آغاز برداشت پیاز، کلزا و جو در فریدن

فریدن - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن گفت: برداشت محصول پیاز، کلزا و جو در مزارع این شهرستان آغاز شده است.

رامین رستمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، از آغاز برداشت پیاز در سطح ۸۰۰ هکتار از مزارع شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مشکلات مربوط به سرمازدگی سال گذشته و هم چنین نصب کنتورهای هوشمند در چاه ها، کشت این محصول با یک ماه تاخیر و ۳۰ درصد کاهش محصول نسبت به سال گذشته انجام می شود.

وی با بیان اینکه برداشت پیاز از ۲۵ تیر ماه آغاز  شده است وتا اواخر شهریور ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود از این سطح ۶۰ هزار  تن محصول پیاز  در دو رقم پیاز سفید و پیاز زرد برداشت  شود.

رئیس جهاد کشاورزی فریدن در ادامه افزود: برداشت کلزا از سطح ۵۵ هکتار از مزارع شهرستان  نیز آغاز گردیده است.

وی با بیان این که ارقام کشت شده شامل ارقام فرانسوی نبتون ناتالی وهیدرومل و ارقام آمریکایی مونسانتور ورقم ایرانی اکاپی بوده است، افزود:  پیش بینی می گردد ۱۱۰ تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

رستمی هم چنین از آغاز برداشت برداشت جو در سطح ۱۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان خبر داد و گفت:  کشت جو درسال زراعی جاری  درسطح  ۷۰۰ هکتار جو آبی و ۵۰۰ هکتار جو دیم اجرا شد.

وی ادامه داد:  با توجه به متوسط عملکرد ۴ تن در هکتار جو آبی و ۰/۸ تن در هکتار جو دیم پیش بینی می گردد ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول  جو از مزارع شهرستان برداشت گردد.

 رستمی هم چنین با بیان این که در سال جاری نیز خرید تضمینی گندم  از کشاورزان انجام می گیرد عنوان کرد: سطح زیر کشت گندم آبی حدود  ۳ هزار هکتار  و گندم دیم حدود ۲ هزار هکتار است که پیش بینی می گردد بیش از ۱۴هزار تن گندم از این اراضی برداشت گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن در ادامه با اشاره به  بازدید ها و سرکشی های انجام شده توسط اکیپ امور اراضی شهرستان  گفت: با مشاهده چند مورد ساخت بناها های غیر مجاز در اراضی شهرستان، اخطارهای لازم به متخلفان و مالکان بناهای غیر مجاز داده شد.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات لازم و قانونی و اخذ حکم تخریب از مراجع قضایی و ذیصلاح و با هماهنگی دادگستری و نیروی انتظامی شهرستان فریدن، اداره امور اراضی شهرستان نسبت به تخریب یک واحد دیوار کشی غیر مجاز در اراضی شهر دامنه، یک واحد ساخت وساز غیر مجاز و یک مورد دیوار کشی در سطح ۶۰۰ متر مربع در اراضی شهر داران اقدام نمود.

کد خبر 312022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.