دولت دوازدهم وزرای انقلابی انتخاب کند/دولت به یاوه گویی های آمریکا پاسخی کوبنده دهد

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت:از دولت می‌خواهیم به یاوه گوئی های دولت آمریکا جواب دندان شکن دهد و در برابر تحریم های جدید آمریکا عکس العمل قاطع و شایسته را از خود به نمایش بگذارند نیاز است دولت در انتخاب وزرای دولت دوازدهم، اسلامی و ارزشی عمل نماید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خبطه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاینده رود با تسلیت شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق عَلَیْهِ‌السَّلام، اظهار کرد: امام جعفر صادق عَلَیْهِ‌السَّلام ۳۴ سال از  ۶۵ سال عمر شریف و با برکت شان، دوران امامت آن بزرگوار بود که با ۷ خلیفه غاصب ستمگر، ۵ خلیفه اموی و ۲ خلیفه عباسی روبرو بودند وباید گفت عصر این امام همام یکی‌ از طوفانی‌ترین، پیچیده‌ترین و دشوارترین دوران تاریخ‌ اسلام‌ است.

وی افزود: برای ترسیم آن دوران، لازم است شرائط حاکم بر دوران امامت آن بزرگوار به خوبی ترسیم شود تا پیچیدگی، دشواری و سختی آن دوران به خوبی روشن شود تا با استناد دروغ به رفتار آن بزرگوار، کسی نگوید، اسلام دین فردی است و با سیاست و حکومت و اداره کشور کاری ندارد و یا اسلام دین صلح و سازش است و با ستمگران نباید درگیر شود و بر سر اسلام آن آورند که سیاستمداران بازیگر بر سر دیگر ادیان آوردند.

امام جمعه زاینده رود با اشاره به شرائط حاکم بر دوران امامت حضرت امام جعفر صادق عَلَیْهِ‌السَّلام تصریح کرد: در آن دوران فساد و انحراف خلفای اموی و عباسی، به جامعه نیز کشیده شده  بود و کشمکش، درگیری و مبارزه بنی‌العباس با بنی‌امیه منجر به از بین رفتن سرمایه‌ها و ظرفیت‌های جامعه شده بود و از سوی دیگر ضعف قدرت حاکمه در اداره امور جامعه که به صورت فلج کننده‌ای درآمده بود.

وی اضافه کرد: حضرت از میان ۴ هزار طالب علم و دانش که به مکتب آن بزرگوار جذب شده بودند و بعضی از آنان جزء دانشمندان بزرگ روزگار خود شناخته می شدند، اصحاب، یاران و شاگردان نخبه تربیت نمود و هر یک از اصحاب را در رشته ای از علوم متخصص کرد.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: حُمران بن اَعْین در قرآن کریم، زرارة بن اعین در فقه، مومن طاق در کلام، هشام بن سالم در توحید و هشام بن حکم در امامت، تا در اقصی نقاط جهان اسلام، نقش امامت را ایفا نمایند، آن جا که امام در دست‌رس نیست یا آن جا که امام تبعید می‌شود، یا آن جا که امام زندانی می‌گردد، یا آن جا که امام غایب می‌شود، اصحاب کمبودها را جبران کنند، سؤال ها را پاسخ دهند، دین را ترویج و تبلیغ نمایند تا برای جهان اسلام مشکلی بوجود نیاید و اسلام منحرف نشود.

وی عنوان کرد: با تحجرگرائی، مقدس‌مأبی از یک سو و با خرافه و بدعت از سوی دیگر و با افکار ضد اسلامی و فرق انحرافی که بزرگترین آفت دین بوده و هست و بالاترین ضربه را به اسلام زده است از سوی دیگر، در عرصه اعتقادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی، مبارزه کرد تا مرز اسلام ناب محمدی از اسلام دلاری، ریالی و به معنای امروزیش، اسلام امریکائی، اسلام انگلیسی، اسلام وهابی و تکفیری و در یک کلام اسلام اسرائیلی جدا و مشخص شود و هر کسی نتواند با مقدس مأبی و تحجر گرائی به جان اسلام بیفتد، و دین و رهبران دینی را در پیشبرد اهداف عالیه جهان اسلام زمین‌گیر کند.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: امام خمینی(ره) در دوران مبارزه خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق را برای اسلام کمتر از خطر شاه نمی دانست، می فرمود آن قدر که اسلام از این مقدسین متحجر بی شعور ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۵ خرداد ۴۲ مقابله با تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان‌ می کرد، بلکه علاوه بر آن از داخل جبهه خودی گلوله مقدس مآبی و تحجر بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را می ‌سوخت و می‌درید.

صفرزاده تهرانی اذعان کرد: ایشان برای اصلاح عملکردها، الگو صحیح زندگی کردن را ارائه داد و به تعبیر امروزی سبک زندگی شیعه واقعی و حقیقی را ترسیم کرد تا تک تک افراد جامعه اسلامی بر اساس کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ الگوی مناسب زندگی برای بشریت قرار گیرند.

وی متذکر شد: این که امروز سبک زندگی یا اقتصاد مقاومتی مطرح می شود همه برگرفته از مکتب نجات بخش حضرت امام جعفر صادق عَلَیْهِ‌السَّلام است.

امام جمعه زاینده رود تاکید کرد: ایشان جامعه اسلامی را رهبری نمود جغرافیای شیعه را گسترش داد و مجموعه شیعه را به یک شبکه گسترده تبدیل کرد و در پیوستگی ایشان بسیار عالی، سازمانی و سازمان یافته عمل نمود تا شیعه در تمام عرصه ها بتواند ایفای نقش اثرگذار داشته باشد تا وقزمانی که امام در دست‌رس نیست یا تبعید شد، یا زندانی شد، یا آن جا که امام غایب می‌شود، هیچ خللی ایجاد نشود.

وی یادآور شد: نقشه و توطئه دشمنان خاصه خلفای غاصب را برهم زد، دور نگهداشتن امامت از رهبری جامعه، از درون تهی کردن اسلام به صورتی که اسم اسلام باشد امام رسم اسلام نباشد از توطئه های آن زمان بود.

صفرزاده تهرانی تصریح کرد: تهدیدهای فکری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی را از دین مبین اسلام دور کرد و اسلام را از خطر حتمی نجات داد که یکی از آن ها دور نگهداشتن شیعیان از مناقشات و کشمکش‌های سیاسی بین بنی‌امیه و بنی‌العباس بود تا حیثیت و موجودیت شیعه خرج رسیدن به قدرت دیگران، نشود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس تقوای الهی تذکراتی به دولت و بعضی از مسئولان ارائه می گردد، گفت: از دولت می‌خواهیم به یاوه گوئی های دولت آمریکا جواب دندان شکن دهد و در برابر تحریم های جدید آمریکا عکس العمل قاطع و شایسته را از خود به نمایش بگذارند.

امام جمعه زاینده رود گفت: نیاز است دولت در انتخاب وزرای دولت دوازدهم، اسلامی و ارزشی عمل نماید همچنین انتخاب باید بر اساس تقوا و جهاد صورت گیرد انتخاب شوندگان باید انقلابی، جهادگر، ارزشی، مردمی، کارآمد، پاسخ‌گو و چابک باشند واین که گفته می شود در انتخاب وزرا زیر بار فشارها نمی‌رویم را ابهام زدائی نکنند.

کد خبر 311904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.