قصه پر غصه امروز آتنا نتیجه بی‌تدبیرهای گذشته است

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت: قصه پر غصه قتل «آتنا» دختری که حالا همه ایرانیان ماجرای او را می‌دانند، قصه تکراری است که با نام‌های متفاوت، همانند پدیده‌های اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، کاهش سن فحشا و... به گونه‌ای نگران‌کننده رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر با اشاره تشییع شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس در فولادشهر، اظهار کرد:  لازم است از حضور پرشور و مثال زدنی شما مردم خوب و متدین فولادشهر و مسئولان وظیفه شناس در مراسم استقبال از شهدا صمیمانه تقدیر و تشکر کنم، همچنین از همه دست اندرکاران و مجریان و ستاد استقبال از شهدا تشکری داشته باشم به امید آنکه ادامه دهنده راه خونبار شهدا باشیم و از شفاعت شهدا بهره مند شویم.

وی افزود: طی ۱۵ روز آینده وزرای کابینه دوازدهم از سوی رئیس جمهور منتخب به مجلس معرفی خواهند شد لذا ضروری است در انتخاب وزرا صرف‌نظر از گرایش‌های جناحی و گروهی و توجه به سهم‌خواهی زیاده‌خواهان، معیارهایی همچون، دینداری، تعهد، تخصص، تجربه و کارآمدی، شجاعت و دشمن‌شناسی مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: علاوه بر این با توجه به این‌که امور اجرایی نیازمند مدیریت کاری و جهادی می‌باشد، ضروری است که مدیران جهادی و انقلابی به‌کار گرفته شوند و اکیداً از مدیران خسته، فرتوت و پیر خودداری شود.

وی ادامه داد: مدیرانی که کهولت سن دارند، بهتر است در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز و به تعبیر غربی‌ها اتاق‌های فکر، تجربه‌های خود را به مدیران جوان و کارآمد منتقل کنند چراکه امروز کشور گرفتار رکود بسیار شدیدی قرار دارد.

سرافراز اضافه کرد: دولت یازدهم نتوانست کشور را از رکود خارج کرده و در تولید و اشتغال رونق ایجاد کند، اخیرا دکتر نیلی مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرده، رکود فعلی ۷ سال دیگر ادامه خواهد یافت!

وی عنوان کرد: هم‌چنین وضعیت فرهنگی و آموزشی کشور چه در وزارت علوم و چه در وزارتخانه‌های آموزشی اصلاً مناسب نیست، بنابراین ضروری است تجدیدنظر جدّی در مدیران ناکارآمد و غیرانقلابی و غیرجهادی صورت گیرد تا حق مردمی که ساعت ها برای رای به رئیس جمهور در صف ایستادند و یکبار دیگر شکوه مردم‌سالاری دینی را به رخ دنیا و ابرقدرتهای مادی کشیدند، ادا شود.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید و سرپرست تیم مذاکره‌کننده ایران در موضوع هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ در آستانه دو سالگی برجام در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان با انتقاد از سیاست‌های آمریکا، همان حرف‌هایی را به زبان آورده است که دو سال پیش منتقدان می‌گفتند و او باور نمی‌کرد!

وی خاطرنشان کرد: وی در این مصاحبه گفته است ایران به طور کامل تعهدات خود را در برجام انجام داده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم این مسئله را تأیید کرده است؛ اما در مورد ایالات متحده نمی‌توان این طور گفت.

سرافراز اذعان کرد: در این مصاحبه مطرح شد ایالات متحده تعهدات خود را انجام نداده است؛ برای نمونه، کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد ترامپ از حضورش در هامبورگ برای نشست گروه ۲۰ استفاده کرده تا سران کشورها را نسبت به تجارت با ایران دلسرد کند. این نقض نه فقط روح، بلکه متن برجام است.

وی متذکر شد: امروز باید از ایشان پرسید که آقای ظریف این سخنان و گلایه‌های شما برای کشور و موقعیت‌های از دست رفته چه سودی دارد!؟ آیا آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند!؟ آیا می‌توان ضعف‌هایی را که منتقدان در روزهای مذاکرات به شما یادآور می‌شدند، اما به جای شنیدن و تأمل در آنها با درشت‌ترین عبارت‌ها پاسخ داده می‌شد یا اینکه با کمک رسانه‌های زنجیره‌ای به استهزا گرفته و منفعت‌طلبی نام‌گذاری می‌شدند، امروز با مصاحبه‌هایی این چنین جبران کرد؟

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: مردم در انتظار لغو بالمرّه تحریم‌ها بوده و هستند، نه تکرار هشدارهای منتقدان در دو سالگی برجام، آن هم از زبان وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران!

