۲۲ کشور خارجی در جشنواره بین المللی فناوری های نوین مشارکت دارند

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری گفت: در نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری نزدیک به ۲۲ کشور حضور خواهند داشت که ۱۸ کشور آن غرفه دارند و از بین این کشورها ۱۶ کشور اروپایی هستند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا نیلفروشان در نشست خبری نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین اظهارکرد: در دوره جدید مدیریت شهری ایجاد ۲ مرکز خلاقیت و نوآوری و مرکز فناوری های نوین شهری از سوی شهردار اصفهان راه اندازی شد و خوشبختانه پیشنهاد شهردار اصفهان برای ایجاد این دو مرکز در چارت سازمانی شهرداری مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: مرکز فناوری های نوین شهری عزم خود را جزم کرد از شرکت های دانش بنیان کشور حمایت کند و از فناوری های نوین در شهرداری ها استفاده کند.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری به دستاوردهای این مرکز اشاره کرد وگفت: دستاوردهای خوبی از سوی مرکز فناوری های نوین کسب شده که می توان به ورود پهباد آتش نشان به سیستم مدیریت شهری ، موتوربرقی آتش نشان برای بافت فرسوده و وجود موتور انژکتوری کوهستان برای عملیات آتش نشانی اشاره کرد.

نیلفروشان ادامه داد: در مجموع ۷۶ پروژه مدیریت شهری از طریق شرکت های دانش بنیان انجام شده است.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته ۲۹ تفاهم نامه علمی ، ۹ تفاهم نامه داخلی و ۲۰ تفاهم نامه بین المللی داشتیم که برگزاری نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری از اثرات این تفاهم نامه است.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری اظهار کرد: قبل از برگزاری این جشنواره سلسله نمایشگاههای باور برگزار شد چرا که ما باور داریم خیلی از اتفاقات را می توانیم در کشورخود اداره کنیم به طور مثال پهباد آتش نشان از سوی ۳ جوان اصفهانی راه اندازی کردند این درحالی است که این تکنولوژی تنها در آمریکا بود.

نیلفروشان تاکید کرد: در این راستا ۳ نمایشگاه باور برگزار شد و عملکرد جوانان ایرانی به منصه ظهور گذاشته شود، در این  ۳ نمایشگاه باور به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه باور می تواند محیطی فراهم کند تا تکنولوژی خارجی را وارد عرصه فناوری ها کنیم.

وی اعلام کرد: در این نمایشگاه نزدیک به ۲۲ کشور حضور خواهند داشت که ۱۸ کشور غرفه دارند و از بین این کشورها ۱۶ کشور اروپایی هستند .

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری عنوان کرد: از طریق این جشنواره و نمایشگاه در نظر داریم تکنولوژی های جدید را وارد کشور کنیم.

وی به مشخصات نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: سالن دوم نمایشگاه باور است که در این بخش شهرک های و پارک های فناوریهای کشور حضور می یابند و محصولات مدیریت شهری  خود را به نمایش می گذارند.

نیلفروشان اضافه کرد:سالن سوم تحت عنوان ایران مرز پرگهر است که افتخارات ملی در عرضه فناوری های نوین به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: در سالن چهارم نیز گروهها و دانشگاه اصفهان ماروتن بازی سازی را با موضوع مدیریت شهری از صبح تا بعدازظهر برنامه ریزی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 110 میلیارد گردش مالی بازی های رایانه ای در جهان است، گفت:  در این جشنواره 16 بازی رایانه ای با موضوع مدیریت شهری، 3 انیمیشن و دو اپ موبایلی نیز رتبه بندی و رونمایی می شود.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری با بیان اینکه نمایشگاه همزمان با میلاد امام رضا (ع) آغاز می شود، اضافه کرد: این جشنواره برگزار می شود تا بسیاری از امکانات و نیازهای شهر و کشور بهتر دیده شود.

نیلفروشان تاکیدکرد: قرار است در این نمایشگاه شهرداران و شوراهای شهر با حضور در این نمایشگاه تمام اتفاقات مربوط به حوزه های علم و فناوری را رصد کنند.

وی اعلام کرد: نزدیک به 77 قرارداد رسمی با شرکت های مختلف دانش بنیان امضا شده و 53 قرارداد نیز در حال بررسی است.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوری های نوین شهری با تاکید بر اینکه کشور کانادا با 2 تکنولوژی بسیار مهم در این نمایشگاه شرکت می کند، عنوان کرد: در صورتی که شهرهای ما هوشمند شود بسیاری از مطالبات، مسائل و مشکلات شهری نظیر ترافیک و آلودگی هوا مرتفع شده و تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روانی و جسمی مردم خواهد گذاشت.

نیلفروشان اضافه کرد: شهرک علمی تحقیقاتی شهر اصفهان با 44 شرکت و سایر شهرها نیز با شرکت های مختلف در این جشنواره حضور می یابند.

وی با بیان اینکه قرار است بزرگترین تولید کننده گل هلند نیز در این نمایشگاه حضور یابد، گفت: قرار است این شرکت اصفهان را به برندی بین المللی برای تولید گل های رز تبدیل کند.

مشاور شهردار اصفهان با بیان اینکه دغدغه ما از برگزاری این جشنواره این است که بازاری برای فناوری های نوین شهری فراهم شود، تصریح کرد: قسمتی از این نمایشگاه برای مخترعان نوجوان، بسیج دانشجویی در نظر گرفته شده تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

وی تاکیدکرد: همچنین روی پل شهرستان تصاویر تعدادی از شهدای علم و فناوری کشور نصب می شود چراکه به برکت خون این شهیدان است که امروز ما صاحب ایرانی مقتدر و سرافراز هستیم.

نیلفروشان همچنین به دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره  به تصویر کشیدن جایگاه علمی کشور به تمام افراد دنیا است چرا که  کشور از لحاظ علمی درجایگاه مناسبی قرار دارد و نیازمند حمایت است.

وی همچنین این نوید را داد که شهر اصفهان پس از ۲۴ سال صاحب کریدور علم و فناوری در کشور شد.

کد خبر 311595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.