ایمنا، به عنوان رسانه برتر شهرضا در هفته مبارزه با مواد مخدر معرفی شد

شهرضا – در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا، خبرگزاری ایمنا به عنوان رسانه برتر شهرستان در تولید و پوشش اخبار هفته مبارزه با مواد مخدر، معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدرضا انصاریپور – دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا در جلسه این شورا، عنوان کرد: در دولت یازدهم نسبت به سال ۸۸ تا ۹۱ به منظور کاهش ورود و دسترسی به موادمخدر و روان گردان ها نسبت به اجرای ۸ هزار و ۸۸۰ عملیات اقدام شده است که در آن درگیری مسلحانه با قاچاقچیان داشته ایم.

وی اظهارکرد: درحوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد به منظورکاهش شیوع این پدیده شوم در کشور نسبت به پذیرش و درمان سالانه بیش از ۷۸۵ هزارنفر از متقاضیان اقدام شده که درمان این افراد در ۸۱۰۰ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا ادامه داد: نسبت به ساماندهی بیش از ۸۶ هزار نفرمعتادان متجاهر در ۱۸ مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب با توجه به موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر اقدام شده است که این رقم افزایش ۱۷۴ درصدی نسبت به دوره قبل از اقدام را نشان می دهد.

انصاریپور گفت: تاکنون بیش از ۳۷۸۰ شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر و دلاوری های ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: از ابتدای تیرماه سال ۹۵ تا کنون ۳۶ تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان در استان اصفهان کشف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا بیان کرد: با بیان اینکه عامل زندانی شدن ۵۴ درصد زندانیان اصفهان به دلیل اعتیاد است، اظهار کرد: ۶۴ درصد از معتادان استان اصفهان متأهل هستند، درصد از آنان دارای تحصیلات عالیه و ۲۲ درصد نیز در محیط‌های صنعتی به اعتیاد مبتلا شده‌اند.

انصاریپور تصریح کرد: با بیان اینکه دولت یازدهم پیشگیری از اعتیاد را به عنوان اصل در نظر گرفته است افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از اساسی ترین کارهای دولت یازدهم در این زمینه محسوب می شود.

وی گفت: در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از جمله مهمترین سیاستهای ابلاغی دولت یازدهم، همکاری با دانشگاه ها، انجام پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه های دکتری در زمینه مبارزه با معضل اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا بیان کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر، ادارات شهرستان برنامه های خوبی برگزار کردند اما ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی و ورزش و جوانان بیشترین فعالیت و از میان رسانه ها خبرگزاری ایمنا، بیشترین میزان اخبار را منتشر کرده است که به عنوان بخشهای برگزیده معرفی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، این خبرگزاری در طول هفته مبارزه با مواد مخدر، 17 عنوان خبر تولیدی و پوششی و گزارش تولیدی را منتشر کرد.

کد خبر 311369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.