اصفهان صاحب کریدور علم و فناوری کشور شد/ حضور 22 کشور در نخستین جشنواره بین المللی فناوری

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری گفت: امروز این نوید را می دهم که شهر اصفهان پس از 24 سال صاحب کریدور علم و فناوری در کشور شد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدرضا نیلفروشان در نشست خبری برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری  که قرار است در اصفهان برگزار شود، اظهار کرد: آروزی دیرینه شهر اصفهان برخورداری از کریدور علم و فناوری بود امروز این نوید را می دهم که این شهر پس از 24 سال صاحب کریدور علم و فناوری شد.

 وی با اشاره به راه اندازی دو مرکز جدید در شهرداری اصفهان که برای نخستین بار صورت گرفت، تصریح کرد: مرکز خلاقیت و نوآوری و مرکز فناوری های نوین شهری شهرداری اصفهان دو مرکزی است که در شهرداری اصفهان با پیشنهاد شهردار اصفهان شکل گرفته و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری ادامه داد: مرکز فناوری های نوین شهری عزم خود را جزم کرد تا از فن آوری های نوین شهری حمایت و آن را در مدیریت شهری استفاده کند.

وی گفت: ورود پهبادهای آتش نشان، موتورهای برقی، موتورهای انژکتوری، برگزاری نمایشگاه های باور 1، 2 و سه و 76 پروژه دیگر مدیریت شهری از طریق شرکت های دانش بنیان و عقد 29 تفاهمنامه علمی، 9 تفاهمنامه داخلی و 20 تفاهمنامه بین المللی، از جمله برخی اقدامات مرکز فن آوری های نوین شهری شهرداری اصفهان است.

18 کشور در نمایشگاه صاحب غرفه می شوند

نیلفروشان با بیان اینکه در نخستین جشنواره بین المللی مرکز نزدیک به 22 کشور حضور خواهند داشت، تاکید کرد: از این تعداد 18 کشور در نمایشگاه صاحب غرفه می شوند که 16 تای انها نیز کشورهای اروپایی هستند. از بین شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه شرکت هایی انتخاب شده اند که به راحتی می توانند تکنولوژی را هم وارد کشور کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشخصات نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین افزود: سالن دوم نمایشگاه، نمایشگاه باور است که در این بخش شهرک های و پارک های فناوریهای کشور حضور می یابند و محصولات مدیریت شهری  خود را به نمایش می گذارند.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری با بیان اینکه سالن سوم تحت عنوان ایران مرز پرگهر نام گذاری شده است، اضافه کرد: افتخارات ملی در عرصه فناوری های نوین به در این سالن به نمایش گذاشته می شود.

16 بازی رایانه ای با موضوع مدیریت شهری رونمایی می شود

وی با بیان اینکه سالانه حدود 110 میلیارد گردش مالی بازی های رایانه ای  در جهان است، ادامه داد: در سالن چهارم نیز گروه ها و دانشگاه اصفهان ماراتن بازی سازی را با موضوع مدیریت شهری از صبح تا بعدازظهر برنامه ریزی کرده اند. همچنین در این جشنواره 16 بازی رایانه ای با موضوع مدیریت شهری 3 انیمیشن و دو اپ موبایلی نیز رتبه بندی و رونمایی می شود

نیلفروشان  با بیان اینکه زمان برگزاری نمایشگاه همزمان با میلاد امام رضا (ع) آغاز می شود، اضافه کرد: این جشنواره برگزار می شود تا بسیاری از امکانات و نیازهای شهر و کشور بهتر دیده شود و قرار است در این نمایشگاه شهرداران و شوراهای شهر با حضور در این نمایشگاه تمام اتفاقات مربوط به حوزه های علم و فناوری را رصد کنند.

وی بیان داشت: نزدیک به 77 قرارداد رسمی با شرکت های مختلف دانش بنیان امضا شده و 53 قرارداد نیز در حال بررسی است.

اصفهان پیشگام فناوری های نوین شهری است

رئیس جشنواره با تاکید بر اینکه کشور کانادا با دو تکنولوژی بسیار مهم در این نمایشگاه شرکت می کند، عنوان کرد: در صورتی که شهرهای ما هوشمند شود بسیاری از مطالبات، مسائل و مشکلات شهری نظیر ترافیک و آلودگی هوا مرتفع شده و تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روانی و جسمی مردم خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه اصفهان پیشگام فناوری های نوین شهری است، افزود: باید در این زمینه رسانه های محلی استان کمک بسیار زیادی به برگزاری این جشنواره داشته باشند تا از ثمرات آن مردم بتوانند استفاده کنند. در این جشنواره همچنین رونمایی هایی در حوزه های سوخت، ترافیک و سالمت نیز خواهیم داشت که در افتتاحیه یا در اختتامیه یا حاشیه این جشنواره انجام می گیرد.

اصفهان با کمک هلند صاحب برند بین المللی گل رز می شود

نیلفروشان اضافه کرد: شهرک علمی تحقیقاتی شهر اصفهان با 44 شرکت و سایر شهرها نیز با شرکت های مختلف در این جشنواره حضور می یابند.

وی با بیان اینکه قرار است بزرگترین تولید کننده گل هلند نیز در این نمایشگاه حضور یابد، گفت: قرار است این شرکت اصفهان را به برندی بین المللی برای تولید گل های رز تبدیل کند.

فراهم شدن بازاری برای فناوری های نوین شهری دغدغه مدیران شهرداری

رئیس جشنواره با بیان اینکه دغدغه ما از برگزاری این جشنواره این است که بازاری برای فناوری های نوین شهری فراهم شود، تصریح کرد: قسمتی از این نمایشگاه برای مخترعین نوجوان، بسیج دانشجویی در نظر گرفته شده تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

وی تاکید کرد: همچنین روی پل شهرستان تصاویر تعدادی از شهدای علم و فناوری کشور نصب می شود چراکه به برکت خون این شهیدان است که امروز ما صاحب ایرانی مقتدر و سرافراز هستیم.

کد خبر 311632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.