وی در ادامه با اشاره به قصه پر غصه قتل «آتنا» گفت: قصه پر غصه قتل «آتنا» دختری که حالا همه ایرانیان ماجرای او را می‌دانند، قصه تکراری است که با نام‌های متفاوت، همانند پدیده‌های اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، کاهش سن فحشا و... به گونه‌ای نگران‌کننده رو به افزایش است.

سرافراز اظهار کرد: خبرها و آمارهایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شوند، درد و نگرانی برای مردم ایجاد می‌کنند و کمی بعد فراموش می‌شوند تا نام قربانی دیگری بر صدر اخبار بنشیند.

وی تصریح کرد: اما این حوادث و آژیر قرمزِ افزایش معضلات و آسیب‌های اجتماعی زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که در کلام و رفتار و سیاستگذاری مسئولان اثری از پیگیری آنها، برنامه‌ریزی برای کنترل و یافتن راه‌هایی برای درمان این دردها پیدا نمی‌شود و همه دغدغه مسئولان به  مسائل سیاسی و جدال بی‌انتهای سیاسی ختم می‌شود.

امام جمعه فولادشهر افزود: اگر به شعارهای انتخاباتی اردیبهشت ماه گذشته، اگر به صفحه اول روزنامه‌های کشور، اگر به سخنرانی رئیس‌جمهور و دیگر چهره‌های سیاسی و مسئولان در ماه‌ها و سال‌های اخیر نگاهی بیندازید، چند جمله را پیدا می‌کنید که به این مسائل معطوف شده باشد و کدام یک نگران معضلات روزافزون اجتماعی و افزایش معضلات اجتماعی هستند!؟

وی ادامه داد: متأسفانه، مسئولان در خوش‌بینانه‌ترین حالت سرگرم بازی‌های ‌سیاسی شده و از مسائل اجتماعی و بحران‌های فرهنگی غافل شده و نسبت به آنها بی‌تفاوتند؛ موضوعی که بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری هشدار داده شده و امتداد آن می‌تواند زمینه‌ساز بحران‌ها و تکانه‌های اجتماعی به مراتب سخت‌تر باشد که رفع آثار و نتایج منفی آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرافراز با اشاره به مسائل حوزه مسائل منطقه ای و بین المللی گفت: با روی کار آمدن دولت جدید در ایالات متحده آمریکا، سیاستی که از سوی ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به آن دامن زده می‌شود، تبلیغات ضد ایرانی است که با همراهی برخی کشورهای عربی در سطح منطقه دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: واقعیت این است که دولت ترامپ طرح ایجاد محور عربی_ اسرائیلی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران را درحالی مطرح می‌کند که هدف اصلی؛ استفاده ابزاری از این موضوع برای بزرگ‌نمایی خطر ایران است تا خواسته دیگری محقق شود که همان عادی‌سازی روابط کشورهای عرب سُنی با رژیم صهیونیستی‌ می‌باشد.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد:نتیجه این مهم هزینه شدن سرمایه‌های بیشتر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای تأمین مالی پروژه‌هایی است که رئیس جمهور جدید آمریکا در تبلیغات ریاست جمهوری خود وعده آن‌را داده بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت ترامپ به‌دنبال ائتلافی (ناتو) عربی_ آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران است و قصد دارد با نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه مقابله کند و آن‌چه مسلم است این است که ترامپ چنین روند و رویکردی را در قبال ایران در پیش خواهد گرفت.

سرافراز اذعان کرد: اما با این وجود احتمال این‌که ترامپ به ورطه جنگ پرهزینه دیگری با برخی کشورها ازجمله ایران بیفتد، نیز بسیار بالاست. یعنی ممکن است که ترامپ اشتباه رؤسای جمهور پیشین آمریکا در موضوع جنگ با عراق را این‌بار در مورد ایران تکرار کند.

وی متذکر شد: به هر حال امروزه تقابلات متعددی بین دو جبهه مقاومت و سلطه‌گر در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک در جریان است که در آینده همچنان این تقابل وجود خواهد داشت.

کد خبر 311906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.