاهای پشتکوه (میدانک، پشندگان و دورک) به طول هفتاد کیلومتر  خبر داد.

فرماندار فریدونشهر خواستار ایجاد نمایندگی ثبت احوال در در مناطق پیشکوه و پشتکوه این شهرستان شد و گفت: با وجود پراکندگی و صعب العبور بودن جاده های روستایی و عشایری عملکرد اداره ثبت احوال در شهرستان مثبت بوده است.

لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی در شهرستان برای کمک به افراد نیازمند

اسدی با بیان این که فعالیت  سازمان های مردم نهاد باید در چار چوب قانون و اساسنامه باشد تاکید کرد: لازم است در صدور مجوز برای این موسسات دقت لازم به عمل آید تا از فعالیت انتفاعی و شخصی آن ها جلو گیری شود .

وی با انقاد از فقدان بانک اطلاعاتی جامع و قابل دسترس برای شناسایی و کمک به افراد بی بضاعت در شهرستان،  خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان  در شهرستان شد .

وی در پایان با اشاره به کم توجهی تعداد زیادی از مردم فریدونشهر به برخی اتحادیه های شهرستانی و خرید از بازارهایی همچون نجف آباد و اصفهان، از اتاق اصناف خواست با آسیب شناسی این موضوع، اقدامات لازم برای رفع این مسئله را انجام دهد.

کد خبر 312056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.