برداشت‌های غیرمجاز و مزاحمت اینترنتی شایع‌ترین تخلفات در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان برداشت های غیرمجاز و مزاحمت اینترنتی را شایعترین تخلفات فضای مجازی دانست و گفت: کلاه‌برداران با سرقت کارت اعتباری و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی بیشترین نارضایتی را برای کاربران بوجود می آورند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، سید مصطفی مرتضوی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرهنگ‌سازی صحیح استفاده از فضای مجازی عنوان کرد: پیشگیری از جرم در صدر اولویت پلیس فتا قرار گرفته که با مشارکت اجتماعی، آگاهی سازی و کنترل فضای سایبری از وقوع جرم جلوگیری کنیم.

وی شایع‌ترین تخلفات در فضای مجازی را برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی و ایجاد مزاحمت دانست و اظهار کرد: کلاه‌برداران با استفاده از درگاه‌های جعلی اقدام به سرقت کارت اعتباری افراد کرده و از سوی دیگر با ایجاد مزاحمت در فضای مجازی بیشترین نارضایتی را برای کاربران بعد وجود می‌آورند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 43 درصد جرائم در فضای مجازی بودیم، اظهار کرد: در کنار آن با افزایش کشف 50 درصدی رو به رو بوده و با توجه به بالا بودن رقم کشف، عملکرد قابل قبولی داریم.

مرتضوی با بیان این که در بهار امسال 150 حساب بانکی از سوی کلاهبرداران اینترنتی مورد سرقت قرار گرفت، عنوان کرد: در مجموع بیش از 300 میلیون تومان از این حساب‌ها برداشت غیرقانونی شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فروشنده‌ای با دستگاه پوز سیار خبر داد و گفت: در یک مورد شخصی با دستگاه‌های پوز اقدام به کپی کارت اعتباری کرده و نزدیک به 600 میلیون تومان از کارت شهروندان سرقت کرد که با دقت و هوشیاری پلیس به سرعت شناسایی و دستگیر شده است.

کد خبر 311756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.