سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شد

با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه های کشور، حجت الاسلام عمادی بعنوان سرپرست این نهاد در دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی و حجت الاسلام امینی، رئیس سابق این نهاد مورد تکریم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، هیأت رئیسه، مدیران و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایمنا، این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، هیأت رئیسه، مدیران و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

همزمانی این مراسم با چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان باعث شد تا به برخی از افتخارات و دستاوردهای این دانشگاه اشاره کنیم.

این دانشگاه همواره در بحث‌های آموزشی در سطح کشور زبانزد بوده است و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان همواره در داخل و خارج از کشور افتخارآفرین بوده‌اند و سال‌ها است که در حوزه پژوهش و در زمینه تولید علم، تعداد مقالات این دانشگاه در سال گذشته از مرز یک هزار و 400 عنوان گذشته است.

سید محمود مدرس هاشمی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در بیانات خود به این مطلب اشاره کرد که دانشگاه به لحاظ کیفیت نیز استناداتی که به این مقالات درکل دنیا می شود جزو بهترین‌های کشور است و از نظر تعداد یک درصد مقالات برتر دنیا نیز دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، ارتباط با صنعت و حل مشکلات این بخش مهم از کشور را از دغدغه های همیشگی این دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بالغ بر دوهزار و 100 طرح صنعتی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در قسمت‌های مختلف استان و کشور اجرایی شده است که بعضی از این طرح ها توانسته‌اند مشکلات جدی از کشور را حل نمایند.

وی پایه گذاری ایده راه اندازی مراکز نوآوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بزرگ‌ترین شهرک علمی تحقیقاتی کشور با حضور بیش از 500 شرکت دانش بنیان و به کارگیری بیش از شش هزار نیروی متخصص و تبلور آن ها در رتبه بندی های داخلی و خارجی بعنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور را از دیگر دستاوردهای مهم دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان کسب رتبه های متعدد بین المللی از جمله عنوان نخست دانشگاه های معتبر ایران در بین 9 دانشگاه برتر کشور را نشان دهنده یک قدرت علمی در این منطقه از کشور می داند و به همین دلیل مسئولیت سنگینی را بر روی دوش خود برای حفظ و ارتقاء این جایگاه احساس می‌ کند.

اما تنها رشد علمی دانشجویان مد نظر این دانشگاه نیست و مسئولان این دانشگاه معتقدند دانشجویان باید در تمام ابعاد شخصیتی و فرهنگی نیز توانمند شوند. از این رو برنامه ریزی فرهنگی در همه ادوار این دانشگاه دارای جایگاه خاصی بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: یکی از تأکیدات اصلی ما در طول چهار سال گذشته، ایجاد بستر مناسب و رشد آن برای انجام فعالیت‌های فرهنگی بوده است که انجام بالغ بر هزار برنامه فرهنگی توسط

مدرس هاشمی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر مهدی برنجکوب، معاون فرهنگی اجتماعی فقید دانشگاه صنعتی اصفهان، دستاوردها و فضای فرهنگی موجود را مدیون تلاش ها و خدمات ارزنده این استاد ارزشمند دانست.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر نقش ویژه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به عنوان یک نقش پدرانه و بی بدیل، از همراهی، همدلی و نقش هدایتگرانه و مؤثر حجت الاسلام و المسلمین امینی طی دوسال گذشته قدر دانی کرد.

وی همچنین با ابراز قدردانی از حمایت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان در طی سال های گذشته، اضافه کرد: یقین دارم با سابقه‌ای که حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عمادی دارند، همچنان فضای خوب موجود در دانشگاه صنعتی اصفهان استمرار خواهد داشت.

نقش تربیتی، اخلاقی و معنوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در حل مشکلات کشور

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با بیان این که این نهاد یک مجموعه تربیتی محسوب می‌شود که البته نظارت نیز جزو وظایف آن است، تصریح کرد: فضای نهاد، یک فضای تربیتی، اخلاقی، معنوی و همراهی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: مسئولین در نظام جمهوری اسلامی سربازان نظام محسوب می‌شوند که فارغ از هر گونه جریان سیاسی باید به آنها کمک نماییم و در این راه هیچ‌گونه خط‌کشی وجود ندارد که با فلان جریان صمیمی باشیم و یا مقابل فلان جریان سیاسی بایستیم.

وی با اشاره به این که در کشور بزرگی مانند ایران اسلامی حتماً سلایق و جریان‌های گوناگون و متفاوتی با نام های گوناگون در زمان های مختلف وجود دارد، افزود: باتوجه به تمامی مشکلاتی که در طول دهه‌های گذشته با آن ها رو برو بوده ایم، مطمئناً دانشگاه‌ها در خط اول مبارزه و مقابله با این مشکلات قرار دارند.

با توجه به اینکه نقش دانشگاه در کشور یک نقش فرعی و حاشیه ای نیست و دانشگاه در متن پیشرفت‌ها و اقتدار کشور است، مطمئناً راه حل تمامی مشکلات کشور در داخل کشور است و این اتفاق باید از دانشگاه ها شروع شده و برای چالش‌های اصلی باید در اینجا چاره‌اندیشی شود.

کد خبر 311649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.