خانه خلاقیت محیطی الهام بخش برای کودکان /  بازی بهترین زبان ارتباط با کودک

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: خانه خلاقیت الگو و مدل جدیدی است که در نقطه تحول خود قرار دارد و در نسخه جدید آن سعی شده کار بدیعی انجام شود و خلاقیت از در و دیوار آن ببارد و محیطی الهام بخش برای مخاطبان خود فراهم آورد.  

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی خانه خلاقیت و کودک اظهار کرد: دنیای کودک، دنیای حساس، ظریف، پیچیده و مهمی است. در دنیای کودک یکی از بهترین زبان های ارتباط با کودک،  بازی است.

وی ادامه داد: اگر والدین، مدرسه، محیط های تربیتی بتوانند از زبان بازی استفاده کنند به راحتی می توانند مفاهیم اجتماعی، اخلاقی و همه اهداف تربیتی را از مسیر بازی در ذهن و عاطفه کودک نهادینه کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان عنوان کرد: در تعریف علمی بازی، هر فعالیت غیرجدی و غیر رسمی است و فرق آن با کلاس آموزشی در این است که در یک محیط کاملاً شناور این مفاهیم در جان کودک می نشیند.

وی افزود: همه ما بزرگسالان خاطرات خوبی از دوران کودکی و بازی ها داریم، خاطراتی که مبدأ بسیاری از رفتارهای بعدی ماست.

وی اضافه کرد: ویژگی ذاتی بازی، خلاقیت است و در مفهوم کلی هر پدیده ای می تواند اسباب بازی برای کودک شود؛ از یک ریسمان ساده گرفته تا ۴ تکه چوب و نخود و لوبیا می تواند وسیله بازی بچه ها باشد که با آن اشکال گوناگون بسازند.

قاسم زاده بیان کرد: مهم این است که بازی و همبازی بچه ها جدی گرفته شود چراکه همبازی بسیار در روحیه کودک تأثیر گذار است به همین دلیل در خانواده بهتر است که والدین یا خواهر و برادر همبازی باشند و در محیط های اجتماعی نیز همبازی های شناخته شده.

این مقام مسئول شهری یادآور شد: همان طور که بازی می تواند منشأ تاثیر مثبت باشد اگر تعریف شده نباشد و همبازی مناسب نداشته نباشد،  اثرات منفی نیز می تواند به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: خانه خلاقیت الگو و مدل جدیدی است که در نقطه تحول خود قرار دارد و در نسخه جدید آن سعی شده کار بدیعی انجام شود و خلاقیت از در و دیوار آن ببارد و محیطی الهام بخش برای مخاطبان خود فراهم آورد.  

کد خبر 311467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.