تاثیر شگرف مبلمان شهری بر افزایش رضایت مندی شهروندان

لنجان_شهردار زرین شهر گفت: برنامه مجموعه شهرداری زرین شهر توسعه همه جانبه این شهر در مسیر پیشرفت و عدالت است که این مهم برگرفته از اسناد طرح جامع، و چشم انداز شورای اسلامی و شهرداری زرین شهر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، جواد جمالی اظهار کرد: مدیریت شهری و به معنای خاص شهرداری به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های اجتماعی هنگامی می‌تواند از کارایی و بهره‌وری بیشتری برخوردار باشد که اعتماد شهروندان را به عنوان سرمایه اجتماعی و معنوی کسب کند و از آن در مسیر اهداف سازمانی و توسعه شهری استفاده نماید.

وی افزود: احساس رضایت شهروندان از محیط شهر و خدماتی که شهرداری به آنها ارائه می‌دهد، عامل مهمی در جهت ایجاد انگیزه در مردم برای مشارکت در توسعه شهری و بهبود کیفیت محل سکونت خود به شمار می آید و علاوه بر این، رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری موجب ترغیب آنان برای همکاری با نهادهای شهری در جهت انجام بهتر وظایف و ارائه خدمات در سطح شهر می‌شود.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: ایجاد حس رضایت در شهروندان و مشارکت دادن آن‌ها در اداره شهر نیازمند برنامه‌ریزی منظم و همه‌جانبه است که مدیریت شهری را قادر می‌سازد با ارائه تصویری مطلوب از شهرداری و ایجاد تعاملی مؤثر، شهروندان را در عرصه‌های فعالیت‌های شهری امیدوار سازد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پروژه‌های عمرانی یک شهر به عنوان سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند و با توجه به این مهم، افزایش سطح کیفی پروژه‌های عمرانی سبب افزایش عمر مفید پروژه‌ها و کاهش هزینه‌های نگهداری آن می‌شود لذا یکی دیگر از رسالت‌های اصلی مدیریت شهری ارتقاء سطح کیفی پروژه‌های عمرانی است که توسعه زیرساخت‌های شهری را به همراه دارد.

جمالی اضافه کرد: ما بر این باوریم که رسالت شهرداری خدمت‌رسانی به مردم بوده و از این جهت شاخص سنجش برای شهرداری میزان خدمت به مردم است بنابراین این نهاد غیر دولتی باید همه درآمد خود را صرف پروژه‌هایی کند که در خدمت مردم باشد.

 وی عنوان کرد: ما معتقدیم با ابتکارات نو و جدید حجم اقدامات افزایش می‌یابد و لازمه این بسترسازی تعامل شهرداری و شوراها را می‌طلبد به طوری که بخش خصوصی رغبت کند، تا در پروژه‌های شهری مشارکت نماید و امروز نیز همه صاحبان فکر و اندیشه به این مسئله تاکید دارند که بسیاری از پروژه‌ها با برون سپاری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی زودتر و آسان‌تر انجام می‌شود.

شهردار زرین شهر بیان کرد: امروز بزرگترین سرمایه شهرداری زرین شهر حضور و مشارکت شهروندان است، چرا که شهر متعلق به آنان بوده و همگی در قبال آینده شهر دارای مسئولیت هستیم، در این راستا ارائه نظرات و پیشنهادات تمامی شهروندان مورد نیاز بوده تا بر این مبنا با نظر جمعی اقدامات مورد نیاز معمول گردد و اکنون باعنایت به استقبال عمومی شهروندان زرین شهری و نخبگان این شهر شاهد تحقق این موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اجرای طرح های مختلف شهری با استقبال و رضایت همشهریان در مجامع عمومی برخوردار است و در خصوص راهکارهای پیشرفت شهری ایجاد زیرساختهای عمرانی مانند بهسازی معابر، ساماندهی کانالها و جداول و آسفالت، سرمایه گذاری بخش خصوصی در خصوص فضاهای تفریحی، رفاهی، توسعه فضای سبز و شهربازی در پارک ساحلی، ایجاد درآمدهای پایدار، قانونمند سازی و نظارت بر ساخت و سازهای شهری، آموزش شهروندی و شهرنشینی و تعامل با مسئولان سیاسی و اجرایی و مذهبی مد نظر است که خوشبختانه در حال محقق شدن می باشد.

جمالی اذعان کرد: برنامه مجموعه شهرداری زرین شهر توسعه همه جانبه این شهر در مسیر پیشرفت و عدالت است که این مهم برگرفته از اسناد طرح جامع، و چشم انداز شورای اسلامی و شهرداری زرین شهر بوده و بر همین اساس مجموعه اقدامات و دستاوردهای شهرداری زرین شهر شناسایی مسیرهای مناسب برای رشد و توسعه در راستای تحقق چشم‌انداز توسعه بلند مدت شهر زرین شهر است.

