مخدوش کردن پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود/ رد شدن از چراغ‌ قرمز ۲۰۰ هزار تومان جریمه دارد

رئیس پلیس راهور استان اصفهان به رانندگان گفت: دوربین‌های سطح شهر به‌گونه‌ای ساخته شدند که شماره پلاک را در سیستم پلیس جستجو کرده و زمانی که تطابق نداشته باشد، به نیروهای پلیس اطلاع داده می‌شود که خودرو را متوقف کنند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، سرهنگ رضا رضایی در نشست خبری نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در سه‌ ماهه اول سال جاری طرح خودروهای مجهز به دوبین آغاز شده اظهار کرد: به‌ غیر از یک ماه اول که جنبه هشداری داشت و جریمه‌ای اتفاق نیفتاد، در دو ماه اخیر ۴۵ هزار تخلف توسط این دوربین‌ها ثبت شد.

وی با هشدار به رانندگان در خصوص مخدوش کردن پلاک خودرو بیان کرد: دوربین‌های سطح شهر به‌گونه‌ای ساخته شدند که شماره پلاک را در سیستم پلیس جستجو کرده و زمانی که تطابق نداشته باشد، به نیروهای پلیس اطلاع داده می‌شود که خودرو را متوقف کنند.

 مخدوش کردن پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود

سرهنگ رضایی ادامه داد: مخدوش کردن پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود و برای راننده متخلف پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده ۲۰ تقاطع جدید مجهز به دوربین می‌شود، هشدار داد: رانندگان متخلف بدانند در صورت رد شدن از چراغ‌ قرمز ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی در پایان با تمجید از فرهنگ بسیار خوب شهروندان اصفهانی در رانندگی اظهار کرد: اصفهان رتبه بالایی در فرهنگ ترافیک شهری دارد به طوری که خط اتوبوس‌تندرو که اخیراً در خیابان جی کشیده شده بود بدون جداسازی و نصب دوربین به بهره‌برداری رسید.

در ادامه این نشست خبری فرمانده انتظامی استان اصفهان از منسوخ شدن دور دور در خیابان‌های شهر اصفهان خبر داد و گفت: اگر گزارش‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

آقاخانی با اشاره به اینکه پلیس مخالفتی با دوچرخه‌سواری زنان ندارد، گفت: اگر دوچرخه‌سواری با پوشش نامتعارف انجام شود پلیس برای حفظ امنیت بانوان وارد عمل می‌شود در غیر این صورت انجام این ورزش با پوشش مناسب در پیست‌های دوچرخه‌سواری بلامانع است.

اصفهان رتبه نخست کشف جرم

در ادامه ستار خسروی رئیس پلیس نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه سرعت کشف وقوع جرم در استان اصفهان در سه‌ماهه نخست امسال ۸۶.۵ درصد بوده است، اظهار داشت: ازاین‌رو استان اصفهان در این بازه زمانی رتبه نخست کشف جرم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰ کانون جرم خیز استان اصفهان در سه‌ماهه نخست امسال و برخورد با مجرمان در این کانون‌ها تصریح کرد: ازاین‌رو طی عملیات ویژه در ۲۵ تیرماه امسال ۵۰ نفر از متهمان این مناطق دستگیر شدند که ۲۶ نفر از آن‌ها متهم فراری بودند.

 خسروی با تأکید بر اینکه در کشف جرائم خشن استان اصفهان با ۷۰ درصد افزایش کشف روبرو بوده‌ایم، تصریح کرد: این در حالی است که در وقوع مجموع جرائم خشن در استان اصفهان با افزایش ۱۱ درصدی روبرو هستیم.

دستگیری مجرم روانی در کمتر از یک ساعت

وی در ادامه به دستگیری کمتر از یک ساعت فردی که اقدام به آزار جنسی بانوان کرده بود اشاره کرد و گفت: این فرد چهار نفر را مورد آزار قرار داده بود.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به الزام اماکن نسبت به رعایت موارد ایمنی خبر داد: ۸ طلافروشی‌هایی که رعایت نکات ایمنی نکردند پلمپ شدند و بیش از ۵۰۰ مورد هم تذکر داده شد، همچنین ۳ بانک به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی پلمپ شدند.

خسروی در خصوص افزایش سرقت موتورسیکلت و وسایل باغ‌ها هشدار داد و تأکید کرد: به دلیل تابستان، استفاده از موتورسیکلت بیشتر شده و نیاز است شهروندان باید از ایمن بود مکان پارک وسیله خود اطمینان کنند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان در پاسخ به سؤالی پیرامون قتل دختر نصرآبادی اظهار کرد: در آن حادثه قاتل بلافاصله شناسایی و دستگیر شد؛ پرونده نیز فوری و در عرض یک هفته کامل و تحویل سیستم قضایی شد، درصورتی‌که به نتیجه نرسیده باید از مقامات دادگستری پرسش شود.

کد خبر 311818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.