تضعیف سپاه خیانت به مردم و نظام است

کاشان - امام جمعه موقت کاشان گفت: شورای شهر صرفا برای تعیین شهردار نیست بلکه رسالت اصلی آن مدیریت برنامه های کلان شهری در عرصه های مختلف و برنامه ریزی در بخش ها و امور گوناگون در شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از  شهرستان کاشان، حجت الاسلام و الملسمین محمدرضا اسلامی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار، از یک  فرصت طلایی برخوردار شد و در حالی که سایر ائمه اطهار(ع) به واسطه بنی امیه و بنی العباس و تحمیل محدودیت های دشمن در تبیین معارف دینی با مشکل مواجه بودند امام صادق(ع) موفق شد از این موقعیت نهایت استفاده را کرد و در ترویج اسلام ناب و فرهنگ والای شیعی گام های بلندی برداشت.

وی با تأکید بر اینکه مذهب جعفری چیزی جز اسلام ناب محمدی و تشیع نیست گفت: کمتر مسئله فقهی، تفسیر قرآن، روایت اخلاقی و... می توان یافت که «قال الصادق(ع)» در آن نباشد، به عبارت دیگر هر چه هست از آن وجود با عظمت تراوش کرده است.

امام جمعه موقت کاشان، شرایط خاص دوران حیات امام صادق(ع) را نیز یادآور شد و گفت: دوران آن حضرت عصر شبهات بود و دشمن در آن زمان مداوم شبهه به دین وارد می کرد و این امام بزگوار با علم و همت والای الهی به این شبهات پاسخ می داد.

اسلامی تبار افزود: امام جعفر  صادق(ع) با این شرایط ویژه به توفیقات بزرگی دست پیدا کرد به گونه ای که اکنون قال الصادق(ع) عالم را فراگرفته است.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه خطبه ها با اشاره به آغاز به کار دوره جدید فعالیت دولت و شوراهای شهر و روستا، ضمن تقدیر از فعالیت های شورای شهر و شهردار در دوره اخیر بیان کرد: شورای شهر صرفا برای تعیین شهردار نیست بلکه رسالت اصلی آن مدیریت برنامه های کلان شهری در عرصه های مختلف و برنامه ریزی در بخش ها و امور گوناگون در شهر است.

اسلامی تبار، با یادآوری پیشینه تاریخی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، ولایی و انقلابی کاشان گفت: شورای شهر کاشان به عنوان شهر ایمان، دانشمندان بزرگ، علمای برجسته و برخوردار از وضعیت صنعتی مناسب باید با تدوین برنامه های کلان برای شهر، رشد شهر را در تمام جوانب تأمین کند و پیشرفت آن را در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و علمی فراهم سازد.

وی، همچنین با اشاره به آغاز به کار دولت جدید و در پیش بودن فرآیند انتخاب وزرا عنوان کرد: چهار سال برای دولت فرصت طلایی است که باید با انتخاب ورزایی متخصص، متعهد، انقلابی، دلسوز مردم، سرباز ولایت و نظام، مبری از اشرافی گری و تجمل گرایی و...از این فرصت به بهترین شکل بهره برد.

خطیب نماز جمعه کاشان تصریح کرد: وزرای جدید باید وزارت را یک مسئولیت بدانند نه یک شغل اداری و باید به صورت تمام وقت و شبانه روزی برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنان تلاش کنند.

اسلامی تبار سپس در قالب تذکری خطاب به مسئولان و مدیران در سطوح مختلف عنوان کرد: مسئولان بدانند که با بیت المال و حق مردم سروکار دارند و باید به این مسئله شرعی توجه داشته باشند که نباید اجرای پروژه های اقتصادی را به هر کسی واگذار کنند.

وی تأکید کرد:‌پروژه های اقتصادی را به کسی بدهید که این پروژه ها را در زمان و هزینه کمترو با کیفیت بهتر انجام دهد.

امام جمعه موقت کاشان یکی از نهادهای شایسته اجرای پروژه ها را با توجه به شرایط مختلف نظیر اقتصاد مقاومتی ویژگی های اجرا، سپاه پاسداران دانست و گفت: سپاه یک نیروی نظامی صرف نیست بلکه نیرویی فرهنگی، اقتصاد و نظامی است که به عنوان پشتوانه انقلاب و دولت همواره نقش آفرینی خویش را به خوبی انجام داده است.

اسلامی تبار، قرارگاه خاتم الانبیا را گزینه مناسبی برای اجرای پروژه های اقتصادی قلمداد و عنوان کرد: این قرارگاه از توان اقتصادی بالایی برخوردار است و می تواند پروژه ها را در زمان و هزینه کمتر و کیفیت مطلوب تر به اتمام برساند که باید مسئولان قدر آن را بدانند.

وی تأکید کرد: هر کشوری نیرویی مخلص، شجاع، پرکار، از جان گذشته و... مانند سپاه داشت به آن افتخار می کرد نه اینکه آن را تضعیف کند به عبارت دیگر تضعیف سپاه خیانت به نظام، انقلاب و مردم است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س)،  روایات سه امام معصوم در مورد زائران این بانوی بزرگوار و وعده بهشتی بودن آنان را متذکر شد.

کد خبر 311948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.