خودرو حریم خصوصی نیست/ برخورد با متخلفان برگزاری مراسمات در باغ‌های شخصی

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در سه ماه نخست سال جاری جرم سرقت در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، سردار عبدالرضا آقاخانی صبح امروز در نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان که با حضور رئیس پلیس آگاهی و رئیس پلیس راهور استان در مجتمع مطبوعاتی برگزار شد، اظهار کرد: پیگیری و فعالیت‌های خبرنگاران تاثیر بسیار خوبی بر فعالیت‌های نیروی انتظامی دارد.

وی در ادامه با اشاره به روند کارهای انجام شده در سه ماهه امسال بیان کرد: سال ۹۶ با وجود جنایت‌ها و جرایم خشن، پلیس اصفهان در کشف و پیشگیری از جرایم به نقطه بسیار خوبی رسیده و در پیشروی عملیات‌ها رتبه صد را کسب کرده است.

کاهش ۵۶ درصدی سرقت مسلحانه در سه ماه نخست سال جاری

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات پلیس در راستای کشف و همچنین کاهش جرایم عنوان کرد: در سه ماه نخست سال جاری جرایمی همچون سرقت با ۵۶ درصد، سرقت از منزل ۵ درصد، سرقت از مغازه ۲۲ درصد، قتل ۴۶ درصد، آدم‌ربایی ۴۳ درصد و تجاوز به عنف ۷ درصد کاهش داشته‌اند، همچنین در بحث کشف مشروبات الکی با ۳۵ درصد افزایش روبه‌رو بودیم.

وی در خصوص حضور یک فرد روانی در سطح شهر و آسیب رساندن به چند خانم که دو روز پیش اتفاق افتاد، اظهار کرد: با تلاش همکاران، مجرم ظرف یک ساعت شناسایی و دستگیر شد.

آقاخانی با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ ثبت شده است، عنوان کرد: تماس مردم با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار دستگیری سارقان در کل استان در سه ماهه امسال گفت: کشف سرقت‌های عادی 39 درصد، کشف قتل 32 درصد و کشف سلاح غیرمجاز 2 درصد افزایش داشته است.

در قبال هر فردی که از خانه بیرون می‌آید مسئولیت داریم

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه پلیس ناجا در فضای مجازی و کشف تخلفات سایبری همتا ندارد، اظهار کرد: قدرت انتظامی در خصوص اشرافیت بر فضای مجازی بسیار زیاد بوده و کشفیات زیادی را به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با ناهنجاری‌های جامعه تاکید کرد: ما در قبال هر فردی که از خانه بیرون می‌آید مسئولیت داریم و در جامعه‌ای که قرار است امنیت پایدار برقرار شود نقش مبارزه با ناهنجاری‌ها بسیار مهم است.

تشکیل 20 تیم شناسایی برگزارکنندگان مراسم های ناهنجار در باغ‌های شخصی

آقاخانی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید باغ‌ها به افراد ناشناس اجاره داده شود، گفت: بیشترین میزان ناهنجاری اجتماعی در باغ‌ها اتفاق می‌افتد و این خط قرمز پلیس است که با متخلفان و ناهنجاران برگزاری مراسمات جشن عروسی در باغ‌های شخصی برخورد می‌کند.

وی از تشکیل 20 تیم شناسایی متخلفان برگزارکننده مراسم در باغ‌های شخصی خبر داد و افزود: نیروهای پلیس آماده انجام وظیفه و شناسایی و کشف تخلفات هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه حرکت خودروها پس از مراسم‌های عقد و عروسی که همراه با ناهنجاری‌هایی انجام می‌شود قابل قبول نیست، عنوان کرد: با کارناوال‌های عروسی، ایجاد صداهای ناهنجار و برهم‌زنندگان آسایش مردم با همکاری پلیس راهور و آگاهی برخورد می‌شود.

دودی کردن شیشه خودرو تخلف است

وی همچنین با اشاره به دودی کردن شیشه خودروها تصریح کرد: خودرو حریم خصوصی نیست و اگر فاصله 3 متری داخل ماشین قابل دیدن نباشد، با خودروی متخلف طبق قانون رفتار می‌شود و در این زمینه 25 هزار خودرو در 3 ماهه ابتدایی سال جاری اعمال قانون شدند.

