۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
۷۰ درصد کاشانی‌هاوآران و بیدگلی‌ها دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند

کاشان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کاشانی ها و آران و بیدگلی ها از لحاظ داشتن چاقی و اضافه‌وزن در کشور اول هستند.

به گزارش خبرنگار  ایمنا از شهرستان کاشان، سید علیرضا مروجی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بر اساس آمار سامانه سیب که دیروز دریافت شد ۳۰ درصدشهروندان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل چاق هستند و ۴۰ درصد آنها اضافه‌وزن دارند

وی با تاکید بر کاشانی‌هاوآران و بیدگلی‌ها ۱۰ درصد بیش‌تر از میانگین کشوری دارای چاقی و اضافه‌وزن هستند افزود: در مجموع ۷۰ درصد کاشانی ها و آران و بیدگلی ها یعنی ۱۰ درصد بیشتر از میانگین استاندارد کشوری دارای چاقی و اضافه‌وزن هستند.

به‌گفته‌وی، مردم شهرهای گیلان و بابل به ترتیب رتبه های دوم و سوم چاقی را در کشور بعد از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، به خود اختصاص داده اند.

رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی حوزه کاشان، تصریح کرد: کاشانی‌ها و آران و بیدگلی‌ها قبل از این به لحاظ رتبه چاقی در رده سوم قرار داشتند که متاسفانه به رتبه اول در کشور رسیدند.

مروجی، تصریح‌کرد: این اطلاعات بر اساس ارزیابی بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان کاشان و آران و بیدگل دریافت شده است.  

 وی کم تحرکی و تغذیه را مهمترین عامل چاقی مردم کاشان و آران و بیدگل دانست و گفت: وضعیت چاقی و اضافه‌وزن در شهرستان از سنین ۶ سال به بالا بین زنان و مردان  یکسان است.

کد خبر 311890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.