سامانه جامع روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رونمایی می شود

در نشستی که با حضور مدیران و کارشناسان مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت روابط عمومی این دانشگاه برگزار شد، RFP تهیه شده و ویژگی‌های این سامانه و عملکرد آن تشریح شده و مقرر گردید با انجام ویرایش و اصلاحات فنی و پرزنتاسیون نهایی و تایید فنی سامانه بهره‌برداری از آن بزودی در آستانه روز خبرنگار آغاز شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این خصوص گفت: امروز مفهوم رسانه با توجه به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تغییر کرده و همین امر لزوم حرکت سریع‌تر روابط عمومی ها به سمت روابط عمومی هوشمند را ایجاب می‌کند.
دکتر کیانوش جهانپور افزود: با جدی شدن بحث روابط عمومی الکترونیک و هوشمند در سالهای اخیر بسیاری از روابط عمومی‌ها برای اطلاع رسانی و ارتباط درون سازمانی و نیز ارتباط با مخاطب تنها به استفاده از وب سایت‌ها و اخیرا برخی شبکه های اجتماعی روی آوردند، اما این امر کافی نیست، چراکه وب سایت و حتی شبکه های مجازی تنها بخش ارتباط با مخاطبان را تاحدودی مکانیزه می‌کند و بسیاری از فعالیت‌های روابط عمومی را شامل نمی‌شود . امروزه ‌به‌رغم پیشرفت سریع وسایل ارتباطی و فناوری اطلاعات، کماکان غالب روابط عمومی‌ها فعالیت‌های داخلی خود را نظیر جستجوی اخبار، آرشیو اطلاعات، افکارسنجی‌ها و ... به روش‌های سنتی و با مشکلات فراوان انجام می‌دهند.
وی ارمغان روابط عمومی هوشمند را، افزایش سرعت و دقت در کار و چابک سازی سازمان، ساماندهی و سهولت در اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطب و کاهش چشمگیر وقت و هزینه‌ها و تکریم مخاطب عنوان کرد و اظهار داشت: برای این منظور استفاده از سامانه جامع روابط عمومی و اطلاع رسانی در دستور کار قرار گرفت و پس از نیازسنجی‌های انجام شده توسط کارشناسان فناوری اطلاعات، کارشناسان روابط عمومی و موسسه همکار و بررسی نرم افزارهای روابط عمومی موجود در بازار، نرم افزاری جامع و منطبق با نیازهای این اداره با همکاری یکی از شرکت‌های نرم افزاری حاضر در پارک فناوری شیخ بهایی در این زمینه آماده خواهد شد که پس از تایید نهایی مدیریت فناوری اطلاعات بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
سامانه جامع روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه و منطبق بر فعالیت‌های روابط عمومی این دانشگاه و تحت وب خواهد بود.
وی ادامه داد: تعریف کاربر برای روابط عمومی هر شبکه بهداشتی ، بیمارستان ، دانشکده و معاونت، گزارش گیری سریع از تمامی اقدامات و ارزیابی آسان عملکرد روابط عمومی های تابعه، رصد و متن کاوی خبرگذاری ها و رسانه های الکترونیک و شبکه های مجازی و ... از قابلیت‌های دیگر این سامانه خواهد بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با قابلیت این سامانه و نیز اپلیکیشن هایی که با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه در سال جاری و در این ارتباط عرضه خواهد شد بسیاری از مشکلات پیش روی روابط عمومی ها از قبیل هزینه‌های بالا، طولانی شدن زمان و محدودیت در اطلاع‌رسانی برطرف شود.

کد خبر 311333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.