افزایش محدودیت برای نوگواهینامه‌ها / اجرای طرح از ابتدای مردادماه

محدودیت‌هایی برای دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم و گواهینامه‌های موتورسیکلت در سال اول دریافت گواهینامه وجود دارد که از مردادماه اجرا می شود و نوگواهینامه ها وضعیتشان متفاوت تر خواهد بود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، افزایش محدودیت برای نوگواهینامه‌ها از ابتدای سال ۹۶ در دستور کار پلیس راهوار بوده است، دستورالعمل این موضوع از سوی وزیر کشور ابلاغ شده است، این محدودیت‌ها برای دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم و گواهینامه‌های موتورسیکلت در سال اول دریافت گواهینامه‌شان اجرا خواهد شد.

دستورالعمل این موضوع ابلاغ شده و تمام استان‌ها در حال آماده شدن برای اجرای آن هستند، اجرای قوانین و محدودیت‌های مربوط به رانندگان نوگواهینامه در اصفهان اجرا می شود و اعمال این محدودیت‌ها به نفع همه رانندگان خواهد بود.

وضعیت متفاوت تر، نوگواهینامه ها نسبت به رانندگان قبل

رئیس پلیس راهوار استان اصفهان در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار" ایمنا" اظهار کرد:  نوگواهینامه ها  وضعیت متفاوت تری نسبت به رانندگان قبلی دارند و محدودیت‌هایی برای دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم و گواهینامه‌های موتورسیکلت در سال اول دریافت گواهینامه  وجود دارد که اجرا می شود و نوگواهینامه ها وضعیت شان متفاوت تر  خواهد بود.

وی افزود: این طرح طی چند روز آینده  از اواخر تیر ماه و اوایل مرداد ماه به اجرا در می آید و این افراد نوگواهینامه تا سه ماه به تنهایی حق رانندگی ندارند.

سرهنگ رضا رضایی با تاکید به این نکته که باید همراه راننده شخص دیگری هم در زمان رانندگی کردن حضور یابد، اذعان کرد: اشخاصی که موفق به اخذ گواهینامه پایه سوم می شوند، بعد از دریافت گواهینامه برای رانندگی کردن حتما باید  یک فرد دارای گواهینامه به مدت سه ماه در کنار آنها حضور یابد، در عین حال خودرویی که با آن در حال تررد هستند ضمن اینکه خودرویی که آنها با آن در حال تردد هستند حتما باید  برخوردار از تابلوهایی تابلوهایی به ابعاد ۲۰ سانتی متر  که توسط پلیس راهور ارائه می‌شود باشند و تا رانندگان دیگر  با دیدن  تابلوی «احتیاط! راننده مبتدی است» از وجود راننده مبتدی که به تازگی گواهینامه اخذ کرده در مسیر رانندگی  اطلاع پیدا کنند.

رئیس پلیس راهوار استان اصفهان درباره وظایف فردی که در کنار راننده مبتدی قرار دارد، بیان کرد:  شخصی که در کنار این راننده مبتدی قرار می گیرد، باید گزارش وضعیت رانندگی راننده نوگواهینامه را به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کند، چنانچه نوگواهینامه به موارد قانونی توجه نکرده است،  دوباره تحت آموزش قرار  می گیرند.

رانندگان مبتدی تا سه ماه به تنهایی حق رانندگی ندارند

این مقام ارشد انتظامی با تاکید به اینکه در صورتی که نوگواهینامه ها به تنهایی رانندگی کنند با آنها برخوردی خواهد شد، عنوان می کند: افرادی که نسبت به  اخذ گواهینامه های پایه سوم اقدام می کنند یا از هم اکنون در مراکز آموزشگاهی در حال گذراندن دوره آموزشی هستند، در آینده شرایطی برای آنها خواهیم داشت و تا سه ماه به تنهایی حق رانندگی ندارند.

وی اادامه داد: باید این رانندگان نوگواهینامه  دقت نظر داشته باشند که در صورتی که موارد ذکر شده را رعایت نکنند نسبت به اخذ  گواهینامه و تکرار آزمون های آنها اقدام خواهد شد.

سرهنگ رضایی در  پاسخ به این سوال که آیا رانندگان بعد از تکرار آزمونها دوباره گواهینامه دریافت می کنند، به خبرنگار ما می گوید: در صورتی که رانندگان  نوگواهینامه در تخلفات رانندگی حادثه‌ساز شوند یا مقصر شناخته شوند، گواهینامه آنها ضبط می‌شود و پس از طی کردن ۴۰ ساعت آموزش، می توانند گواهینامه دریافت کنند.

این مقام انتظامی درمورد محاسن اجرای این طرح خاطرنشان کرد:   باید توجه کنیم این رانندگان در ابتدای امر رانندگی هستند و  تا یک سال پس از صدور گواهینامه نمی‌توانند خارج از شهر رانندگی کنند و ضروری هست که  اهتمام بیشتری در بخش قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند که ما حصل آن کاهش حوادث برای خود راننده و سرنشین های آنان خواهد داشت.

کد خبر 311435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.