مراقب رشد ریشه منافقان در کشور باشید

امام جمعه اصفهان گفت: با حضور جوانان این مرز و بوم در عملیات مرصاد، هزاران نفر از منافقان پلید به درک واصل شده و همه متوجه شدند که نمی‌توان اقدامی علیه ایران انجام داد؛ اکنون دشمن به دنبال هم‌صدایی با داعش است تا به انقلاب آسیب برساند اما باید هوشیار بود تا ریشه آنان دوباره در کشور رشد پیدا نکند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: تأکید امام صادق(ع) همواره بر این بوده است که بر آنچه برایتان رخ داده صبر کنید و دنیا یک لحظه است چراکه آنچه که گذشته تمام شده و آینده هم که هنوز نیامده، بنابراین دنیا همان لحظه‌ای است که در آن حضور دارید.

وی افزود: یکی از سنت‌های خوب خداوند امتحان کردن است که به شر و خیر صورت می‌گیرد، این امتحانات نسبت به افراد متفاوت است و اساساً خلقت خدواند با هدف عاقبت به خیری است.

امام جمعه اصفهان گفت: بر همین اساس خداوند به مؤمنان مهلت می‌دهد که توبه کنند و به افرادی که منحرف شده‌اند، فرصت بیشتری می‌دهد تا حجت بر آنان تمام شود.

وی عنوان داشت: «مکر» به معنای کار مخفیانه، گاهی اوقات خوب و گاهی اوقات بد است؛ رها کردن  اگر از سوی خدواند صورت بگیرد نتیجه‌ای سخت به دنبال خواهد داشت و گاهاً می‌گویند فلان مردم گناه زیادی می‌کنند اما خداوند با آن‌ها کاری ندارد، چون خدواند بندگانی که به آن‌ها امید دارد را امتحان می‌کند و به واسطه گناهانشان به آنان تذکر می‌دهد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اگر نغمتی به بنده مؤمن برسد قطعاً می‌داند برای کدام گناه است و گاهی اوقات خدواند به برخی از بندگان به واسطه گناهان زیاد نعمت بیشتر می‌دهد؛ خداوند برخی از بندگانش را به واسطه یک گناه گوش‌مالی می‌کند تا متوجه شوند و گاهی اوقات برخی از بندگان گناه‌کار را هم نعمت بیشتری می‌دهد که استغفار را فراموش کنند.

وی بیان داشت بسیاری از بندگان نیز نسبت به نعمت‌هایی که خداوند به آن‌ها می‌دهد یاغی می‌شوند و نسبت به گناهانی که خدواند پوشانده مغرور می‌شود، در روایات داریم که هیچ امتحانی سخت‌تر از مهلت دادن نیست؛همچنین یکی دیگر از امتحانات الهی این است که خدواند نعمت‌های زیادی به او می‌دهد و بنده شکرگزاری را فراموش می‌کند که این بدترین عذاب و همان غفلت است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: از مردم شریف اصفهان بابت برگزاری مراسم دهه صادقیه تشکر می‌کنم، این اتفاق خوبی است چراکه ما هرچه که داریم از امام صادق(ع) است؛ بیش از 4 هزار نفر از امام صادق(ع) حدیث روایت کرده‌اند که این موضوع بسیار مهم است.

وی ضمن تقدیر از مردم شهیدپرور اصفهان جهت تشییع باشکوه شهدای دفاع مقدس تأکید کرد: مردم اصفهان ساعت‌ها در گرمای تابستان پس از گذشت 37 سال منتظر پیکر مطهر عزیزان‌شان بودند، انقلابی بودن نعمت خداوند است و ما باید شکرگزار این نعمت باشیم.

طباطبایی‌نژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام فیروزیان بیان داشت: حجت‌الاسلام فیروزیان از علمای بزرگ اسلام بود، بنده شاهد بودم که وی در سن 80 سالگی با یک خودروی قدیمی برای ساخت مسجد و مدرسه به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کرد.

وی اضافه کرد: دختران و زنان ما باید ارزش خود را پیدا کنند، ارزش زن در اسلام آرایش کردن برای دید مسموم دیگران نیست و یک زن مسلمان باید مردان و زنان را بسازد؛ این بدان معنا نیست که زنان در جامعه حضور پیدا نکنند اما باید در جایگاه مناسب قرار گیرند.

امام جمعه اصفهان اذعان داشت: اگر این اقدامات صورت نگیرد زن ملعبه مردان می‌شود که این اتفاق همانند زمان جاهلیت در غرب صورت می‌گیرد و اکنون گاهاً ترویج مهریه و جهیزیه‌های سنگین به مصابه خرید و فروش زنان صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تفکر اسلام مخالف این است که زنان صرفاً در آشپزخانه باشند چراکه بسیاری از مشاغل از جمله پزشکی زنان باید توسط آن‌ها صورت گیرد.

طباطبایی‌نژاد متذکر شد: انجام مراسم حج یک فریضه الهی است و حجاج برای شرکت در این مراسم نباید ترس به خود راه دهند، این موضوع ربطی به دعواهای سیاسی ما با عربستان ندارد، البته ما معتقدیم که آن‌ها لیاقت نگهداری خانه خداوند را ندارند اما باید فریضه حج را به جا آورد.

وی با بیان اینکه هر هفته 900 نماز جمعه در کل کشور برگزار می‌شود، یادآور شد: امید است که دستورات حضرت امام خمینی(ره) در سالروز تشکیل نماز جمعه اجرایی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به عملیات مرصاد اذعان داشت: با حضور جوانان این مرز و بوم در عملیات مرصاد، هزاران نفر از منافقان پلید به درک واصل شدند، در این عملیات رزمندگان اسلام غنایم جنگی فراوانی به دست آورده و پس از آن همه متوجه شدند که نمی‌توانند اقدامی علیه ایران انجام دهند؛ اکنون نیز دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال هم‌صدایی با داعش هستند تا به انقلاب اسلامی آسیب برسانند اما باید دقت داشت و هوشیار بود تا ریشه آنان مجدداً در کشور رشد پیدا نکند.

کد خبر 311947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.