شهرآورد زورکی-پولکی پایتخت!

شهرآورد بدموقع سرخابی‌ها در آلمان نه تنها تهدیدی جدی برای نظم مسابقات لیگ در مقطع آغازین فصل است که دلخواه هیچ‌یک از بازیکنان و کادر فنی ۲ تیم استقلال و پرسپولیس هم نیست.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - صبا خیابانی: هرچند تا این لحظه سازمان لیگ رسماً از موضع خود درباره برگزاری سوپرجام فوتبال ایران در تاریخ سی‌ام تیرماه کوتاه نیامده اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که این دیدار نمادین بین قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی به خاطر برگزاری شهرآورد دوستانه پایتخت به تعویق می‌افتد و درست به زمانی موکول خواهد شد که قرار است نقطه آغازین لیگ هفدهم باشد.

تعویق دیدارهای هفته اول تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران که نظم لیگ را در همان ابتدا به هم می‌زند تنها پیامد منفی برگزاری شهرآورد احتمالی سرخابی‌ها در آلمان نیست بلکه یک برنامه از پیش ‌تعیین‌شده دیگر هم دستخوش تغییر خواهد شد.

سازمان لیگ درصدد بود تا طبق روال‌ سال‌های اخیر در آستانه شروع فصل جدید طی مراسمی از بهترین‌های فصل قبل تقدیر کند. طبیعتاً پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر نمایندگان زیادی در جمع برگزیدگان لیگ شانزدهم دارد اما برگزاری احتمالی شهرآورد دوستانه در آلمان باعث می‌شود تا آنها در موعد برگزاری این مراسم در ایران نباشند.

اینطور که به نظر می‌رسد فشار اسپانسر ۲ باشگاه پُرطرفدار پایتخت در نهایت بر قدرت سازمان لیگ خواهد چربید. اولتیماتوم AFC به باشگاه‌های آسیایی بدهکار و از جمله استقلال و پرسپولیس که امسال هر ۲ نماینده ایران در لیگ قهرمانان هستند هم مزیت بر علت شده است تا مسائل مالی حرف اول و آخر را بزند.

جالب آنکه بازیکنان و کادر فنی سرخابی‌ها هم علاقه‌مند به حضور در چنین مسابقه‌ای تنها چند روز مانده به شروع لیگ نیستند زیرا از تبعات روانی شکست در این دیدار به ظاهر دوستانه و در اصل حیثیتی به شدت واهمه دارند. قابل تصور است که بازنده دربی در مقطع آغازین فصل یعنی درست همان زمان حساسی که به آرامش و تمرکز نیاز خواهد شد دچار بحرانی زودهنگام و بی‌دلیل خواهد شد.

پرسپولیس یک دلیل مضاعف هم برای نفرت از این شهرآورد اجباری دارد زیرا این تیم به عنوان تنها نماینده باقیمانده ایران در جمع هشت تیم آسیایی، مرداد و شهریور ۲ دیدار رفت و برگشت سرنوشت‌ساز با الاهلی از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در برنامه دارد. صرفنظر از هر نتیجه‌ای که در شهرآورد رقم بخورد، شرکت در دربی که منجر به تعویق سوپرجام و به تبع آن برگزاری با تأخیر دیدارهای ابتدایی این تیم در لیگ هفدهم می‌شود قطعاً اتفاق جذابی برای قرمزها نخواهد بود.

کد خبر 311343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.