به گزارش خبرگزاری ایمنا، کارمند ارشد تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: در چند سال گذشته اساسی ترین مشکل کمپرسورهای گریز از مرکز قیچی کردن شافت پینیون در پشت پروانه بود که موجب آسیب دیدن پروانه و یاتاقان ها می شد.
حسین مومنی کمپرسورهای کلارک از نوع چهار مرحله ای را مجهز به دو عدد پینیون دور پایین و بالا که روی هر کدام از آنها دو پروانه نصب شده معرفی کرد و افزود: این کمپرسورها وظیفه افزایش فشار حدود هفت هزار متر مکعب هوا را از فشار جو به حدود هشت اتمسفر دارد و با دستگاهی که با الکتروموتور و توربینی که می چرخند به دوران در می آیند.
وی مراحل اجرایی طرح را تعیین جنس و سختی، طراحی، ماشین کاری پینیون آسیب دیده و ساخت قطعه جایگزین بیان کرد و گفت: پینیون تهیه شده چند ماه است روی کمپرسور C-۲۴۰۲ واحد هوای فشرده نصب شده و بدون هیچ گونه مشکلی در سرویس است؛ چهار عدد پینیون درگیر هم به همین روش اصلاح شده و آماده نصب است.
نظر شما