اجرای طرح مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) در استان اصفهان

ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با حضور اعضا برای بررسی طرح «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، در این جلسه که باهدف و موضوع طرح و بررسی طرح ملی «نماد» در دادگستری مرکز استان تشکیل شد، احمد خسروی وفا، رئیس‌کل دادگستری استان این طرح را که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تهیه‌ شده است، بسیار ارزشمند و اثرگذار در حوزه مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های رفتاری و اجتماعی دانش آموزان دانست و اظهار کرد: توجه و تربیت و آموزش صحیح نسل آینده‌ساز جامعه همواره از دغدغه‌های مسئولان بوده و تاکنون اقدامات خوبی نیز صورت پذیرفته است اما بنا به‌ ضرورت و شرایط متغیر جوامع و تهدیداتی که در کمین افراد به‌خصوص دانش آموزان است معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اجرای این طرح ملی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این طرح با توجه ویژه به رفتارهای تهدیدکننده دانش آموزان به‌منظور تربیت نسل رشد یافته و بافرهنگ و به‌دوراز هرگونه آسیب و تهدید با همکاری 12 ارگان و نهاد دولتی اقدامات لازم در جهت اجرای آن به عمل خواهد آمد.

رئیس ستاد پیشگیری استان با اشاره به اینکه این شورا به‌عنوان بازوی سیاست و محور اصلی اجرای این طرح عمل خواهد کرد گفت: مفاد این سند و نحوه اجرای آن به‌تمامی ترجمان‌ها و سازمان‌های امضاکننده ابلاغ خواهد شد.

خسروی وفا ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق این طرح جامع و ارزشمند، شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم در آینده خواهیم بود.

گفتنی است، در پایان این نشست برخی مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و تهاجم و تهدیدات فرهنگی دشمن طرح و بررسی و اجرای اقدامات فرهنگی اثرگذار در این حوزه پیشنهاد شد.

کد خبر 311796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.