۱۲۰ هزار معلول در استان اصفهان از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند

خوانسار-مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۲۰هزار معلول از خدمات مختلف بهزیستی استان بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، سعید صادقی در آیین افتتاح  یک واحد مسکونی مددجوی و مرکز مشاوره آوای درون  در خوانسار، اظهارداشت: در هفته بهزیستی ۱۹۰ مرکز مشاوره با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان مورد  بهره برداری قرار می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه  اکنون ۱۳ مرکز اورژانس اجتماعی در استان اصفهان فعالیت دارد، افزود: ۳ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان سمیرم، تیران و بهارستان در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: تا پایان سال جاری در  شهرهای ۵۰ هزار نفر جمعیت  و  تا پایان سال ۹۷ شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان اصفهان ۳۸ خانه کودک و نوجوان  کودکان بالای ۳ سال سن که  بد سرپرست و یا بی سرپرست خانوار هستند نگهداری می‌کنند.

صادقی گفت: در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب فعالیت‌های مختلفی مانند حضور در کارگروه‌های اجتماعی استانداری و برنامه‌ریزی برای کاهش کنترل طلاق،  پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر،  تأسیس مشاوره خانواده  و مراکز درمانی اعتیاد اقداماتی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی به دلیل تنوع و برنامه‌ها در حوزه اجتماعی جامعه فعالیت می‌کند و باید بتواند مسؤولیت پذیری را گسترش و توسعه دهد تا به اهداف اصلی که سلامت اجتماعی است برسد.

صادقی با بیان اینکه ۱۲۰هزار معلول از بهزیستی استان خدمات مختلف دریافت می‌کنند بیان کرد: ما باید بهزیستی مقتدری داشته باشیم و این اقتدار تنها با تجهیزات و امکانات به دست نمی آید بلکه با مسئولیت پذیری حاصل می شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: اصفهان به عنوان پایتخت خیریه‌ها در کشور است و شهرستان خوانسار را می توان پایتخت خیریه در استان معرفی کرد. /

کد خبر 311362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.