الحاق خوراسگان ، زمینه ای برای رفع محرومیت ها/ توزیع عادلانه خدمات شهری در محلات منطقه ۱۵

به گفته مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان شهروندان خوراسگان با کمبود امکانات شهری دست و پنجه نرم می کردند اما خوشبختانه  بعد از الحاق خوراسگان به شهر اصفهان بودجه مناسب برای رفع محرومیت و پویایی این منطقه اختصاص داده شد.

به گزارش ایمنا، در راستای نهضت پاسخگویی شهرداری اصفهان، ملاقات مردمی شهردار اصفهان و معاونان وی این بار در شهرداری منطقه ۱۵ برگزار شد که طی آن جمع کثیری از مردم این منطقه ضمن ملاقات حضوری با مهدی جمالی‌نژاد و معاونان وی به بیان مشکلات خود پرداختند.
منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با جمعیت ۱۲۵ هزار نفر یکی از مناطق محروم در بین مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان است که این منطقه حدود ۴ سال پیش به شهر اصفهان الحاق و جزء مناطق شهرداری اصفهان شده است.

رضا مختاری مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در این باره اظهارکرد: از زمان الحاق خوراسگان به شهراصفهان پروژه های عمرانی بسیاری برای ارتقاء سرانه های خدماتی و افزایش شور و نشاط در محلات این منطقه اجرا شده تا جایی که محرومیت این منطقه به صورت چشمگیری کمرنگ شده است.

وی افزود: قبل از الحاق، بودجه ای مناسب برای پویایی و رفع محرومیت خوراسگان اختصاص داده نشده بود و شهروندان نیز با کمبود امکانات بسیاری دست و پنجه نرم می کردند اما خوشبختانه  بعد از الحاق بودجه مناسب برای رفع محرومیت و پویایی به این منطقه اختصاص داده شد تا شهروندان در محیطی بدون دغدغه زندگی کنند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه آزادسازی برخی از مکان ها باید برای توسعه منطقه انجام می شد، گفت: قبل از الحاق خوراسگان مبلغی حدود  ۹ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان  برای آزاد سازی ها هزینه شد که متاسفانه کمک شایانی به رفع محرومیت منطقه نکرد اما خوشبختانه پس از الحاق خوراسگان به اصفهان این مبلغ به ۳۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان افزایش و برای آزادسازی در راستای توسعه شهر هزینه شد.

 مختاری با اشاره به اینکه قبل از الحاق خوراسگان آسفالت معابر اصلی و فرعی متاسفانه بسیار نامطلوب بود به حدی که رفت و آمد شهروندان را بسیار دشوار کرده بود، خاطرنشان کرد: قبل از الحاق خوراسگان در طی ۶ سال مبلغ  ۷۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای آسفالت معابر این منطقه هزینه شد اما بعد از الحاق و در طی ۳ سال این مبلغ به میزان ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و حدود ۹۵ درصد از معابر اصلی و فرعی این منطقه آسفالت گردید.

وی به ساماندهی و نوسازی پیاده روهای این منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه قبل از الحاق خوراسگان وضعیت پیاده روها نامطلوب بوده  و فقط ۴۰۰ میلیون تومان برای پیاده روسازی معابر خوراسگان هزینه شده بود و این مهم باعث نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت اما طی ۳ سال گذشته مبلغی حدود ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان برای پیاده رو سازی معابر این منطقه هزینه شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه شهرداری بعد ازالحاق، نگاه ویژه ای به رفع محرومیت و توزیع عادلانه خدمات در این منطقه داشته است به طوری که خطوط جدید اتوبوسرانی در مسیرهای خاتون آباد، مالک اشتر، قصر، سلمان، اباذر، پزوه، ‌خیابان الله اکبر، ابر، اطشارن، جی، امام رضا (ع) و همچنین خطوط اتوبوس های تندرو برای آرامش شهروندان در خیابان جی با کمک شهرداری منطقه احداث و راه اندازی شد.

کد خبر 311323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.