تنها راه مقابله بابیکاری توجه دولت به تولید و کارآفرینی است

کارآفرین و بنیان‌گذار صنایع نساجی ماهوت گفت:تنها نسخه کاهش نرخ بیکاری را توجه به تولید و کارآفرینی در اقتصاد دانست و بیان داشت: دولت برای مقابله با بیکاری باید شرایط را برای فعالیت کارآفرینان و تولیدکنندگان فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا جعفر ذره بینی در دوازدهمین رویداد در مسیر موفقیت که به همت شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت یک کارآفرین از دوران کودکی و مدرسه شکل می‌گیرد و همنشینی با افراد موفق و فرهیختگان می‌تواند زمینه موفقیت آن را دوچندان کند.

وی اضافه کرد: فعال اقتصادی باید به دنبال درآمد معقول و منطقی  باشد و از روال طبیعی نباید خارج شود.

ذره بینی تاکید کرد: شاید بتوان در اوج کار پول بسیاری به دست آورد ولی این درآمد باید معقول و منطقی باشد و نباید مرعوب درآمدهای یک ‌شبه شد.

مؤسس بانک کارآفرین و خاورمیانه با تشریح آتش‌سوزی ۱۰۰ درصد  کارخانه شیمیایی تولید فوم، گفت: بعد از سه سال پیگیری و تلاش این واحد دوباره بازسازی شد و مهمترین عامل بقا در پایداری و استمرار در فعالیت بود.

وی تنها نسخه کاهش نرخ بیکاری را توجه به تولید و کارآفرینی در اقتصاد دانست و بیان داشت: دولت برای مقابله با بیکاری باید شرایط  را برای فعالیت کارآفرینان و تولیدکنندگان فراهم کند.

کارآفرین برتر سال ۷۹ کشور خطاب به جوانان، گفت: درصد موفقیت جوانان به‌صورت انفرادی در فعالیت‌های اقتصادی بسیار پایین است و بهتر است به‌ صورت جمعی با کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های کوچک یک فعالیت هدفمند را دنبال کنید.

ذره بینی حضور در تشکل‌های اقتصادی را به جوانان پیشنهاد کرد و اظهار داشت: عضویت در  تشکل‌ها همان‌گونه که عامل هم‌افزایی بین فعالان اقتصادی است می‌تواند زمینه انعکاس دیدگاه‌ها و نظرات آنان را با هزینه کمتری فراهم کند.

وی رعایت اخلاق کسب‌وکار را مهمترین گمشده فعالیت‌های اقتصادی امروز کشور دانست و افزود: در بازار قدیم اصفهان چنانچه یک نفر مشکل مالی پیدا می‌کرد معتمدین و پیش‌کسوتان بازار دورهم جمع می‌شدند و با بخشش و تقسیط بدهی زمینه بازگشت فرد ورشکسته را به فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کردند و کسی به دادگستری شکایت نمی‌کرد.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و انگلیس افزود: متأسفانه امروز نزدیکان و دوستان فرد ورشکسته نخستین ضربه مهلک را به وی وارد می کنند.

دولت از  اعضای اتاق بازرگانی وزرای اقتصادی را انتخاب  کند

عضو پیشین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه خواستار استفاده دولت از کارآفرینان موفق در پست‌های اقتصادی شد و گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند وزرای مرتبط با خود را به دولت معرفی کند و دولت از ظرفیت کارآفرینان استفاده کند.

وی اضافه کرد: کارآفرینی که می‌تواند هزاران شغل را ایجاد کند بهتر می‌تواند وزارتخانه ای را اداره کند.

ذره بینی با اشاره به مسایل و مشکلات استان اصفهان  گفت: شایستگی نام اصفهان بیش از فعالیت‌های موجود در این استان است و تاریخ نسبت به عملکردها قضاوت خواهد کرد.

تجربه کارآفرینان پیشکسوت در دسترس جوانان قرار می‌گیرد

رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم، گفت: رویداد در مسیر موفقیت بدون اقتباس از الگوی خارجی و به‌صورت یک طرح نوآورانه باهدف استفاده جوانان از تجربه کارآفرینان موفق ایرانی برگزار می‌شود.

امیر کشانی تصریح کرد:این رویداد از سال ۸۴ در بخش معاونت جوانان انجمن مدیران صنایع استان اصفهان به همت فرزندان اعضا برگزار و در اتاق بازرگانی با تشکیل شورای عالی جوانان به‌صورت کمیته ویژه و با شناسایی کارآفرینان موفق اجرا می‌شود.

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان استفاده از تجربه کارآفرینان را عامل افزایش بهره‌وری جوانان در فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: به دست آوردن تجربه، هزینه‌های بسیاری بر دوش جوانان خواهد گذشت ولی استفاده از تجربه فعالان اقتصادی پیشکسوت  می‌تواند به‌جای هزینه، سرمایه فکری برای جوانان ایجاد کند.

کشانی خاطرنشان کرد: جعفر ذره بینی به‌عنوان پیشکسوت تولید و تجارت در ایران شناخته ‌شده و عضویت در پنج دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی نشان از اعتماد تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به وی بوده است.

کد خبر 311922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.