درخشش ایران در این جشنواره غرور آفرین بود

نادر مهذب نیا، هنرمند نقاش اصفهانی موفق شد تندیس ششمین جشنواره بین المللی آبرنگ کشور ترکیه را از آن خود کند.

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: این جشنواره بصورت بین المللی با حضور هنرمندان مطرح هنر آبرنگ از بیش از ۳۰ کشور مطرح دنیا به مدت ۶ روز با دعوت شهرداری "قاضی انتپ" از سوم تا هشتم جولای در کشور ترکیه برگزار شد.

وی افزود: از کشور ایران هم از من به عنوان نماینده انجمن بین المللی آبرنگ ایران دعوت شد تا در این جشنواره شرکت کنم و خیلی سعی کردیم تا بتوانیم در این جشنواره جایگاهی برای هنر آبرنگ ایران در سطح بین المللی ایجاد کنیم.

این هنرمند آبرنگ تصریح کرد: در این جشنواره از هنرمندان دعوت می شد تا در مکانهای مختلف بصورت زنده به اجرای هنر بپردازند. من نیز برخی موضوعات مانند پرتره، کوچه باغها، محله های دیدنی این شهر مانند محله غازیان تپه که بزرگترین و پرسابقه ترین موزه سرامیک جهان بود را انتخاب کردم و سعی کردم از این مناطق الهام بگیریم و اقتباس کنم.

مهذب نیا ادامه داد: این تندیس طلایی که ایران در این جشنواره دریافت کرد یکی از ارزشمندترین تندیس ها و جوایزی بوده است که توانسته است در زمینه هنر و بخصوص نقاشی آبرنگ کسب کند و موفق شدیم یکی از بالاترین جایگاهها را در بین کشورهای مدعی بدست آوردیم.

نماینده انجمن بین المللی آبرنگ ایران گفت: در این جشنواره هنرمندان کره جنوبی، هندوستان، اکوادو، ترکیه و ایران و هنگ کنگ مقام اول تا ششم جشنواره بین المللی آبرنگ ترکیه را بدست آورده و موفق به دریافت قلم طلایی این جشنواره شدند، ضمن اینکه به ۱۵ کشور نخست گواهی حضور اهدا شد.

نادر مهذب نیا افزود: من در چندین جشنواره حضور داشته ام اما تاکنون شاهد جشنواره ای با این حضور چشمگیر و با این کیفیت نبودم، چراکه این جشنواره واقعاً دامنه گسترده ای را شامل می شد و هنرمندان بسیاری از کشورهای مطرح جهان در این جشنواره حضور داشتند و درخشش ایران در این جشنواره واقعاً غرورآفرین بود. من نه برای اسم خودم بلکه برای ایران خوشحالم که توانسته است در هنر آبرنگ در جهان جایگاه مهمی بیابد.

وی تأکید کرد: من از تمام هنرمندان صاحب سبک دعوت می کنم که برای احراز چنین رتبه هایی که واقعاً به ایران و هنرمندانش اعتبار می بخشد و دیدگاه جهان را به هنر ایران تغییر می دهد، تلاش کنند.

کد خبر 311146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.