نخستین کنگره تغذیه ورزشی ایران در اصفهان برگزار می شود

نخستین کنگره تغذیه ورزش ایران با موضوع تغذیه ورزشی در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایمنا، این گردهمایی بین المللی با موضوع تغذیه ورزشی که یکی از مهم ترین موضوعات تاثیر گذار بر عملکرد ورزشی و همچنین در حفظ سلامت وپیشگیری از بیماری های مزمن است با موضوعات اصلی شامل جدیدترین مباحث علمی در زمینه نقش تغذیه صحیح در عملکرد ورزشی، مکمل های ورزشی و ارگوژنیک، آب و الکترولیتها و مدیریت وزن ورزشکار در ورزشهایی که دسته بندی وزنی دارند برگزار می شود.

این گردهمایی علمی توسط سخنرانان مدعوع خارجی و داخلی، همراه با ارائه و نتایج آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی توسط پژوهشگران داخلی و خارجی و پانلهای پرسش و پاسخ و سمپوزیومها جهت ایجاد محیطی برای  تبادل نظر و ارتقاء سطح عملکرد پزشکان، کارشناسان تغدیه و تربیت بدنی در ارائه رژیم های غذایی صحیح برای ورزشکاران، برگزار می شود.

همچنین معرفی جدیدترین ابزار و وسایل ارزیابی وضعیت تغذیه ورزشکاران در این رشته، معرفی و برگزاری کارگاههای عملی و کاربردی در زمینه تعذیه ورزشی در اردوهای ورزشی، ورزشهای قدرتی، استقامتی و همچنین اهداء جوایز  پوسترهای برتر در سه روز برگزاری است.

دبیر علمی کنگره با اشاره به برگزاری اولین کنگره ورزش در ایران اظهار کرد: اولین کنگره بین المللی تغذیه ورزشی ایران به همت و همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران، هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان، انجمن تغذیه ورزشی، تیم های اجرایی و علمی، حامیان کنگره و حضور ارزشمند نخبگان و اصحاب اندیشه در حوزه تغذیه ورزشی برای اولین بار برگزار می شود.

رضا غیاثوند در ادامه افزود: امید است با برگزاری این کنگره بستری فراهم شود تا پژوهشگران و دانشجویان بتوانند نتایج آخرین فعالیت های پژوهشی و آموخته های نوین خود را در حیطه های مختلف تغذیه ورزشی ارائه کنند و از یافته های سایر پژوهشگران در قالب کارگاههای آموزشی، پوسترها و سخنرانیها بهره مند گردند. برای دستیابی به این امر تلاش کمیته علمی بر انتخاب موضوعات و سخنرانان مجرب در حیطه های علمی و کاربردی تغذیه ورزشی قرار گرفته است.

وی تغذیه ورزشی و سلامت، تغذیه در ورزش های قدرتی، استقامتی و تیمی، تغذیه در آسیب های ورزشی، ریکاوری و بازتوانی و تغذیه ورزشی در گروه های خاص را از محور های اصلی این کنگره برشمرد.

این کنگره از ۲۶ الی ۲۸ مهر ماه سال ۹۶ در محل در محل همایش های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 311583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.