الگوی امام صادق (ع) جامع ترین سبک زندگی است/لزوم بازشناسی سبک زندگی امام صادق(ع)

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان گفت:باید توجه داشت که سبک زندگی امام صادق علیه السلام می‌تواند بهترین الگو برای انسان سردرگم جامعه امروزی باشدچرا که کسانی که به ائمه اطهار علیه السلام تمسک و توسل جویند هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند با تهاجم غربی و هجوم رسانه‌ای خود چنگ در زندگی وی زده وآرامش او را سلب نماید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حمید اکبری در مراسم عزای امام جعفر صادق علیه السلام در آستان مقدس امامزاده ساره خاتون(س) اظهار کرد: امام صادق علیه السلام پس از رحلت پدر بزرگوارش امام باقر علیه السلام در سال ۱۱۴ هجری در سن ۳۱ سالگی عهده دار مقام امامت شد و دوران امامت آن حضرت که ۳۴ سال به طول انجامید با حکومت پنج تن از خلفای اموی همزمان بود.

وی افزود: جامعه اسلامی در دوران امامت امام صادق علیه السلام با فراز و نشیب ها و تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مهمی رو به رو بود لذا از نظر فرهنگی دوران امامت امام صادق علیه السلام با فراز و نشیب ها و تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مهمی رو به رو بود.

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان تصریح کرد: امام صادق علیه السلام از نظر فرهنگی نیز در دوران تحول فکری و پیدایش فرقه هاو گروههای مختلف بود چراکه در آن زمان که مسلمانان با دنیای خارج روابطی گسترده برقرار کرده بودند، اندیشه های فلسفی، علمی و کلامی بیگانگان به جامعه ی اسلامی راه یافت و مسلمانان با افکار و عقاید دیگران آشنا شدند.

وی اضافه کرد: این آشنایی آثار مثبت و منفی زیادی بر فرهنگ جامعه اسلامی بر جای نهاد و از جمله آثار منفی آن، نفوذ افکار بیگانگان در میان مسلمانان و در پی آن پدید آمدن شبهات و ابهام ها در معارف و اندیشه های اسلامی بود و کشمکش های علمی و مباحثات و مناظرات پیرامون مسائل عقیدتی و کلامی موجب پیدایش احزاب و گروه های مذهبی غیر مذهبی گردید.

اکبری ادامه داد: پیدایش و گسترش روزافزون اندیشه های ناسالم، عطش فراگیری فرهنگ اصیل اسلام را در مسلمانان واقعی می افزود و در این شرایط بود که امام صادق علیه السلام در برابر امواج اندیشه های بیگانه که اساس عقیده اسلامی را به مخاطره انداخته بود مکتب جعفری را بنا نهاد و در پرتو آن به تعلیم و تربیت افراد پرداخت و حقایق اسلام و معارف قرآن را در دسترس علاقمندان و دانش پژوهان فرقه های مختلف قرار داد.

وی عنوان کرد: امام صادق علیه السلام با الهام از روش پدر بزرگوارش امام باقر علیه السلام و استفاده اززمینه ها و شرایطی که آن حضرت فراهم کرده بود موفق شد فرهنگ اصیل اسلام را در بعد گسترده تری در جامعه ای که دچار جریان های فکری انحرافی شده بود نشر دهد و در همه زمینه های علوم اسلامی شاگردانی تربیت کند.

دبیر ستاد زکات شهرستان لنجان بیان کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت وحدت و یکپارچگی مسلمانان و لزوم اتحاد و اتفاق کلمه میان ایشان بلکه ضرورت توحید کلمه بر محور کلمه توحید برای همه موحدان و خداپرستان روی زمین، از تعالیم و آموزشهای اساسی آیین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، قرآن کریم یکی از عمده ترین و سازنده ترین اهداف رسالت رسول اکرم صلی الله علیه وآله را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جای خصومت و دشمنی به شمار می آید و اگر کسی در تاریخ، به دیده عبرت نگاه کند این معنی را از شاهکارهای رسالت محمدی صلی الله علیه وآله خواهد دید و این مهم به خوبی در زمان امام جعفر صادق علیه السلام قابل مشاهده بود.

اکبری اذعان کرد:باید توجه داشت که سبک زندگی امام صادق علیه السلام می‌تواند بهترین الگو برای انسان سردرگم جامعه امروزی باشد چرا که کسانی که به ائمه اطهار علیه السلام تمسک و توسل جویند هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند با تهاجم غربی و هجوم رسانه‌ای خود چنگ در زندگی وی زده و آرامش او را سلب نماید.

وی تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن زندگی معنوی امام جعفر صادق علیه السلام که سرشار از حکمت و آموزه‌های عرفانی است و الگو قرار دادن سبک و سیاق زندگی این امام همام، سعی کنیم که این کمبودها را در بین جامعه و مردم کاهش داده و وحدت و اتحاد را به شکل واقعی خود نزدیک‌تر نماییم.

کد خبر 311907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.