سمیرم در سوگ و اندوه+عکس

سمیرم- همزمان با سراسر کشور مردم متدین و ولایی این شهرستان نیز در سوگ ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام صادق (ع) بیرق سیاه برافراشته وبه سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، همزمان با سراسر کشور مردم متدین و ولایی این شهرستان نیز در سوگ ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام صادق (ع) بیرق سیاه برافراشته و به سوگواری امام و پیشوای خود، که در این روز به دست خلیفه ی عباسی منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید، به سوگ نشستند.

شب گذشته مراسم عزاداری عاشقان ولایت در مسجد شهرک آبشار سمیرم برگزار گردیده و صبح امروز هیئت عزاداری از مسجد قبا به سمت امامزاده ابراهیم (ع) سمیرم حرکت کرد.

عزاداران با تجمع در امامزاده ابراهیم (ع) با نوحه خوانی و مدیحه سرایی امروز را در سوگ شهادت امام صادق (ع) نشستند.

امام صادق(ع) به شیخ الائمه نیز معروف است زیرا عمر ایشان از تمامی ائمه اطهار(ع) طولانی تر بوده و حضرت را در قبرستان بقیع در کنار پدر، جدّ و امام حسن مجتبی(ع) دفن کردند و لازم به ذکر است آن امام به هنگام شهادت شصت و پنج سال داشته و مدت سی و چهار سال از امامت حضرتش می گذشت.

در میان امامان معصوم(ع)، برای هیچ کدام همانند امام صادق(ع) فرصت و شرایط مساعدی پیش نیامد تا بتوانند در سطح وسیع به انقلاب فرهنگی بپردازند و با تشریح فرهنگ غنی و پُرمایه ی اسلام، بر گسترش این دین آسمانی بیفزایند.

امام صادق(ع) این فرصت را در گیر و دار کشمکش ها و رو در رویی بنی امیه و بنی عباس و جنگ قدرت به دست آورد. آن بزرگمرد علم و عمل از این فرصت استفاده ی کامل کرد و اسلام و فقهِ آن را از دیدگاه ائمه ی اهل بیت(ع) معرفی نمود و با تربیت شاگردان بسیار و برجسته، حیات تازه ای به اسلام و مسلمین بخشید و فرهنگ ناب تشیّع را که از متن اسلام محمدی و علوی نشأت گرفته بود به جهانیان عرصه کرد.

کد خبر 311886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.