لزوم توسعه اقامتگاه های بوم گردی در فریدن

فریدن - مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن گفت: با توجه به اسقبال خوب مسافران از اقامتگاه های بوم گردی؛ توسعه این اقامتگاه ها گام مهمی در رونق گردشگری است.

محمود سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، اظهار داشت: در نوروز سال جاری بیش از ۷۵۰ هزار نفر گردشگر به شهرستان وارد شدند که از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر اسکان داشتند.

وی با بیان این که  این اسکان ها نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: این استقبال  به دلیل توسعه اقامتگاه های گردشگری و تقویت زیرساخت ها در شهرستان بوده است.

سلیمی با بیان این که  تعداد کل بازدیدها  از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری از آغاز سال جاری تا کنون بیش از ۵۸ هزار نفر بوده است،  افزود:  در سه ماهه نخست سال جاری نیز بیش از ۳۰ هزار نفر مسافر در شهرستان اسکان داشته اند.

وی با بیان این که ۱۴۰ اثر تاریخی در شهرستان موجود است، ادامه داد: از این تعداد ۲۰ اثر  به ثبت رسیده است و برای ۱۰ اثر تاریخی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است که امیدواریم در پایان سال جاری به ثبت برسند.

این مسئول در ادامه از صدور ۱۷۰ پروانه انفرادی برای هنرمندان صنایع دستی شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۵ کارگاه صنایع دستی در زمینه چرم دوزی، معرق، منبت، سرمه دوزی - ملیله دوزی و نگارگری فعالیت می کنند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن با اشاره به مزیت های منطقه در حوزه گردشگری گفت: منطقه نمونه گردشگری دره بید بالا که مصوبه دولت را نیز گرفته است و حواشی رودخانه پلاسجان از مناطق برجسته این شهرستان  در  زمینه جذب گردشگرهستند.

وی  با اشاره به وجود امکانات نسبی در شهرستان مانند هتل، مهمانسرا، مهمان پذیر از صدور ۷ موافقت اصولی در زمینه بوم گردی خبر داد و گفت: در حال حاضر اقامتگاه های موجود در روستای موغان به جهت وجود شهر زیرزمینی و طبیعت بکر و زیبای این روستا پذیرای خیل عظیمی از مسافران است به طوری که شبانه حدود ۴۰۰ نفر مراجعه کننده دارد و تا اواخر ماه جاری نیز کلیه ظرفیت آن رزرو شده است.

سلیمی بر لزوم ترغیب و تشویق  ساکنان روستاها برای توسعه اقامتگاه های بوم گردی تاکید کرد و افزود: آموزش، فرهنگ سازی و بهره مندی از سرمایه گذاران بومی از نکاتی است که در این حوزه باید مورد توجه قرار بگیرد.

سلیمی در بخش دیگری از این گفتگو، با تاکید بر لزوم اجرای  طرح مرمت اضطراری آثار تاریخی شهرستان گفت: محوطه ها و تپه های باستانی  نیز نیاز به کاوش دارند تا بتوان با تعریف سایت موزه از آن ها ظرفیت های گردشگری منطقه را ارتقا دهیم.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن با اشاره به برگزاری جلسه اخیر کارگروه میراث فرهنگی شهرستان با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، افزود:  در این جلسه درباره ظرفیت ها و لزوم توسعه آن ها بحث و تبادل نظر شد و امیدواریم  در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

وی در پایان با انتقاد از عدم وجود دفتر خدمات سفر در شهرستان گفت: با توجه به ظرفیت عظیم منطقه نیاز به حداقل یک دفتر خدمات سفر در غرب استان ضروری است.

کد خبر 311574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدنی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    0 0
    به امید همت مسئولین و پیشرفت فریدن بزرگ ..
  • رهگذر IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    0 0
    کاش فریدنم به اندازه شهرستانهای دیگه استان مورد توجه مسئولین قرار می گرفت .