نخستین نمایشگاه فناوری های نوین شهری در فضای چهار هزار متری افتتاح می شود

دبیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری گفت:نمایشگاه نخستین جشنواره در فضای چهار هزار متری افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کرباسچی صبح امروز در نشست خبری جشنواره فناوری های نوین اظهارکرد: از یک سال و نیم گذشته برای برگزاری جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه و جشنواره از ۱۳ مردادماه به مدت ۳ روز برگزار می شود، افزود: این نمایشگاه و جشنواره تلفیقی از فناوری های زیست محیطی، فناوری اطلاعات، ارتباطات، شهر هوشمند، ترافیک، آموزش، فرهنگ شهروندی و فعالیت های فرهنگی و تفریحی است.

وی ادامه داد: از شهرداری ها، شوراهای شهر، سازمان نظام مهندسی، شرکت های دانش بنیان، متولیان سلامت و ورزش برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده است.

دبیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری اظهارکرد: مدتی است نگرانی هایی در خصوص آلاینده ها و آب در اصفهان و سایر کلانشهرها مطرح می شود که چاره آن تنها تجدیدنظر در برخی روش ها و محورهاست تا به شهری خوب که زندگی در آن با آسایش و نشاط همراه باشد، دست یابیم.

کرباسچی افزود: باید در این راستا فرهنگ سازی جدید شود و ابزارها و تکنولوژی های جدید را به میان آورد.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.

دبیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری اظهارکرد: البته این نمایشگاه نیست و رویدای است که از یکسال و نیم گذشته بر روی آن کار علمی و اجرایی شده است.

کرباسچی خاطرنشان کرد: در چرخه تبدیل علم و ثروت و مسائل کارآفرینی مدت زیادی است که در اجتماعات علمی و فرهنگی بحث به میان می آید اما عملی کردن آن مهمتر است؛ بنابراین سعی داریم در این مدت آنچه را که در حوزه تبدیل علم به ثروت به دست آورده‌ایم در بخش‌های مختلف کارآفرینی به کار گیریم.

 وی اظهارکرد: در این جشنواره هدف این است فناوری های  ودستاوردهای شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناوری سراسر کشور به نمایش گذاشته شود تا شهرداری ها بتوانند از آن استفاده کنند.

وی همچنین به ارائه فناوری های حوزه مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: اگرچه در حوزه مدیریت بحران در کشور کار می شود اما در این رویداد نیز، فناوری های نوین در عرصه مدیریت بحران به نمایش گذاشته می شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری افزود: بخش اول نمایشگاه مسقف است و فضایی ۴ هزار مترمربع برای این منظور پیش بینی شده است.

کرباسچی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت فضا، به همه درخواست کنندگان غرفه بدهیم از این رو سعی کردیم مهمترین فناوری ها را انتخاب و در فضای مسقف به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: در این رویداد همچنین فضای بازی برای عرصه فناوری های نوین در کنار حاشیه زاینده رود و پارکینگ شرکت نمایشگاه ها پیش بینی شده است.

دبیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری تاکید کرد: امیدواریم هر چه زودتر نمایشگاه جدید اصفهان ساخته شود تا دیگر با مشکل کمبود فضا روبرو نشویم.

کرباسچی بیان کرد: بازدیدکنندگان می توانند از پارکینگ های مجاور نمایشگاه استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در فضای باز نمایشگاه نیز صنایع دفاع دستاوردهای فناورانه خود را مثلا در حوزه آتش نشانی به نمایش خواهد گذاشت همچنین در این رویداد برنامه های مفرح آغشته به فناوری ها خواهیم داشت.

دبیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری به برگزاری ۲۰ سمینار علمی و تخصصی در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: لیست سخنرانی در سایت جشنواره ارائه شده است و ثبت نام رایگان انجام می شود اما ورود افراد به صورت گزینشی است.

کرباسچی افزود: همچنین در این رویداد بین المللی ۳ فضای ارائه و گفتگو برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است بر این اساس افرادی که از شهرداری ها مخاطب برنامه هستند در این سالن ها حضور می یابند و به شرح فعالیت و فناوری خود می پردازند و چنانچه مباحث تجاری مطرح می شود در فضاهای دیگری مذاکرات تجاری و انعقاد تفاهم نامه انجام خواهد شد.

وی به برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد بین المللی اشاره کرد و گفت: از مقامات کشوری برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه دعوت شده است همچنین در این مراسم ها از دستاوردهای داخلی رونمایی می شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری ادامه داد: علاوه بر این  در طی ۳ روز نیز از دستاوردهای داخلی رونمایی می شود.

کرباسچی اضافه کرد: برنامه بازدید از دستاوردهای شهری شهرداری برای میهمانان داخل و خارج در نظر گرفته شده است تا در جریان دقیق و فنی پروژه های شهر اصفهان قرار گیرند.

وی در خصوص هزینه‌های این جشنواره نیز گفت: این جشنواره هیچ حامی مالی ندارد و هزینه‌ها را از دل جشنواره تامین خواهیم کرد.

دبیر اجرایی جشنواره بیان کرد: سعی شده در این رویداد فناور از شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم تا مدیریت رویداد در سطح بالایی و به صورت مکانیزه برگزار شود در این راستا تمام مدیریت دسترسی ها، ثبت نام و استفاده از فناوری ها به صورت مکانیزه در دسترس دوستان قرار می گیرد.

کرباسچی از اصحاب رسانه درخواست کرد در انعکاس اخبار این رویداد بین المللی همت کنند که این فناوری ها را در سطح کشور به خدمت بگیریم تا سطح نشاط و شادی را در شهرها افزایش دهیم.

کد خبر 311581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.