سخت گیری خانواده های در ازدواج ترویج فساد را به همراه دارد

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: سخت گیری خانواده های در شرایط ازدواج فرزندان خود، ترویج فساد در جامعه را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(ع) و نامگذاری این روز به نام روز دختر اظهارداشت: اسلام توجه خاصی به دختران دارد و نباید مسائلی مانند حق ارث و دیه دختر که نسبت به پسر کمتر است را بی عدالتی دانست زیرا مسئولیت های سنگینی همانند تامین نفقه بر عهده پسران است و بر اساس وظایف حق و حقوق پیش بینی شده است.

وی افزود: دختر در دین اسلام از جایگاه بالایی برخورد دار است که اجر و ثواب برای خانواده دختر دار پیش بینی شده و نقش آن در جامعه نیز یک نقش اساسی و مهمی است زیرا دختران نقش موثری در تربیت نسل ها دارند و اگر دختران خوب تربیت شوند و برای آن ها سرمایه گذاری شود در آینده شاهد وضعیت خوب تربیتی در نسل های آینده خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با اشاره به گسترش بی حیایی در جامعه از سوی دشمنان بیان داشت: باید آموزه های دینی بین نسل های جوان و نوجوان تقویت شود و در برابر این توطئه دشمنان نیاز به ترویج سنت ازدواج آسان است.

وی با اشاره به سخت گیری خانواده ها در ازدواج دختران و پسران، گفت: خانواده ها برای ازدواج فرزندان خود سخت گیری نکنند زیرا این اقدام آن ها منجر به افزایش سن ازدواج و گسترش بیشتر فساد در جامعه می شود و آن ها در گناه فساد شریک می شوند.

حجت الاسلام رشیدیان ادامه داد: سخت گیری خانواده های در شرایط ازدواج فرزندان خود، ترویج فساد در جامعه را به همراه دارد و این تجمل گرایی ها و سخت گیری منجر شده که کشورما ۱۲ میلیون دختر و پسر جوان مجرد وجود داشته باشد که سن بیش از چهارمیلیون آن ها از سن ازدواج گذشته است و این تهدیدی جدی برای بینان خانواده، جوانان و جامعه است که مسئولان به جای پرداختن به حواشی، به واقعیت ها و نیازهای جامعه که نیاز به اشتغال و رفع موانع تولید و ازدواج است بپردازند.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون در بخشی از خطبه ها به تحریم های اخیر دولت آمریکا علیه کشور ایران اشاره کرد و افزود: تصویب ۱۸ تحریم جدید علیه کشورمان توسط آمریکا نقض آشکار برجام است و آژانس هسته ای و سازمان های بین المللی بد عهدی آمریکا را اعلام کرده اند و تعهد ایران در اجرای بندهای مصوبه برجام را نیز تایید کرده اما اقدامی در جهت حفظ منافع کشور ایران و رسوایی بدعهدی آمریکا انجام نشده است.

وی با بیان اینکه اقدامی برای بدعهدی دولت آمریکا انجام نشده، تصریح کرد: مواضع وزیر امور خارجه کشورمان و تصویب طرح دوفوریت مجلس شورای اسلامی در برخورد با چنین وضعیتی شایسته تقدیر و ومایه اقتدار نظام بود و موضع گیری دکتر ظریف در برابر این وضعیت در اجلاس این هفته ارزشمند بود که در مرحله عمل هم وزیر امور خارجه همانند مواضع خود از حق و حقوق کشورمان دفاع کند و عملکرد نمایندگان مجلس نیز در این خصوص اتفاقی ارزشمند و قابل تقدیر بود و این کار اقتدار و عزت نظام و کشور را نشان داد.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون به تشکیل دولت دوازدهم اشاره و اظهارکرد: رئیس جمهور با نگاهی فراجناحی کابینه خود را تشکیل دهد و از افراد توانمند، متعهد، جوان و متخصص در مدیریت کشور استفاده کنند و سالمندان و افراد با تجربه به عنوان مشاور در کنار مدیران باشند.

وی با اعلام اینکه رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه مردم کشور است، خاطرنشان ساخت: رئیس جمهور باید برای همه مردم کار کند نباید فضای کشور را دو قطبی کرد زیرا فضای دو قطبی آسیب هایی را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 311944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.