زنجیره ای انسانی برای نجات یک گربه در فریدن+تصاویر

فریدن - شب گذشته؛ سماجت یک خبرنگار و وظیفه شناسی چند مسئول، زمینه رسیدگی به وضعیت ناراحت کننده گربه ای مصدوم را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  حدود ساعت ۹ شب بود که  سر و صدای  دعوای دو گربه؛ صدایی شبیه به سقوط یک شی از بلندی، رد شدن ماشینی با سرعت بالا،  یک ناله ناراحت کننده و به همراه آن صدای خرخر عجیبی؛ خبرنگار را به بیرون خانه می کشاند. در ابتدا او فکر می کند شاید تصادفی در کوچه رخ داده است اما ناگهان  در آن تاریکی شب، صحنه ای ناراحت کننده پدیدار می شود.

گربه ای زیبا  و تنومند با خال هایی خاکستری که در میان قطرات خون روی زمین افتاده و به علت آسیبی که به سر و دهان او وارد شده در حال جان دادن است.

خبرنگار ابتدا فکر می کند کار گربه تمام شده و ماشین او را زیر گرفته است؛ به همین دلیل با ناراحتی به خانه بر می گردد تا شاهد جان دادن این حیوان نباشد.

مدتی بعد وقتی از پنجره به کوچه نگاه می کند؛   می بیند که گربه به سختی روی زمین می خزد و دوباره پس از مدتی سر پا می شود؛ اما همچنان بی رمق و پریشان است.

خبرنگار  دوباره به بیرون خانه می رود. گربه را به حاشیه کوچه منتقل می کند تا ماشینی آن را زیر نگیرد و سپس آثار خونریزی را از کوچه می شوید. در این حال مشاهده می کند که گربه با سرعت عجیبی در یک نقطه به دور خود می چرخد. صحنه ای ناراحت کننده و زجر آور که تنها داشتن کمی رقت قلب؛ هر رهگذری را سر جایش میخکوب می کرد.

در این لحظه خبرنگار تصمیم می گیرد که برای نجات گربه دست به کار شود. هر شماره ای که فکر می کرد شاید در این موقع شب  به کمک او بیاید می گیرد.

او ابتدا به اولین شماره ای که به ذهنش خطور می کند زنگ می زند. هلال احمر خبرنگار را به آتش نشانی  حواله می کند.

آتش نشانی می گوید:" تنها اگر حیوانی در محدوده ای گیر کرده باشد برای نجات آن اقدام می کنیم. "

با این حال خبرنگار طی چندین تماس پی در پی  از آتش نشانی می خواهد که به مسئولان محیط زیست  اطلاع دهند اما  آن ها  اعلام می کنند موفق نمی شوند تماس بگیرند.

خبرنگار در این حین؛   دست به دامان کتابچه شماره هایش می شود اما هر چه می گردد شماره  همراه رئیس اداره محیط زیست را نمی یابد.

۲ ساعت گذشته است و آن گربه همچنان حول یک مرکز به دور خود می گردد. خبرنگار کمی آب برای او می برد.

به فواصل معین به گربه سر می زند تا مبادا مورد حمله سگ های ولگرد قرار بگیرد.

ناگهان یک سر نخ به ذهن خبرنگار خطور می کند: "شماره همسر رئیس محیط زیست را دارد"؛ چرا که قبلا توسط او به  یک نشست خبری در اداره ای دیگر دعوت شده بود.

بد موقع است؛ اما او  با روی گشاده درخواست خبرنگار را می پذیرد و شماره همسرش(یعنی رئیس اداره محیط زیست) را در اختیار وی قرار می دهد.

خبرنگار بی درنگ به رئیس محیط زیست فریدن زنگ می زند. خانم منصوری جواب می دهد و او نیز با رویی گشاده از چند و چون ماجرا می پرسد و بابت این که خبرنگار این موضوع را اطلاع داده است از وی قدردانی می کند.

