فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان از اول مردادماه مسافرگیری می کند

شهردار اصفهان اعلام کرد: در راستای تلاش جهادی و جهش عمرانی نصف جهان پروژه های بزرگ شهر در حال اتمام است و شمارش معکوس برای افتتاح آنها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد دقایقی پیش با حضور در برنامه رادیویی «صدای شهر» باز هم خبرهای خوبی برای شهروندان اصفهانی داشت و در عین حال به سوالات مردم پاسخ داد.

وی در ابتدا با اشاره به وضعیت جوی هوای اصفهان، گفت: با توجه به اقلیم خشک اصفهان، ریزگردها در اطراف اصفهان افزایش یافته و با وزش باد به سمت این شهر و شهرهای اطراف روانه شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه از دیروز تاکنون نفس اصفهان و شهروندان این کلانشهر گرفته شده است، امیدوارم مسئولان تدابیر لازم را بیندیشند.

 وی خاطرنشان کرد: به محض اینکه شرایط گردوغبار هوای اصفهان برطرف شد، شستشوی درختان شهر توسط کارکنان خدمات شهری انجام می شود.

جمالی نژاد با اشاره به برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، افزود: ما خداحافظی بسیار شیرینی با جشنواره سی ام داشتیم و بسیاری از میهمانان خارجی و داخلی عنوان کردند در این جشنواره دوره ویژه ای از جشنواره های کودک و نوجوان را شاهد بودند.

وی با تاکید بر اینکه در این جشنواره مردم با سینماهای شهر آشتی کردند، گفت: برنامه های متنوع در این جشنواره چند روز پر نشاطی را هم برای کودکان، هم برای نوجوانان و هم برای خانواده ها رقم زد و شاهد استقبال با شکوه از برنامه های جنبی جشنواره بودیم.

جشنواره بین المللی کودک و نوجوان آشتی خانواده ها با سینماهای شهر اصفهان را رقم زد

شهردار اصفهان ادامه داد: در دوره های گذشته کودکان و نوجوانان از طریق مدارس به سینماها می آمدند اما در این دوره آنها همراه با خانواده های خودشان به سینما آمدند، از این رو باعث آشتی خانواده ها با سینماها شد.

وی ابراز امیدواری کرد جشنواره فیلم های بین المللی کودکان و نوجوانان سالهای آینده هم در اصفهان پایدار باشد.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد:حتی در زمان برگزاری جشنواره  کودکان و نوجوانان، پروژه های زیربنایی و زیرساختی شهر اصفهان متوقف نبود و قطار هر هفته چند افتتاح به مسیر خود با قوت ادامه داد.

وی با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای گفت: خوشبختانه به همین مناسبت شهرداری اصفهان برنامه های بسیار مفصلی را پیش بینی کرد.

شهردار اصفهان یادآور شد: شهر اصفهان شهری است که یک مجتهد پهلوان بنام «آیت الله مستجابی» دارد که یک معلم خیّر، یک نویسنده، یک شاعر و یک ادیب دانشمند می باشد.

وی تاکید کرد: پهلوانی ویژه مردم کشور به خصوص مردم شهر اصفهان که پایتخت ورزش های زورخانه ای کشور است، می باشد.

جمالی نژاد در ادامه اجتماع بزرگ مردم اصفهان صیانت از خانواده که روز گذشته برگزار شد را ستود.

وی با اشاره به اینکه در این هفته رونمایی از نرم افزارهای ترافیکی شهر اصفهان با حضور مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشورانجام شد، گفت: مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور اصفهان در این مراسم اعلام کردند که اصفهان در حوزه های مختلف ترافیکی الگوی کلانشهرهای کشور است و عملکرد شهرداری اصفهان در استفاده از پل عابرمکانیزه و آسانسور در مسیر بی. آر. تی و نوع تفکیک مسیر دوچرخه مثبت و قابل تقدیر است.

شهردار اصفهان در خصوص نرم افزار اصفهان ترافیک گفت: شهروندان با استفاده از نرم افزار نقشه ترافیک آنلاین می توانند ترافیک، مسیر مراکز آموزشی ورزشی، مکان های تفریحی، بیمارستان ها، ظرفیت پارکینگ های شهر، هتل ها و حتی کاربری های خدماتی مثل نانوایی ها، بانک ها و سیستم های خودپرداز را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: همه خدماتی که یک شهروند نیاز دارد در این نرم افزار قابل رویت است و شهروندان می توانند این نرم افزار را از بازار دانلود کنند.

جمالی نژاد درباره کاربردهای نرم افزار ترافیک یار نیز با بیان اینکه در نرم افزار «ترافیک یار» شهروندان ناظر هستند، خاطرنشان کرد: نرم افزار ترافیک یار برای اولین بار در کشور در اصفهان رونمایی شده است و قابل تسری به کل کشور است.

وی ادامه داد: از نرم افزارهای «ترافیک پدیا» و «ترافیکستان» هم در هفته جاری رونمایی شد.

شهردار اصفهان فرهنگ سازی در حوزه ترافیک را از رویکردهای اصلی تیم مدیریت شهری دانست و از ۲ میلیون شهرونداصفهانی خواست که  با نصب این نرم افزارها از امکانات آنها استفاده کنند.

پروژه های بزرگ شهر در حال اتمام است

جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: در راستای تلاش جهادی و جهش عمرانی نصف جهان، پروژه های بزرگ شهر در حال اتمام است و شمارش معکوس آنها برای افتتاح آغاز شده است.

وی به پیشرفت ۹۷ درصدی پل شهیدان اشکاوند، سالن گلستان شهدا، عملیات اجرایی فاز اول پردیس هنرو بهره برداری غیررسمی از فاز سوم خط یک قطار شهری اشاره و تصریح کرد: به مدت یک ماه تست های لازم در فاز سوم قطار شهری انجام و سپس از اول مردادماه مسافرگیری انجام می شود.

شهردار اصفهان با اشاره به پیشرفت پروژه پردیس شرق اصفهان که بستر امنی برای افزایش شور و نشاط اجتماعی خواهد بود، تاکید کرد: این پروژه آماده بهره برداری است و می تواند در شرق اصفهان در دامنه کوه نخودی بستر خوبی برای ایجاد نشاط وشادابی مردم باشد.

وی یادآور شد: در کنار این پروژه ها، پروژه های محله محور هم هر هفته افتتاح می شود، ضمن اینکه در دوماه آخر تابستان هر هفته چند افتتاح بزرگ خواهیم داشت.

جمالی نژاد اظهارکرد: امروز در قالب نهضت پاسخگویی در خدمت شهروندان منطقه ۱۵ هستیم و به کلیه مشکلات مردم منطقه پاسخگو خواهیم بود.

کد خبر 310901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.