۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

امام جمعه ورنامخواست

فریب مکر آمریکا را نخورید/بصیرت، سلاح مقابل نفوذ دشمن

نماز جمعه دارای جایگاه مهم و ارزشمندی در دین مبین اسلام است
فریب مکر آمریکا را نخورید/بصیرت، سلاح مقابل نفوذ دشمن

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت: یکی از پند هایی که از کودتای ۲۸ مرداد می توان آموخت این است که اگر مردم در صحنه و در همه عرصه ها حضور همیشگی و دائمی نداشته باشند ممکن است با یک حرکت کوتاه دستاوردهایی که حاصل تلاش و مجاهدت های شهدا و ایثارگران بوده از بین برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست با تسلیت شهادت رئیس مذهب جعفری، امام صادق (ع) اظهار کرد: قرآن کریم هر چند یک کتاب تاریخ نیست اما داستان های تاریخی زیادی را مطرح کرده است و معولا بعد از بیان هر قصه و داستان می فرماید ای صاحبان عقل و خرد عبرت و پند بگیرید، لذا از رمزهای موفقیت نه تنها برای فرد بلکه برای جوامع نیز عبرت گرفتن از تاریخ می باشد.

وی افزود: حوادث و جریان های تاریخی یکی از مهمترین منابع و ذخایر هر ملتی است که می تواند با آن ذخایر آینده خود به درستی رقم بزند و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یکی از ذخایر تاریخی است که توسط آمریکایی ها اجرایی شد.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: یکی از پند هایی که از کودتای ۲۸ مرداد می توان آموخت این است که اگر مردم در صحنه و در همه عرصه ها حضور همیشگی و دائمی نداشته باشند ممکن است با یک حرکت کوتاه دستاوردهایی که حاصل تلاش و مجاهدت های شهدا و ایثارگران بوده از بین برود و کم بصیرتی بخشی از مردم یکی از عبرت های کودتای ۲۸ مرداد بود.

وی ادامه داد: کودتای ۲۸ مرداد نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست، لذا باید گفت بصیرت و درک عمیق خواص از مهمترین شرایط زمان است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

زارعی اضافه کرد: امروز جریان غرب زده کشور با شبه افکنی در صدد تخریب چهره مرحوم آیت الله کاشانی هستند، آنها در تلاش هستند با تخریب چهره روحانیت انقلابی و وانمود کردن همراهی مرحوم آیت الله کاشانی با کودتا برضد مصدق و تأیید حکومت پهلوی به اهداف شوم خود دست پیدا کنند لذا باید با مطالعه دقیق تاریخ، اسیر این شبهات نشویم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری روز ولات حضرت معصومه(س) به نام روز دختر گفت: این نامگذاری بیان کننده این است که ارزش دختران به مهریه و جهزیه آنچنانی نیست، بلکه به تقوی و طهارت وجود است لذا باید توجه داشت که پیروی از سنت های غلط و سخت گیری‌هائی که بعضی از خانواده‌ها در زمینه ازدواج جوانان ایجاد می کنند در مکتب حضرت معصومه(س) جایگاهی ندارد.

امام جمعه ورنامخواست عنوان کرد: امروز باید سیره حضرت معصومه (س) بیش از پیش برای بانوان جامعه تبیین شود و دختران ایرانی نیز می بایست با الگوپذیری از شخصیت حضرت معصومه (س) راه سعادت زندگی فردی و اجتماعی خود را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: حضرت معصومه (س) جایگاه ویژه ای در بین بانوان مسلمان شیعه دارد و به همین دلیل ضروری است بانوان جامعه از زندگی وی که مظهر کرامت و فضیلت است الگو بگیرند و راه و رسم زندگی ائمه اطهار (ع) را سرمشق خود قرار دهند.

زارعی توجه ویژه به جایگاه دختران و زنان در جامعه را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی ارزش ها و فرهنگ جامعه بوِیژه بانوان را مورد هدف تهاجم و هجمه قرار داده است لذا باید با گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی و تبیین و تشریح زندگی حضرت معصومه (س) در بین بانوان جامعه استکبار جهانی را همچون گذشته در نیت شوم تهاجم فرهنگی ناکام بگذاریم.

وی در ادامه نماز جمعه را گره گشای مشکلات فردی و اجتماعی دانست و اذعان کرد: ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه، پس از انقلاب اسلامی به امامت مجاهد نستوه حضرت آیت الله سید محمود طالقانی  است و باید توجه داشت که نماز جمعه به عنوان واجب دینی و هدیه الهی ارزشمند بوده که مبنای برکت در سراسر زندگی است.

امام جمعه ورنامخواست متذکر شد: نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب همواره محلی برای هوشیاری و آگاهی بخشی به مردم و نیز مکانی برای تزکیه نفس و خشوع و خضوع در برابر ذات خداوندی بوده است لذا باید گفت نماز جمعه در جاری شدن فضائل و ریشه‌کن شدن رذائل در جامعه، نقش بسزائی دارد و همگی باید پیرامون حضور گسترده در نماز جمعه، اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در فضیلت این نماز همین بس است که سوره ای در قرآن به این نام آمده و به شکل صریح مومنان را به حضور در نماز جمعه دعوت کرده است، تاکید کرد: در این آیه آمده است که هنگامی که صدای موذن بلند شد و دعوت به نماز شدی، معامله و تجارت را رها ساز و برای انجام این واجب الهی حاضر شو، که از همه چیز برای شما بهتر است اگر بدانید.

زارعی تصریح کرد: در روایات آمده است که نماز جمعه باعث حرام شدن آتش جهنم، آسان شدن ترس و هول قیامت و کشیده شدن قلم عفو بر جرائم اعمال گذشته است و ثواب شرکت در نماز جمعه برای کسی که قادر به انجام حج نیست، برابر با حج است.

وی در پایان گفت: هدف نماز جمعه تنها گردآمدن برای خواندن نماز نیست بلکه ایجاد اجتماع برای رفع مشکلات مختلف مردم و جامعه و فراهم اوردن امکانات مورد نیاز این اجتماع است.

کد خبر 311950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.