افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در اصفهان طی دوهفته/ تداوم گرانی تا اواخر مرداد ماه

نائب رییس اول اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان گفت: قیمت مرغ در بازار اصفهان ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان نسبت به دو هفته گذشته افزایش داشته است.

محمدعلی فروغی ابری در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ طی دو هفته گذشته در بازار اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر مرغ با قیمت ۸۰۲۰ تومان توزیع می‌شود و با احتساب سود درب مغازه‌ها باید ۸۳۰۰ تومان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

وی افزایش گرمای هوای استان اصفهان را طی روزهای اخیر یکی از دلایل گرانی نرخ مرغ اعلام کرد و افزود: در فصول گرم مرغ‌ها در مرغداری‌ها کمتر گوشت می‌گیرند و این امر باعث گرانی مرغ هم می‌شود.

نائب رییس اول اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان خروج مرغ استان برای تامین بازار تهران را سبب گرانی این کالا در اصفهان اعلام کرد و بیان داشت: این وضعیت تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد و شاید با خنکی هوا اندکی قیمت مرغ کاهش یابد.

وی افزایش نرخ جوجه را در گرانی مرغ بی‌تاثیر ندانست و تصریح کرد: در حال حاضر مرغداران هر قطعه جوجه را حدود ۳ هزار تومان خریداری می‌کنند که هیچ‌گونه نظارتی توسط مراجع ذیصلاح، ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط بر این مساله حیاتی تولیدکنندگان نیست.

فروغی گفت: با ورود مرغ اصفهان از اواخر ماه مبارک رمضان، اکنون هیچ‌گونه کمبود مرغ در بازار اصفهان نداریم و طی ماه‌های آینده قیمت این کالا شاید اندکی کاهش یابد.

وی صادرات را دلیل گرانی مرغ ندانست و گفت: هیچ‌گونه صادراتی از اصفهان انجام نمی‌شود و فقط مرغ این استان به تهران حمل می‌شود.

نائب رییس اول اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان در پاسخ به اینکه مقرر شده بود بعد از ماه رمضان، مرغ منجمد از استان اصفهان به قطر صادر شود، اظهار داشت: هنوز این اجازه داده نشده، زیرا کمبود مرغ داریم.

وی ادامه داد: سایزبندی مرغ را سازمان جهاد مشاورزی و دامپزشکی در دستور کار دارند که مرغ ریز کشتار شود، اما اکنون مازاد تولید در استان نداریم و افزایش تولیدات مرغداری‌ها ‌می‌توانیم مرغ اصفهان را منجمد و به قطر صادر کنیم.

گفتنی است؛ براساس گفته مدیر عامل شرکت پیشتیبانی امور دام کشور قیمت هر کیلو گوشت گرم مرغ در میادین استان تهران ۶۴۰۰ تا ۶۶۰۰ تومان است که با احتساب هزینه حمل، ۷۴۰۰ تومان که قیمت بسیار مناسبی است، فروش می‌رود و میانگین قیمت هر کیلو گوشت گرم مرغ در کشور ۷۵۰۰ تا ۷۶۰۰ تومان است.

کد خبر 311703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.