ارتباط موثر، کلید ورود به قلب هاست/فن بیان امری اکتسابی است

مراسم پایان دوره آموزش فن بیان و ارتباط موثر باحضور خسرو تاج نیا از گویندگان پیشکسوت رادیو در دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مهم ترین نیاز های جامعه امروزی با توجه به الزام به ارتباط گیری در عرصه های مختلف، فراگیری مباحث فن بیان و ارتباط موثر است که این دوره در این دانشگاه برای دانشجویان رشته روابط عمومی برگزار شد.
خسرو تاج از گویندگان رادیو و استاد این دوره آموزشی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فن بیان و ارتباط موثر کلید ورود به قلب هاست و هر کسی به نوبه خودش باید از فن بیان خوبی برخوردار باشد تا کانال ارتباطی موثری برقرار شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد استعدادهایی را در عرصه فن بیان و گویندگی دارند ادامه داد: این استعدادها باید کشف شوند و ما در این دوره مباحثی از جمله سخن وری، محاوره گویی و ... را آموزش می دهیم.
این استاد فن بیان اضافه کرد: اگر کسی در این زمینه استعداد خوبی داشت قطعا ما هم از اعتبار خود استفاده و ایشان را به صدا و سیما معرفی می کنیم تا از این فرد استفاده شود. البته یکسری امتحان وجود دارد که باید این مراحل را طی کنند.
تاج با بیان اینکه اگر فن بیانی درستی داشته باشیم بخشی از مشکلات اجتماعی ما هم کاهش می یابد اضافه کرد: کلید ورود به هر سازمان و موسسه ای و هر قلبی به فن بیان بستگی دارد در حالی که این هنر و فن به شدت مهجور مانده است در صورتی که دولت می تواند در این راستا نقش موثری داشته باشد.
وی بیان کرد: سخرانی و سخنوری بر مبنای فن بیان هر انسانی را که یک صدای معمولی داشته باشد می تواند پخته کند تا خودش را نشر و نما کند.
تاج اضافه کرد: آموزش و پرورش ما باید منادی فن بیان باشد در صورتی که آموزش و پرورش هم به این موضوع اصلا توجهی ندارد، حتی در دانشگاه ها هم یک واحد از این درس وجود ندارد و نه دولت و نه آموزش و پرورش به این مهم توجه نکرده اند.
این گوینده رادیو تصریح کرد: جامعه ما به فن بیان و ارتباط موثر به شدت نیاز دارد و فصل، فصل ارتباطات موثر و سازنده است.
در آخر این استاد گویندگی از احسان مشکلانی رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان به منظور برپایی این دوره آموزشی تقدیر و تشکر کرد.


فن بیان ارتباط موثر را به همراه دارد
در بخشی دیگر از این جلسه دانیال معادی مدرس فن بیان و ارتباط موثر در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه فن بیان به معنی فن ارتباط است گفت: این فن برقراری بهینه ارتباط را به ما آموزش می دهد البته برخی از افراد این علم را با فن سخنوری و فن کلام اشتباه می گیرند.
معادی اضافه کرد: فن بیان بسیار گسترده است و فن کلام و بیان زیرمجموعه ای از این فن و هنر است.
این مدرس فن بیان و ارتباط موثر ابراز کرد: اگر گسی فن بیان خوبی داشته باشد به خوبی می تواند حقوق خود را احقاق و با افراد ارتباط موثری برقرار کند و امتداد ارتباط را داشته باشد زیرا که خوب می تواند حرف بزند، نگاه کند، رفتار کند و آراسته باشد.
وی گفت: کسی که فن بیان می داند می تواند به خوبی با مخاطب خود ارتباط بگیرد پس می داند در چه وقت چه مطلبی را باید بگوید.
معادی ابراز کرد: این علوم در حال حاضر با مطالعات گسترده بومی سازی شده و سومین دوره ای است که در این دانشگاه به صورت پایلوت انجام برگزار می شود.
وی با اشاره به لزوم توجه به این علم در مدارس تصریح کرد: در کنار سایر علومی که به افراد آموزش داده می شود فراگیری این علم نیز منجر می شود الفبای رفتار و بیان را بیاموزیم و اتباطات موثری در جامعه داشته باشیم.
منظومه ای از هنرها، سایه بازی را تشکیل می دهد
حسن طاهرزاده هنرپیشه سایه بازی که از مهمانان این برنامه بود هم اظهار کرد: بنده به این هنر عشق می ورزم و اگر کسی روزی به من بگوید ماهی 100 میلیون به تو می دهم و روی صحنه نرو نمی توانم این را قبول کنم چرا که ما فرزندان صحنه هستیم.
وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب هنر های موسیقی، تقلید صدا، شعبده بازی و غیره را انجام می دادم گفت: اما بعد از انقلاب رویکرد ما هم تغییر کرد و به سایه بازی روی آوردم.
این استاد سایه بازی بیان کرد: این هنر منظومه ای از هنر دست، تقلید صدا و لهجه اصفهانی است و تمامی این موارد به اجرای یک کار زیبا کمک می کند.
وی در بخشی از صحبت هایش با اشاره به اینکه برخی از افراد با تنگ نظری به افراد موفق می نگرند تصریح کرد: اگر شما در هنری فعالیت می کنید و با چنین افرادی روبرو شدید فکر نکنید مشکلی دارید بلکه به گفته بزرگی در موفقیت شما همین بس که دیگران به تو حسادت بورزند.

طاهرزاده با اشاره به اینکه در هر هنری باید شخص خودش باشد بیان کرد: این درحالی است که بسیاری از افراد کارهای دیگران را کپی برداری می کنند و این نشان از بی هویتی آن فرد است، پس باید به داشته های خودمان باور داشته باشیم و آنها را پرورش دهیم.
گفتنی است این دوره آموزشی 6 روزه با حضور اساتید من جمله خسرو تاج، دانیال معادی و لاله جلال آبادی برگزار شد که در پایان این دوره به افراد شرکت کننده گواهی پایان دوره اهدا شد.

کد خبر 311854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.