وزارت صنعت موظف به کاهش تعرفه و تامین ورق آهن و مس مورد نیاز تولیدکنندگان شد

کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: وزارت صنعت نسبت به پیگیری برای کاهش تعرفه و تامین تا حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد ظرفیت اسمی ورق آهن و مس، تولیدکنندگان میلگرد، لوله پروفیل و تولیدکنندگان اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سید جواد ساداتی نژاد در خصوص جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با حضور مسئولان وزارت صنعت، نمایندگان اتاق بازرگانی و نمایندگانی از شرکتهای صنایع مس ایران و فولاد موضوع سهمیه ورق مس برای کارخانه های مصرف کننده ورق و همچنین نحوه توزیع شمش فولاد برای کارخانجات میلگرد بررسی شد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با اشاره به حضور مدیرعامل شرکتهای فولاد کویر و دنیای مس کاشان در این نشست کمیسیون افزود: در انتها مقرر شد تعرفه واردات شمش فولاد و کاتد مس کاهش یابد و وزارت صنعت تا حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد ظرفیت اسمی ورق آهن و مس، تولیدکنندگان میلگرد، لوله پروفیل و تولیدکنندگان استفاده کننده از ورق مس اختصاص دهد تا کارخانجات تعطیل نشود.

وی با اشاره به بررسی میزان صادرات شمش فولاد و مس کاتد در نشست کمیسیون افزود: سیاست تقویت صنایع پایین دستی در صنعت باید پیگیری شود و شرایط ادامه کار، کارگران نیز فراهم شود.

ساداتی نژاد با تاکید بر حمایت ویژه از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس ادامه داد: باید با برنامه ریزی از خام فروشی جلوگیری شود بنابراین نباید مانع از کل صادرات فولاد شد و بازارهای جهانی را باید حفظ شد.

گفتنی است نامه ای با امضای ۳۰ نفر از نمایندگان در خصوص رفع مشکل تامین مواد اولیه صنایع فولادی ۱۳ شرکت بزرگ کشور از جمله فولاد کویر خطاب به رییس جمهور آماده و ارسال شد.
کد خبر 311846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.