خانم منصوری وقتی متوجه می شود گربه زخمی است؛ برای کوتاه شدن فرایند کمک رسانی به گربه؛ شماره همراه رئیس دامپزشکی را به خبرنگار می دهد.

وضعیت گربه کمی بهتر شده است؛ اما همچنان به دور خود می چرخد. خبرنگار نگران است.

ساعت حدود ۱۱ شب است. چندین بار به رئیس دامپزشکی زنگ می زند. ابتدا کسی جواب نمی دهد.

خبرنگار یک پیامک می فرستد:" آقای کیماسی ممکن است جواب بدهید! یک کار فوری پیش آمده است".چند ثانیه بعد رئیس دامپزشکی فریدن شخصا با خبرنگار تماس می گیرد.

خبرنگار خود را یک شهروند معرفی می کند و در حالی که آن طرف خط؛ آقای کیماسی نگران و کنجکاو است؛ ماجرا را توضیح می دهد.

آقای کیماسی  می گوید خارج از شهرستان است؛ اما با  رقت قلب و مسئولیت پذیری مثال زدنی اش؛ یکی از کارمندان را مسئول رسیدگی به این حادثه می کند.

دقایقی بعد در حالی که خبرنگار از نجات گربه نا امید شده  است؛   زنگ گوشی اش او را به خود می آورد.

"علیدادی هستم کارمند دامپزشکی"... آدرس را می پرسد و می گوید که برای انتقال گربه در راه است.

خبرنگار  منتظر است و همچنان ناباورانه به کمکی که در راه است فکر می کند. ساعت از ۱۱:۳۰ شب گذشته اما آقای علیدادی با وسیله شخصی در حالی که در حال برگشت از روستای سفتجان بوده به همراه زن و ۲ فرزندش برای نجات یک گربه می آید.

علیلدادی با نهایت دقت و حوصله از چگونگی آسیب وارده به گربه تحقیق می کند و از حوادثی نظیر این سخن می گوید.

یکی از همسایه ها کارتنی می آورد و گربه را در آن می گذارند.

ناصر علیدادی در حین این که گربه را در صندوق عقب ماشینش می گذارد؛ امیدوار است همکارانش در دامپزشکی بتوانند برای  بهبود حال گربه کاری کنند.

همت ستودنی ناصر علیدادی و دلسوزی او برای گربه آن جا که می گوید: " در راه برگشت از داروخانه دگزای انسانی می گیرم و به گربه تزریق می کنم"  نقطه عطف ماجراست؛ چرا که هنوز هم می شود به انسانیت و محترم شمردن حقوق حتی ناچیزترین حیوانات و از همه مهم تر قلب رقیق انسان امیدوار بود.

به گزارش ایمنا، شب گذشته داروهای مورد نیاز برای درمان این گربه خریداری می شود و اقدامات اولیه برای بهبود حال او صورت می گیرد.

بر اساس آخرین خبرها فک و دهان گربه به شدت آسیب دیده است و تلاش برای مداوای آن همچنان ادامه دارد و دامپزشکان مستقر در شهرستان امیدوارند که  بهبودی حاصل شود.

گرچه گربه حیوانی نیست که کمک به او شاهکار به نظر بیاید؛ اما این اتفاق و به دنبال آن پاسخگویی و احساس وظیفه مسئولان؛ آن هم در ساعات غیر اداری و نیز  امکان تماس بی واسطه با روسای ادارات نکته ارزشمند این داستان است.

از طرفی سهل انگاری و گاهی به تمسخر گرفتن تماس هایی با موضوع "مصدومیت حیوانات" و نیز فقدان تجهیزات و امکانات لازم برای انتقال، نگهداری و درمان آن ها خلاء مهمی است که برطرف نمودن آن ضروری به نظر می رسد.

