اعتیاد یکی از موارد بوجود آمدن جرم های مختلف در سطح جامعه بوده است

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان گفت: اعتیاد یکی از موارد بوجود آمدن جرم های مختلف در سطح جامعه بوده و نگرانی و اضطراب در بین خانواده ها را به همراه دارد.

به گزارش ایمنا، علیرضا غیور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری اردستان افزود: طبق آمار و ارقام، مصرف مواد مخدر در کشور بالا بوده و هزینه های اجتماعی، اقتصادی و روحی و روانی را در پی داشته است.
وی با بیان این که بسیاری از جرم ها ریشه در مصرف مواد مخدر دارد تصریح کرد: طبق آمار، ۶۵ درصد همسر آزاری، ۵۵ درصد طلاق، ۲۵ درصد قتل عمد، ۲۰ درصد کودک آزاری و ۱۰ درصد جرم های مالی مربوط به اعتیاد و مصرف مواد مخدر است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان خاطر نشان کرد: مرکزهای ترک اعتیاد و درمان معتادان در استان، ۵۵ درصد رشد داشته و تجهیز و ساماندهی این مرکزها رشد خوبی داشته است ضمن این که مراجعه به کمپ ها افزایش قابل قبولی دارد.
غیور گفت: در سطح شهرستان اردستان نیز یک مرکز متادون درمانی، یک مرکز مشاوره و یک کمپ ترک اعتیاد در حال فعالیت هستند.
وی خاطر نشان کرد: اعتیاد یکی از موارد بوجود آمدن جرم های مختلف در سطح جامعه بوده و نگرانی و اضطراب در بین خانواده ها را به همراه دارد.
فرماندار اردستان گفت: با افزایش برنامه های فرهنگی، آگاه سازی و درمان مسائل روحی و روانی می توان از افزایش تمایل به مصرف مواد مخدر پیشگیری کرد.
غیور افزود: متاسفانه طی ۱۰ سال گذشته شاهد رشد ۱۹ درصدی معتادان و طی ۴ سال اخیر شاهد افزایش ۳۲۲ درصدی تولید مواد روان گردان در سطح جهان هستیم.
وی از اداره ورزش و جوانان خواست با اجرای برنامه های ورزشی بستر را برای جذب جوانان به امور ورزشی فراهم سازد.
فرماندار اردستان به بحث معتادان بهبود یافته اشاره کرد و از اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت خواست زمینه ایجاد اشتغال این افراد را فراهم سازند. /

کد خبر 311802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.