شهردار اصفهان : سیاست درهای باز در شهرداری اصفهان تسری می یابد/ پیگیری مطالبات به حق مردم

تعامل مردم و مسئولان شهرداری در موضوع های مهم در هر شهر و کلانشهری بسیار مهم و تأثیرگذار است، در واقع هر چه تعامل مردم با مسئولان اداره کننده شهر بیشتر باشد، توسعه و آبادانی شهر بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از راههای ارتباط مردم با شهردار اصفهان از طریق ملاقات های حضوری میسر می شود؛ در واقع وقتی مردم مشکلات خود را رو در رو با شهردار مطرح کنند، هم نتیجه بهتری می گیرند و هم دغدغه خاطر کمتری دارند اما آیا همه شهروندان می دانند که برای ملاقات با شهردار چه مسیری را باید طی کنند؟

یکی از شهروندانی که برای ملاقات با شهردار به ساختمان شهرداری مرکزی اصفهان مراجعه کرده است، در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما با ابراز خرسندی از راهکارهای ایجاد شده برای طرح مشکلات شهروندان، می گوید: سیستم ملاقات با شهردار نسبت به گذشته بسیار متحول شده و شرایط خوبی به وجود آمده است.

احمد زارعی اضافه می کند: در حال حاضر یکی از اتفاق های خوبی که در شهر اصفهان می افتد افتتاح طرح های عمرانی طی هر هفته در مناطق مختلف است که این فرصت خوبی برای مطرح کردن مشکلات مردم می باشد.

 دیگر شهروند اصفهانی نیز به خبرنگار ما اظهارمی کند: تا آنجایی که اطلاع دارم با مراجه به دفتر شهردار باید یک وقت قبلی را تعیین کنند تا بتوانیم دیدار و صحبت کنیم؛ البته من تاکنون موردی برای دیدار با شهردار نداشتم.

خانم دیگری که به شهرداری  مراجعه کرده بود نیز تاکید می کند: روند دیدار با شهردار بهتر از قبل شده است.

شهردار اصفهان خواستار ارتباط نزدیک با مردم است

هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در این باره به خبرنگار ما می گوید: برنامه هایی که برای ملاقات های مردمی با شهردار اصفهان در طول هفته پیش بینی شده است بسیار متعدد هستند.

وی تاکید می کند: شهروندان اصفهانی در اصلی ترین مسیری که می توانند با شهردار ارتباط داشته باشند این است که به مدیریت روابط عمومی در ساختمان شهرداری مرکزی واقع در میدان امام حسین(ع) مراجعه کنند، دربخش واحد ملاقات های مردمی فرم مربوطه را تکمیل و در خواست خود را مطرح می کنند؛ ما سعی می کنیم پس از اعلام درخواست شهروندان، ظرف کوتاهترین زمان ممکن با فرد متقاضی تماس گرفته و زمان ملاقات را اطلاع دهیم.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان اضافه می کند: راهکار بعدی این است که همانگونه که شهروندان اطلاع دارند که شهردار اصفهان هر دو هفته یکبار روزهای پنجشنبه ساعت ۹ صبح در برنامه رادیویی"صدای شهر" پخش می شود، حضور دارند و به سؤالات شهروندان به صورت مستقیم پاسخ می دهند که در این برنامه معاونین و مدیران مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان هم درباره موضوع ارجاعی آماده پاسخگویی هستند.

وی از دیگر ملاقات های مهمی که شهردار اصفهان برای اجرایی شدن آن تاکید بر برنامه ریزی دارند را ملاقات با کارکنان شهرداری اعلام کرده و خاطرنشان می کند: اولین ملاقات کارکنان با شهردار، ملاقات کارکنان اتوبوسرانی با شهردار اصفهان بود که به مرور ملاقات سازمانها و بخش های دیگر شهرداری هم با شهردار اصفهان اتفاق افتاد، ضمن اینکه برنامه ریزی برای دیدار شهردار اصفهان با گروههای هنری و اصناف هم در دستور کار قرار گرفت.

نباتی نژاد با بیان اینکه شهردار اصفهان سعی دارد ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با مردم داشته باشد، می گوید: وقتی مردم موضوعی را مطرح می کنند اگر بدانیم این موضوع توسط یکی از معاونان و یا مدیران شهرداری برطرف می شود، در ابتدا به آنها ارجاع داده می شود و چنانچه در دسترس نبودند و یا به پاسخ نرسیدند به شهردار اصفهان ارجاع داده می شود.

وی تاکید می کند: ما سعی داریم که هر چه می توانیم خدمات شهرداری را به گوش مردم برسانیم و فاصله مردم با مسئولان شهر را کمتر کنیم.

پیگیری مطالبات به حق مردم در واحد ملاقات های مردمی

در واحد ملاقات های مردمی که زیرمجموعه واحد روابط عمومی شهرداری اصفهان است، فرم های درخواست های ملاقات حضوری با شهردار را می بینیم که البته تعداد فرم ها بسیار زیاد هستند و موضوع های مختلفی توسط شهروندان در این فرم ها مطرح شده که قطعاً باید دسته بندی شوند.

مسئول واحد ملاقات های مردمی شهردای اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارمی کند: مجموعه واحدملاقات مردمی شهرداری اصفهان با هدف جلب رضایت مردم شکل گرفته و شهروندان باتوجه به مشکلاتی که در حوزه مدیریت شهری دارند مراجعه و درخواست های خود را به صورت مکتوب تنظیم می کنند، بعد از این مرحله توسط حوزه شهردار این درخواست ها مطالعه  و بررسی می شود و برای برخی از درخواست ها که امکان گفتمان است با شهردار دیدار و برخی دیگر بر اساس موضوع به دیگر سازمان ها ارجاع داده می شود.