گزارش از فاطمه زمانی

کد خبر 311375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    6 2
    خبر جالبی نبود
  • کارشناس رسانه IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    6 1
    بسیار گزارش ضعیف و بدون رعایت استانداردهای گزارش نویسی بود . چرا ایمنا این نوع گزارشات را تایید و در رسانه خود کار می کند؟؟؟؟؟؟؟؟ این گزارش می توانست بسیار جذاب تر و به دور از هرگونه خاطره نویسی باشد . دبیر سرویس های ایمنا را دقت کرده ام اکثرا سواد رسانه ای ندارند و بیشتر خبرگذار هستند و توانایی ادیت یا مدیریت مطالب را ندارند به هیچ وجه . حرف هایی که زدم از سر دلسوزی بود
  • میثم IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    6 0
    سلام شرمنده اینا همه حرفه من یه جوان فریدنی هستم که چهار ساله احتیاج به کمک دارم ولی کسی از مسیولین کمکم نکرد کجان مسیولین بگو فکر کنن منم یه گربه کمکم کنند
  • گلشاهی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    3 0
    جالب بود.هنوز انسانیت نمرده و چه خوب می شد اگه مسئولان همیشه این قد پاسخگو باشن
  • روزنامه نگار IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    1 1
    به نظر من این که یه رسانه از یه موضوع بی اهمیت رویدادسازی میکنه و فقط بسنده نمی کنه به شرح ساده اتفاق اوج خلاقیت و هنر اون رسانه هست.شاید درجه اهمیت خبر کم بود اماتنظیم و محتوای زیبایی داشت
  • همشهری IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    2 0
    خخخخ.چه مهربون.خیلی جالب بود.من تجربه کمک به حیوانات رو دارم .واقعا حس خوبی به آدم میده.آفرین
  • شورای شهر IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    2 0
    احسنت-گزارش خیلی خوبی بود و نشان می دهد خبرنگاران فقط به دنبال نقطه ضعف و یا تخریب نیستند.هم چنین اگر با وجود همه پیگیری های خبرنگار مسئولان جواب نداده بودند خوب این گزارش به صورت انتقادی بالا می رفت و به نظر من باید از اون کارمند دامپزشکی تقدیر بشود
  • فعال مطبوعات IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    1 0
    به شدت با نظر مخاطب کارشناس رسانه مخالفم و کاملا واضح است که ایشان از روی غرض ورزی و احتمالا خصومت شخصی این نظر را داده اند!!!!!!!!!!!!بنده در جایگاه یک فعال مطبوعاتی این گزارش و از همه مهم تر دغدغه مندی و حساسیت آن خبرنگار را تحسین می کنم و امیدوارم این پاسخگویی در همه حوزه ها و بین همه مسئولان تقویت شود ر نوع خود گزارش بی نظیری بود-محزونیه
  • علیرضا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    0 0
    خخخخخخ گربه بیچاره حالا زنده است یا نه؟من با میثم موافقم مسئوولان فرض کنند منم یه گربه هستم.لطفا رسیدگی کنید خبر جالبی بود
  • عــــــــــرفان IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    1 0
    دست مریزاد به این خبرنگار (که در وهله اول یک انسان شریف است) و سپاس فراوان از زحمات مسئولان گرانقدر... کاش بقیه کار ها هم همین گونه پیش می رفت...
  • مدیر مجازی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    1 0
    گزارش خوبی بود و با این که گربه جز موجواتیه که معمولا بهش کمک نمیشه ولی مهربونی اون کارمند مهمه أفرین
  • پیام رسان IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    2 0
    باید بگم که حساسیت این قشر به موضوعات حتی مسائل کم اهیت واقعا قابل تحسین می باشد و این که با شروع خبر ترغیب می شویم که تا آخر گزارش را بخوانیم البته وظیفه شناسی کارمند هم قابل تحسین می باشد من گزارش را خواندم و خوب بود
  • یه همشهری IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 0
    خسته نباشید اتفاق خوبیه که به فکر همه موجودات باشیم و مصمم در کمک به انها ولی ادمهای هستن که واقعا احتیاج به کمک دارن ومحتاج ....انشا ا..اگرگره از مشکلات انها باز کردید و خبر دادید جالب تر میشود