آقاخانی با اشاره به اینکه برای ایجاد امنیت عمومی 25 دستگاه باید وارد عمل شوند، عنوان کرد: شهروندان از محیط بعضی مکان‌های شهر به شدت رنج برده و معترض هستند در نتیجه پلیس رسیدگی به این امر را در دستور کار خود قرار داده و با ایجاد 20 تیم شناسایی وارد عملیات شده است.

20 تیم واحد گشت ارشاد ماموریت حفظ عفت عمومی را دارند

وی با اشاره به اینکه 20 تیم واحد گشت ارشاد ماموریت حفظ عفت عمومی را دارند، گفت: برای حفظ ارزش‌های اسلام صرفا دستگیری افراد ملاک نیست بلکه باید آنها را ارشاد و توجیه کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در خصوص برخورد با صنوف و مغازه‌دارانی که مانکن‌های ناهنجار پشت شیشه می‌گذارند، هشدار داد: اماکن طبق قانون با مغازه‌دارانی که مانکن‌های مبتذل در ویترین مغازه‌های خود می‌گذارند برخورد کرده تا جلوی فرهنگ غلط غربی را در بازارها بگیرد.

 جمع‌آوری 5 هزار قلیان از پارک‌ها

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره با موضوع آلودگی صوتی، گفت: با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد کنند، برخورد می‌شود و در مرحله بعدی با مغازه‌دارانی که اقدام به نصب این سیستم‌ها می‌کنند برخورد خواهد شد به طوری که در همین رابطه در سه ماه ابتدایی سال جاری 6 هزار و 500 اعمال قانون در این زمینه داشته‌ایم.

آقاخانی همچنین در خصوص آخرین وضعیت قهوه‌خانه‌ها اظهار کرد: بستن قهوه‌خانه‌ها توسط اداره بهداشت صورت گرفت و نیروی انتظامی نیز جلوی توزیع قلیان در پارک‌ها را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد فضای پارک‌ها برای خانواده‌هایی که حضور پیدا می‌کنند، آلوده شود و در این مدت نیز بیش از 5 هزار قلیان از سطح پارک‌ها جمع آوری شد.

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی برای ما شناخته شده نیستند/ مخالف این سیستم نیستیم اما باید کنترل شده باشد

وی در ادامه با اشاره به موضوع تاکسی‌های اینترنتی، تصریح کرد: معتقدیم باید شخصی پاسخگوی اتفاقات بعدی در این حیطه باشد؛ این ساز و کار مشکل دارد و به مرور مشکلات آن نمایان خواهند شد چرا که هیچ‌کدام از راننده‌های این تاکسی‌ها برای ما شناخته شده نیستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مخالف این سیستم نیستیم اما باید کنترل شده باشد، افزود: قرار است جلسه‌ای در استانداری برگزار شود و نسبت به این موضوع تصمیم‌ نهایی اتخاد شود.

وی اشاره به ساماندهی خیابان‌ها و ثبت 45 هزار تخلف پارک دوبل و 95 هزار تخلف سرعت اضافه کرد: یک دستگاه خودرو مامور در سطح خیابان‌های شهر اقدام به ثبت تخلف رانندگان می‌کند و طی یک ماه آینده تعداد آن افزایش می‌یابد.

پرونده اسیدپاشی اصفهان را هر هفته پیگیری می کنیم

آقاخانی درباره پیونده اسیدپاشی اصفهان که از سال 93 در حال پیگیری است، گفت: ممکن است به نتیجه رسیدن پرونده و سوژه‌ای 20 سال طول بکشد اما پلیس آن را رها نمی‌کند، اسیدپاشی نیز در دستور کار هر هفته ماست.

وی افزود: پرونده اسیدپاشی به دلیل پیچیدگی کار به صورت دقیق در حال بررسی است و فضایی در ابتدای کار ایجاد شد که پلیس را در پیگیری گمراه کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیگیری اسیدپاشی در دستور کار پلیس آگاهی قرار دارد و هر هفته موارد متفاوت رصد می‌شود، با توجه به کاری که در حال صورت گرفتن است امیدواریم به زودی به نتیجه برسد، رویکرد پیگیری با توجه به توانمندی‌های جدید و اطلاعات جدید تغییر پیدا کرده است.

کد خبر 311717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.