«بر پهنۀ دریا» تاریخ مصرف ندارد

نمایشنامۀ «بر پهنۀ دریا» به نویسندگی اسلاومیر مروژک و با کارگردانی و دراماتورژی محمد کاظم شیران به زودی با حضور نرگس محمدی، بهاره افشاری، نیوشا ضیغمی و مرضیه اکبرنژاد، در سالن اداره راه و شهرسازی اصفهان اجرا خوانی می شود.

دراماتورژ و کارگردان این اجراخوانی در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات این نمایشنامه گفت: «بر پهنۀ دریا» یک نمایشنامۀ فانتزی و نمادگراست که دیالوگ های جذابی دارد و جامعه ای را در پهنۀ جهان مدرن با سه قشر طبقۀ بالا، متوسط و پایین نمایش می دهد که هر کدام از آن ها می خواهند برای بقای خود، اقشار دیگر را به هر شکلی تحت فشار قرار دهند.

محمدکاظم شیران تصریح کرد: این نمایشنامه تاریخ مصرف ندارد و آن را می توان در هر زمان و مکانی روی صحنه برد، تا جایی که قرار بود این نمایشنامه را در استخر مجموعه انقلاب اصفهان به صورت کاملا فانتزی اجرا خوانی کنیم اما با توجه به صلاحدید تهیه کننده و مجری طرح این پروژه، از این تصمیم صرف نظر کردیم.

وی افزود: خلاصۀ داستان این نمایشنامه روایتگر داستان سه زن گرسنه با لباس های خوش دوخت بر روی کلکی در دریا است که در پهنۀ دریای بیکران سعی می‌کنند راهی برای برطرف کردن گرسنگی خود بیابند و سرانجام داستان این چاره جویی به تصمیم برای خورده شدن یکی از آن‌ها ختم می شود.

این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی ادامه داد: در «بر پهنۀ دریا» با یک نمایشنامۀ معنا گرا و دیالوگ محور مواجهیم که با تکیه بر طنز، موقعیت طنزی تلخ را رقم می زند.  

شیران اظهار داشت: در این اجراخوانی بازیگران سرشناسی مثل نیوشا ضیغمی، نرگس محمدی، بهاره افشاری و مرضیه اکبرنژاد به عنوان نقش خوان حضور دارند و کار با حمایت تهیه کنندۀ محترم جناب آقای مجید زارعی و حمایت های مجری محترم طرح جناب آقای محمدرضا خلجی برای شهر اصفهان تولید شده و ان شاالله بعد از اجراخوانی در اصفهان، پاییز ٩٦ در تهران اجرای صحنه ای خواهد داشت.

وی در پایان با دعوت از همۀ مردم برای دیدن این اجرا خوانی گفت: این اثر نمایشی تمام فاکتورهای یک اجرای صحنه ای مثل طراحی گریم، لباس، صحنه، آهنگسازی، موسیقی زنده و ... را داراست با این تفاوت که در قسمت هایی از اجرا بازیگران نمایشنامه به دست دارند و از روی آن اجرا می کنند. باید اضافه کنم که  «بر پهنۀ دریا» فضای شاد، موسیقی زنده و دیالوگ ها و موقعیت های طنز بسیاری دارد که پشت تمام آن ها حرف های زیادی است و نباید به راحتی از آن گذشت بلکه روی تک تک دیالوگ های آن باید تامل کرد.

کد خبر 311205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.