پارک ساحلی ورنامخواست جاذبه ای دیگر در بستر زاینده رود

لنجان_شهردار ورنامخواست گفت: عبور رودخانه زاینده رود از دل شهر ورنامخواست شهرداری این شهر را به سمت ایجاد پارک ساحلی زیبایی سوق داد چرا که در فصل بهار و تابستان این شهر به دلیل همجواری با رودخانه زاینده رود پذیرای گردشگران فراوانی است.

جلال ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی شهر ورنامخواست یکی از ظرفیت های خوب این شهر است که از جمله این ظرفیت ها می توان به همجواری آن با رودخانه زاینده  اشاره کرد آن  هم در نقطه ای از این رود که همواره آب در جریان است و وجود شالیزارها و رودخانه چشم انداز قابل توجهی را خلق کرده است.

وی با اشاره به اینکه طراحی پارک ساحلی ورنامخواست با رویکرد اقتصاد مقاومتی، توسعه گردشگری و جذب توریست انجام گرفت، افزود: بخشی از اراضی مورد نیاز برای  احداث پارک ساحلی در شهر ورنامخواست در اختیار مجموعه شهرداری قرار دارد البته لازم به توضیح است که این اراضی در گذشته با قیمت بسیار ناچیزی برای ایجاد شهر بازی در اختیار فردی قرار گرفته بود که متاسفانه شخص مستاجر به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبود و عملکرد خوبی در این خصوص صورت نداده است.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: عدم مناسب سازی فضا، عدم بهره گیری از وسائل بازی استاندارد، عدم پرداخت اجاره ناچیز، منجر به پیگیری مجدانه شهرداری از طریق مراجع مربوطه از جمله اداره استاندارد و مراجع قضایی گردید که نهایتا  با اخذ نظر اداره استاندارد مبنی بر عدم استاندارد بودن وسائل شهربازی بازی موجود و حکم حقوقی دادگستری مبنی بر خلع ید و رای صریح دادستان مبنی بر تخلیه مکان، موفق به خلع ید مستاجر شدیم.

وی ادامه داد :باید توجه داشت که صنعت گردشگری یکی از مهمترین صنایع درآمدزا در جهان امروز است و از این جهت اکثر کلان‌شهرهای دنیا برای جذب هر چه بیشتر گردشگران همواره در حال برنامه‌ریزی و پیاده کردن طرح‌های مختلف هستند و این روزها دیگر اکتفا کردن به جاذبه‌های تاریخی گردشگری برای جلب‌توجه مردم و مسافران کافی نیست بلکه در دنیای مدرن گاهی به کاربردن تجهیزات جدید در ایجاد اماکن سرگرمی نقش قابل‌توجهی در جذب گردشگران دارد.

ربیعی اضافه کرد: باید توجه داشت عبور رودخانه زاینده رود از دل شهر ورنامخواست، باعث شد نگاه مجموعه شهرداری این شهر به سمت ایجاد پارک ساحلی زیبایی در این شهر گرددچرا که در فصل بهار و تابستان این شهر به دلیل همجواری با رودخانه زاینده رود پذیرای گردشگران فراوانی است لذا احداث پارک ساحلی در این شهر گامی دیگر برای افزایش رفاه حال شهروندان به شمار می آید.

وی عنوان کرد: گذران لحظه‌هایی در خنکای ساحل رودخانه، قایق سواری و ... از تفریحات در شهرستان لنجان محسوب می شوند از این رو می‌توان گفت احداث پارک‌ساحلی ورنامخواست روش مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت در کنار جمع صمیمی خانواده و دوستان است.

شهردار ورنامخواست بیان کرد: با افزایش جمعیت، توسعه و گسترش شهرنشینی و همچنین تراکم بیش از حد جمعیت و ایجاد ساختمان‌های متعدد باعث شده عموما شهروندان به تدریج از طبیعت دور شوند علاوه بر این مسئله زندگی شلوغ شهری نیز بر کمبود وقت برای فعالیت‌های اوقات فراغت، تفریح و سرگرمی در فضاهای شهری تاثیر فراوانی گذاشته است از این رو ایجاد فضاهای عمومی مانند تفرجگاه‌ها و پارک‌ها نه تنها می‌تواند مکانی مناسب برای استراحت و تفریح باشد بلکه می‌توانند به حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندگی‌ها نیز کمک شایانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:از سوی دیگر از آنجایی که گیاهان به عنوان اصلی حیات بشر، در زندگی انسان‌ها نقش بسیار اساسی را ایفا می‌کنند مجموعه شهرداری ورنامخواست همواره تلاش کرده در راستای رسیدن به شهری سبز گام‌های موثری را بردارد و امروز طراحی پارک ساحلی شهر ورنامخواست در حال انجام بوده و با پیش بینی اعتبار این مجموعه در بودجه سال جاری به زودی کلنگ این مجموعه را به زمین خواهیم زد.