وی متذکر شد: چشم‌انداز توسعه بلندمدت زرین شهر سیمای مطلوب شهر در افق طرح و میثاقی برای توسعه پایدار را رقم خواهد زد که هماهنگ با چشم‌انداز بیست ساله کشور است چراکه ما معتقدیم در قبال پیشرفت و آینده زرین شهر مسئول هستیم و هیچگاه در این خصوص ساکت نخواهیم نشست و همچنین معتقدیم شهرداری فقط و فقط مکان خدمتگزاری به مردم است به امید روزی که با تقویت روز افزون شورای اسلامی شهر وشهرداری، در سایه مشارکت سازنده و مؤثر مردم گام های بلندی برای توسعه پایدار شهرمان برداریم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر از ابتدای فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر در این شهر، طرح های عظیم عمرانی، خدماتی، زیرساختی، فرهنگی و ...را در تمامی شهر به اجرا درآورده است تا بتواند پیشرفت و توسعه ای ماندگار و پایا را برای شهر و شهروندان رقم بزند.

وی با اشاره به پروژه پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای گفت: شهرداری به عنوان یکی از عملیاتی ترین و پرمخاطره ترین سازمان های خدماتی وظایف و رسالت های متعددی را به عهده دارد که همزمان با توسعه و آبادانی شهر و انجام پروژه های مختلف عمرانی، موظف به ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی و صیانت از حقوق شهروندی نیز هست از این جهت باید گفت ویترین عملکرد شهرداری پروژه های مرتبط با طرح های عمرانی است که همواره زیر ذربین مردم قرار دارند.

جمالی تصریح کرد: زرین شهر دارای ظرفیت ها و پتانسیل هایی بسیار خوبی در سطح استان اصفهان است و احداث پارک کوهستان می تواند نه تنها در توسعه شرق زرین شهر موثر باشد بلکه با توجه به بحث گردشگری و جذب سرمایه گذاران می تواند توسعه پایدار شهری را برای خطه طلایی ایران رقم بزند.
وی با اشاره به اینکه سهم آیندگان را نباید در امر مدیریت شهری نادیده گرفت، اضافه کرد: آنچه برای مدیریت شهری زرین شهر اهمیت دارد، رسیدن به مرحله ای از مدیریت است که در سایه آن نسل کنونی و نسل آینده بتوانند ازمنابع و امکانات شهری به نحوی موثر بهره مند شوند.

شهردار زرین شهر افزود: مجموعه شهرداری زرین شهر بر این باور است که جذب گردشگر به این منطقه می‌تواند در حوزه فرهنگی، عمرانی و اقتصادی بسیار تاثیرگذار باشد و بر همین اساس احداث پارک کوهستان به مساحت ۱۱۰ هکتار و همچنین دهکده گردشگری در این شهر از پروژه‌های مهم شهرداری در حوزه گردشگری بشمار می‌آید.

وی متذکر شد: رویکرد شهرداری برای اجرای این طرح ها آن بوده که در این منطقه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود تا ضمن بهره‌مندی و بکارگیری از فکر، اندیشه و سرمایه بخش خصوصی گامی در راستای توسعه پایدار و ایجاد بنگاه‌های شغلی در زمینه توریست برداشته باشیم و برای ایجاد این مناطق نیز اقدامات لازم جهت اخذ مجوزها صورت گرفته و قطعا با معرفی این ظرفیت ها، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بسیار راغبت به سمت سرمایه گذاری در این حوزه ورود پیدا خواهند کرد.

جمالی با اشاره به اینکه طرح توسعه زرین شهر مستلزم اجرای پروژه هایی از جمله پارک کوهستان و کمربندی های شمال شرق و شمال غرب زرین شهر بود، اضافه کرد: اجرای طرح کمربندی شمال شرق زرین شهر، زمینه توسعه اقتصادی را برای بخش شرقی زرین شهر فراهم می سازد و با توجه به بهره برداری از جاده کنارگذر غربی اصفهان و وجود طرح هایی همچون شهرک حمل و نقل، شهرک مشاغل شهری، پارک کوهستان و سایر کاربری های بخش شرقی زرین شهر شاهد توسعه شهر به سمت شرق این شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به احداث میدان پردیس اظهار کرد: میدان پردیس در ابتدای بلوار خلیج فارس و کمربندی شمال شرق زرین شهر احداث خواهد شد تا مسیر دسترسی آسان به شهرک مشاغل شهری، آرامستان زرین‌شهر و بخش‌های شرقی و مرکزی زرین‌شهر را فراهم ‌سازد.
شهردار زرین شهر عنوان کرد: با توجه به تردد بالا در این مسیر اجرای این طرح باعث تسهیل در رفت و آمد و ایمنی بیشتر مسیر دسترسی به کنار گذر غرب اصفهان و کاربری‌های پیرامون بلوار خلیج فارس را رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر میدان پردیس نقش مهمی را در اتصال کمربندی شرق زرین‌شهر به بلوار خلیج فارس و کنارگذر غرب اصفهان را ایفا می‌کند و باید به این نکته نیز توجه داشت که با فعال شدن کنارگذر غرب و سایر کاربری‌های شرق زرین شهر از جمله پارک کوهستان، شهرک حمل و نقل و شهرک مشاغل شهری و...شاهد ایجاد اشتغال و توسعه درآمدهای پایدار در زرین شهر خواهیم بود که این مهم یکی از اهداف اصلی شهرداری زرین شهر در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی است.

کد خبر 310977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.