احمدی خاطرنشان می کند: مجموعه واحدملاقات مردمی شهرداری اصفهان واحدی پاسخگو و پیگیری مطالبات به حق مردم است.

وی اضافه می کند: در هر منطقه از شهرداری اصفهان توسط روابط عمومی فرصت هایی برای دیدار مردم با شهردار منطقه سکونت خود به منظور رفع مشکلات فراهم می شود، اما چنانچه مشکل شهروندی از شهروندان به گونه ای است که نیازمند نظر شهردار اصفهان است، به اینجا مراجعه و خواستاردیدار با شهردار می شود.

مسئول واحد ملاقات های مردمی شهردای اصفهان با اشاره به اینکه شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره  تماس ۳۲۲۱۲۳۴۲ از شرایط گفتگو با شهردار مطلع شوند، ادامه می دهد: البته شماره تلفن ۳۲۲۴۲۸۲۲ نیز شماره اختصاصی این واحد است که سؤالات شهروندان را پیرامون روز ملاقات با شهردار پاسخگو خواهیم بود.

اصفهان آباد را مردم و شهرداری با هم می سازند

در ادامه گزارش  مهدی جمالی نژاد- شهرداراصفهان درباره چگونگی ملاقات با شهروندان و اینکه شهروندان از چه طریقی با او ارتباط برقرار می کنند با آرزوی داشتن روزهای پر برکت و امیدوار کننده در همه ایام برای تمامی شهروندان، از همراهی و دلگرمی صمیمانه همه مدیران برای سرعت بخشی به ارایه خدمات و امکانات به شهروندان تشکر کرد و گفت:  یقیناً نتیجه این پشتیبانی تکریم، تسهیل و سرعت بخشی به امورخواهد بود.

 وی حضور فعال و بی ریای مردم در برنامه های هفتگی شهرداری اصفهان در قالب طرح «هر هفته چندین افتتاح» را تقویت رویکردهای شهردانسته و تصریح می کند: اصفهان طی دو سال گذشته فرصتی دوباره برای ساختن پیدا کرد و یک جریان یک پمپاژ باور اجتماعی در جهت همراهی و همدلی و صمیمیت ایجاد شده و اینکه مردم با صداقت با مسئولان برخورد کنند و مسئولان نیز با صداقت پاسخگوی آنها باشند.

شهردار اصفهان معتقداست همان شاخص هایی که برای حکمرانی خوب در شهر از آن یاد می شود، خوشبختانه در شهر اصفهان ایجاد شده است.

وی ادامه می دهد: این برای اولین بار در شهر اصفهان اتفاق می افتد که شهردار اصفهان هر روز صبح، روز خود را با سلام به شهروندان و ارایه گزارش کاری از امور روزانه فعالیت های شهرداری به شهروندان شروع می کند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان در روزهای هر هفته برنامه های بسیار خوبی برای ملاقات شهروندان با شهردار انجام داده است، خاطرنشان می کند: شهروندان باید به واحد روابط عمومی شهرداری مرکزی اصفهان مراجعه و طرح مشکل کنند و پیرو آن روزهای دوشنبه جلساتی با شهروندان برقرار می شود.

وی اضافه می کند: در عین حال جریانی را با سرعت بالا و شیب تند پروژه های عمرانی را داریم و تنها شهرداری در کشور هستیم که با وضعیت کنونی اقتصادی نه تنها پروژه ها را تکمیل و افتتاح می کنیم بلکه کلنگ پروژه های جدید را هم در شهر می زنیم؛ سرعت پروژه های عمرانی در حال حاضر بی نظیر است و البته در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ها در مناطق مختلف، بستری آماده است تا با شهروندان رو در رو صحبت کنیم.  

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکرنگی و اینکه مردم شهرداری را از خانواده خود ببینند و ما مردم را از خودمان ببینیم، در حل مشکلات خیلی کمک می کند، تاکید می کند: اصفهان آباد را مردم و شهرداری با هم می سازند.

وی یادآور می شود: مردم بدانند تک تک پیشنهادها و انتقادهای آنها می تواند کارساز باشد و در جهت توسعه شهر اصفهان به نوعی راهگشا باشد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه سیاست درهای باز در شهرداری اصفهان تسری می یابد، اظهارمی کند: شاید کمتر مدیر و شهروندی باشد که بحثی را خواسته باشد با من مطرح کند و فرصت آن پیش نیامده باشد.

وی اضافه می کند: با اینکه در کلانشهر اصفهان برنامه ها بسیار فشرده، جلسات بسیار زیاد، معضلات پیچیده و زمان زیادی برای حل مشکلات لازم است، اما سعی کردیم شهروندان را از این ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ دلسرد نکنیم.

شهردار اصفهان ادامه می دهد: شهروندان محلات و مناطق مختلف اصفهان اگر بخواهند مشکلات خود را در اسرع زمان حل کنند، تنها جایی که می تواند کارساز باشد همان شهرداری مناطق است؛ اما چنانچه مشکل شهروندان به گونه ای باشد که لازم است در ستاد مرکزی شهرداری پیگیری شود، فرایند بازرسی و روابط عمومی و دفتر شهردار پاسخگو هستند.

وی به ایجاد واحد ارتباط مستقیم با شهرداردر روابط عمومی اشاره کرد و بیان می کند:البته در عین حال شهروندان می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان مسائل خود را مطرح کنند.

کد خبر 311979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.