ربیعی با اشاره به اهمیت و ضرورت افزایش سرانه فضای سبز گفت: با احداث پارک ساحلی که در زمینی با متراژ  ۸ هزار متر مربع می باشد سرانه فضای سبز شهری بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی متذکر شد: از طرفی شهرداری ورنامخواست بر اساس یک تقسم‌بندی منسجم به فعالیتهای نوینی از جمله ساماندهی و افزایش سرانه فضای سبز درون شهری و پارک‌های محله‌ای مطابق با سرانه زرین شهر به عنوان شهری صنعتی پرداخته تا رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان را شاهد باشیم.

شهردار ورنامخواست یکی از رسالت های شهرداری‌ها را گسترش فضای سبز محله‌ای و پارک های جامع شهری دانست و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهری است چراکه با توسعه فضای سبزشهری و ایجاد پارک های محله ای امکان برخورداری بیشتر شهروندان از فضای سبز فراهم و کمبود فضای سبز شهری جبران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبنای ایجاد و توسعه پارک‌های محله‌ای تحقق نیاز تفریحی شهروندان است، افزود: پارک محله‌ای یکی از اجزاء محله به‌شمار می‌آید که با کارکردهای مختلف به عنوان یک فضای عمومی فراغتی و اجتماعی، می تواند شاخص های پایداری محله را تقویت کند و ما معتقدیم پارک‌ها و تفرجگاه‌ها موهبتی برای شهروندان و از نیازهای اصلی ساکنان یک محله است .


ربیعی با اشاره به روند اجرای پارک محه ای غدیر، یاداور شد: ما در سالهای اخیر یک پارک محله ای را به بهره داری رساندیم و اخیرا هم با احداث دو بوستان فجر و نرگس در شهر دو محله دیگر ما از تفرجگاه محله ای برخوردار شدند از سوی دیگر صنعت گردشکری و توریسم امروزه یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بیشتر در جامعه محسوب می شود و در این میان یکی از نیازهای صنعت گردشگری و توریسم اماکن رفاهی تفریحی ورزشی می باشد.

شهردار ورنامخواست با اشاره به احداث مجتمع چند منظوره رفاهی تفریحی شهرداری ورنامخواست تصریح کرد: با احداث این مجموعه ما توانسته ایم سرانه فضای سبز شهر را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم که این در تاریخ شهرداری قابل توجه خواهد بود.

وی ادامه داد: ضمنا باید توجه داشت که صنعت گردشگری یکی از منابع مهم تولید درآمد، اشتغال و ایجاد زیرساخت‌ها برای نیل به توسعه پایدار به ویژه در شهرها محسوب می‌شود از این رو شهرداری ورنامخواست برای ایجاد توسعه پایدار شهری و جایگزینی منابع جدید با هدف کسب درآمد به جای منابع دولتی، نیازمند استفاده از تمام توان و قابلیت‌های شهری است و در این راستا احداث مجتمع چند منظوره رفاهی تفریحی شهرداری ورنامخواست با مساحت کل ۳۱  هزار مترمربع شامل ۸ هزار مترمربع باغ بانوان، ۳ هزار مترمربع مجموعه ورزشی و استخر، ۶۰۰ مترمربع  مجموعه تجاری، ۱۶ هزار مترمربع  بوستان گردشگری، مجموعه علمی فرهنگی در یک هزار مترمربع و ۳ هزار مترمربع پارکینگ در دستور کار قرار گرفت.

ربیعی با تاکید بر پرهیز از هر گونه شتاب زدگی در برنامه ریزی و تصمیم گیری های خرد و کلان اضافه کرد: توجه به این مهم به ویژه در شهرداری ها امری بسیار مهم است زیرا تنها در این صورت است که موفق به بهره گیری صحیح و به موقع از ظرفیتها، امکانات و پتانسیلهای موجود برای رفع مشکلات شهری می شویم.

وی عنوان کرد: در اجرای پروژه ها در شهر ورنامخواست، هم زمان سه شاخص کاهش زمان، هزینه و ارتقای کیفی مورد توجه قرار گرفته و با در نظر گرفتن شاخص های سه گانه پروژه های عمرانی شهرداری به طور متوازن به پیش رفته است.

ربیعی بیان کرد: در ۴ سال گذشته اجرای پروژه های بزرگ به کمک پشتوانه های موجود در شهر انجام شد و برای اجرای پروژه ها به فضاهای جدید تری وارد شدیم که بر اساس نگاه کلی به اجرای پروژه ها، پروژه های شهری بر اساس منابع مالی تعریف شدند.

کد خبر 311568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.