فردا ، مرکز تخصصی خانه خلاقیت و خانه کودک افتتاح می شود

فردا در ایستگاه شصت و سوم برنامه "هرهفته ،‌ چند افتتاح" مرکز تخصصی خانه خلاقیت و خانه کودک به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایمنا، در برنامه های «هر هفته، چند افتتاح» تاکنون پروژه های عمرانی بسیاری افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

اما این بار جنس افتتاح پروژه متفاوت است و رنگ و بوی فرهنگی دارد چرا که قرار است  برای اولین بار مرکز تخصصی خانه خلاقیت و خانه کودک که تنها مجموعه تخصصی بازی تحت پوشش ارگان دولتی در استان و کشور است، افتتاح شود.

مرکز خانه خلاقیت در سال ۸۷ راه اندازی شده بود اما بر اساس اهداف سازمانی و شهری مدیریت شهری تصمیم گرفت تا این مرکز را تخصصی تر از گذشته در اختیار شهروندان قرار دهد.

در همین راستا در اوایل سال ۹۵ مطالعات تخصصی خانه خلاقیت انجام و تا پایان سال ۹۵ نیز فضای سازی تخصصی این پروژه به پایان رسید.

همچنین این مجموعه اولین مرکز طراح و برگزار کننده دوره مربیگری تخصصی بازی و اولین مرکز تخصصی با کاربری علمی و عملی به عنوان یک الگو معماری و اجرایی استانی و کشوری محسوب می شود.

از برنامه های این مرکز نیز می توان به کلاس هاس آموزشی که شامل آموزش و شکوفایی خلاقیت در کلاس های شعبده فیزیک، ماشین های دومینوی، آشپز کوچولو، محقق کوچولو، نوجوان مخترع و غیره اشاره کرد.

همچنین از دیگر برنامه های آموزشی در خانه خلاقیت رستوران بازی های فکری با سرگرمی همراه با خلاقیت و پرورش نبوغ فکری و غذای روح روان است که این برنامه آموزشی برای تمام سنین از یک تا ۹۹ سال با گنجایش ۱۰۰ نفر پیش بینی شده است.

از دیگر برنامه های خانه خلاقیت می توان به سالن بازی های جنبشی حرکتی ارائه دهنده کلیه نیازهای بازی، اتاق کینکت که فضای شاد و مهیجی را برای رشد جسمی و روحی در کودک و نوجوان بوسیله آموزش و هیجان ایجاد می کند و کتابخانه مطالعات تخصصی بازی محلی که زمینه رشد و ترویج فرهنگ روانشناسی بازی های فکری و آشنایی با مفاهیم بازی و کاربردهای علمی را به وجود می آورد، اشاره کرد.

همچنین میز مشاوره، سالن اجتماعات، کافی شاپ از سایر برنامه های آموزشی خانه خلاقیت است.

مرکز خانه خلاقیت و خانه کودک در خیابان هشت بهشت شرقی حدفاصل چهارراه لاهور و چهارراه پیروزی فردا با حضور شهردار اصفهان، مدیران شهری، اعضای شورای شهر، شهروندان، خانواده معظم شهدا، اصحاب رسانه و غیره به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

اخبار و گزارشات این مراسم همراه با گزارش تصویری از آن متعاقبا فردا به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.  

کد خبر 311170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.