جذب بازیکن غیربومی باعث ارتقای سطح فنی بومی‌ها می‌شود/ نامی‌نو کار اشتباهی نکرده

رییس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان گفت: طبق آیین‌نامه لیگ استان هر تیم می‌تواند از یک بازیکن غیربومی استفاده کند که هم باعث جذابیت بازی‌ها و موجب ارتقای سطح فنی بازیکنان بومی می‌شود.

به گزارش ایمنا، لیگ تنیس روی میز استان اصفهان در حالی در جریان است که جذب برخی بازیکنان غیربومی و ستاره‌های المپیکی تنیس روی میز ایران توسط یکی از تیم‌ها انتقاداتی را متوجه مسئولان برگزاری این مسابقات کرده است. منتقدین معتقدند لیگ استانی آن هم استانی مانند اصفهان که همیشه در تنیس روی میز حرف برای گفتن دارد باید صرفاً محل پرورش استعدادهای بومی باشد. 

مهدی تکابی رییس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد جذب بازیکنان غیربومی در لیگ استانی تنیس روی میز، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه هر تیم می‌تواند از یک بازیکن غیربومی استفاده کند. درست است که تیم نامی‌نو ۲ بازیکن غیربومی برای مسابقات لیگ استانی جذب کرده اما در زمان بازی، تنها یکی از این ۲ بازیکن غیربومی می‌تواند در ترکیب تیم حضور داشته باشد.

تکابی افزود: حضور بازیکن غیربومی در مسابقات لیگ استانی می‌تواند جذابیت بازی را بالا ببرد و باعث ارتقای سطح فنی بازیکنان استان نیز ‌بشود.

رییس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان گفت: لیگ کشورهای قدرتمند دنیا از جمله لیگ تنیس روی میز آلمان در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بازیکن خارجی در اختیار دارد که یک بحث فنی است.

وی گفت: لیگ استانی تنیس روی میز اصفهان امسال با حضور ۸ تیم برگزار می‌شود که در کل ۳۲ نفر در ترکیب اصلی قرار دارند که از این تعداد تنها ۲ نفر بازیکن غیربومی هستند.

رییس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان، تصریح کرد: سیستم لیگ استانی پرورش بازیکنان بومی است اما باید ارتقای سطح فنی بازیکنان بومی استان و جذابیت بازی را هم درنظر گرفت. نمی‌شود کاری را به صورت تک بعدی انجام داد و باید تمام جوانب فنی و مدیریتی آن درنظر گرفته شود.

تکابی اضافه کرد: به نظر من جذب بازیکن غیربومی برای لیگ استان توجیه فنی و اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: استراتژی هیأت تنیس روی میز این است که با هر سازمانی وارد کار می‌شود یک معادله برد- برد باشد. سازمان‌ها و برندها نیز به دنبال این هستند که خود را عرضه کنند که ورزش نیز بستر مناسبی برای این اقدام و عرضه به جامعه مخاطب است.

رییس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان تأکید کرد: به نظر من علی طاهری مدیرعامل باشگاه نامی‌نو با جذب بازیکنان غیربومی کار اشتباهی نکرده و در صنعت ورزش دنیا جذب بازیکن غیربومی مرسوم و در حال انجام است که با این اقدام سال‌های آتی نیز اسپانسرهای بیشتری به تیمداری ورود پیدا خواهند کرد.          

کد خبر 311934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.