اشتباه راهبردی دولت برجام را به خسارت محض تبدیل کرد/فتح الفتوح آقایان پوچ از آب در آمد

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت:ه تعبیر رهبر انقلاب وضع هر گونه تحریم نقض برجام است وباید سریعا فعالیتهای برجام متوقف شود، متاسفانه امریکا همواره بد عهد بوده و این بد عهدی بار دیگر تکرا شد و این در حالی است که رهبر حکیم انقلاب بارها این مسئله را تذکر داده بودند اما گوش شنوایی نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه باغبادران با اشاره به اینکه ۵ مرداد ماه اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم طالقانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برکات عظیم ونعمتهای بزرگ انقلاب اسلامی احیای یکی از واجبات دین به نام نماز جمعه بوده چراکه نماز جمعه واجب تخییری است یعنی انسان در روز می تواند نماز ظهر بخواند یا جمعه ولی اگر نماز جمعه خواند دیگر نیازی نیست نماز ظهر را بخواند این یعنی وجوب تخییری البته بعضی مراجع نظری دیگر هم در این مورد دارند ولی مشهور نظرشان همین است.

وی افزود: انچه در این میان مهم است ان است که این واجب الهی را نباید سبک شمرد و از ییامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم نقل است که فرمودند مَنْ تَوَضَّأَ یَوْمَ الْجُمُعَةِ وَ أَحْسَنَ الوُضُوءَ ثُمَّ أَتی‌الجُمُعَةَ فَاسْتَمَعَ وَأَنْصتَ غُفِرَ لَهُ بَیْنَ الجُمُعَةِ اِلی الجُمُعَةِ وزِیَادةُ ثَلاثَةِ اَیَّامٍ، کسی که در روز جمعه وضوی نیکو بگیرد و در نماز جمعه شرکت کند، و هنگام خطبه‌ها سخن نگوید و گوش فرا بدهد گناهان میان دو جمعة او با سه روز اضافه، آمرزیده می‌گردد.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: امام موسی کاظم علیه‌السلام نیز فرمودن کَیفَ بِکُم إذا تَهَیَّأ أحدُکُم لِلجُمُعةِ کما یَتَهیَّأُ الیَهودُ عَشِیَّةَ الجُمُعةِ لِسَبْتِهِم؟ چرا هر یک از شما خود را (از روز قبل) برای نماز جمعه آماده نمی‌کند. همان‌گونه که یهودیان غروب جمعه، خود را برای مراسم شنبه آماده می‌نمایند؟

 وی ادامه داد: تعابیر رهبر انقلاب در مورد نماز جمعه این است که نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر بوده و نماز جمعه قرار گاه ایمان تقوا وبصیرت است لذا  با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید گفت اول کسی که باید حرمت این جایگاه را حفظ کند شخص امام جمعه است.

فرهنگ اضافه کرد: امام جمعه باید در قرارگاه بوده و در خط مقدم باشد، با تقوا باشد، دنیا پرست نباشد، برای همه مردم پدری کند، دنبال هیچ خط وجناحی نرود و در خطبه ها انتقاد را با اخلاق همراه کند که اثر گذار باشد  و از سوی دیگر فقط گوش به فرمان رهبرش باشد و همه جناح ها را باید مدیریت کند تا از مسیر انقلاب ونظام وولایت خارج نشوند.

وی عنوان کرد: دومین گروهی که باید حریم نماز جمعه را حفظ کنند مومنان، متدینان، مسجدی ها و بچه هیئتی ها هستند باید اخلاق رفتارتان به شکلی باشد که مردم کوچه و بازار از اخلاق شما به نماز جمعه جذب شوند و مسئولان هم وظیفه دارند نسبت به این جایگاه حساس باشند و هم خودشان شرکت کنند و هم  زیر مجموعه انان حضوری پر رنگ در نماز جمعه داشته باشند.

امام جمعه باغبادران بیان کرد: امروز دشمن از این تریبون که به هیچ جناحی وابسته نیست و استقلال کامل دارد وحشتی بسیار دارد چراکه این تریبون، تریبون مردم و ولایت است.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شده به اغاز هفته حج گفت: مصلحت بر این شد که حجاج با توجه به این همه جنایت ال سعود در سال گذشته و در ادامه ان در منطقه به این سفر معنوی سفر کنند اما آنچه از مسئولان تقاضا داریم این است که نسبت به حفظ حرمت وجایگاه حجاج حتما مواظبت کنند.

فرهنگ متذکر شد: به زائران عرض می کنیم حاکمان و کسانی که متولی امر حج هستند در عربستان دشمنانی زخم خورده هستند دقت کنید از هر رفتاری که باعث بهانه دادن به انان می شود دوری کنید در عین حالی که به وظایف دینی وسیاسی خود عمل می کنید.

وی با اشاره به سالروز عملیات افتخار امیز مرصاد در سال ۱۳۶۷ خاطرنشان کرد: تنها شش روز پس از پذیرش قطعنامه، منافقان به کمک ارتش عراق به ایران حمله کردند و تا اسلام اباد پیش امدند اما سپاه اسلام با هوشیاری انها را در هم کوبید و برای همیشه خیال خام دشمن را از حمله نظامی به ایران راحت کردند.

امام جمعه باغبادران اذعان کرد: امروز دشمن خیال حمله به ایران را هم در سر خود نمی پروراند اما ان چیزی که امروز دشمن دنبال ان است نفوذ در کشور مخصوصا در مراکز قدرت وتصمیم گیری وبه دست گرفتن زیر ساختهای کشور است.

وی متذکر شد: اگر دشمن زمانی برجام را امضا کرد و الان به وعده های خود عمل نکردند به این امید امضا کردند که بتوانند به اهدافشان برسند اگر در غالب قراردادهای مختلف دنبال چپاول ثروت کشور هستند اینها دنبال بر اندازی نظام با جنگ نرم هستند.

فرهنگ تاکید کرد: انتظار ما از مسئولان این است که در بستن قرار داد ان هم با غولهای   بزرگ اقتصادی شفاف سازی کنند و اجازه بدهند کارشناسان نسبت به این امر نظر بدهند.

وی تصریح کرد: در کشور شرکت های هستند که اعلام کرده اند می توانند خودشان در این میادین سرمایه گذاری کنند حرف انها را هم گوش داده و شبهاتی که در این زمینه است جواب بدهند نه اینکه با توهین دهان منتقدین را ببندد همانطور که در مجلس شورای اسلامی این اتفاق افتاد.

امام جمعه باغبادران عنوان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب وضع هر گونه تحریم نقض برجام است وباید سریعا فعالیتهای برجام متوقف شود، متاسفانه امریکا همواره بد عهد بوده و این بد عهدی بار دیگر تکرا شد و این در حالی است که رهبر حکیم انقلاب بارها این مسئله را تذکر داده بودند.

وی بیان کرد: امروز بار دیگر شاهد بد عهدی نظام سلطه بودیم که چگونه آمریکا به هیچ یک از اصول برجام پایبند نبود و تحریمهای جدیدی را نیز اعمال کرد این یعنی ابطال برجام چرا باید با این حال برجام را ادامه داد؟

فرهنگ خاطرنشان کرد: ما از مسئولان مخصوصا هئیت نظارت بر برجام انتظار داریم به وظیفه قانونی خود بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب در برجام اقدام کنند ودنبال توجیه برجام یا ادامه دادن ان نباشند.

کد خبر 311912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.