امروز مشکلات اقتصاد و تولید در کشور مبین غفلت از مقوله اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم قزوین گفت: امروز سیل متقاضیان اشتغال به ویژه جوانان و تحصیل کردگان و مشکلات شدید جامعه کارگری و تولید کنندگان مبین غفلت از مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت حتمی و فوری است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، داود محمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (20 تیر 96) گفت:بی‌تردید پرهیز از تفرق و دوقطبی کردن جامعه و تکیه بر وحدت و انسجام ملی حول محور ولایت فقیه و قانون اساسی برای تعالی و پیشرفت کشور امری مسلم و حیاتی است و باید از مسائلی که متاسفانه بعد از انتخابات ریاست جمهوری بعضا شاهد آن بودیم، به شدت اجتناب کرد.

وی افزود: امروز ایران و ایرانی می‌نازد به ایمان دلاورمردان غیرتمند سلحشوری که در تامین امنیت و شرافت این مردم از جان خود گذشتند و می‌بالد به موشک‌های ذوالفقاری که به دستان توانمند سپاه مردمی به مرکز فرماندهی داعش در دیرالزور با اقتدار فرود آمد و پاسخی بود به ترقه بازی تروریست‌های دست پرورده استکبار جهانی و نمادی از اقدام راهبردی و عبرت‌آموز جمهوری اسلامی ایران.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کار نشان داد که فرزندان این ملت در صیانت از حریم امنیت کشور کوچکترین اقدام نابخردانه را جوابی پشیمان کننده خواهد داد و به پرورش یافتگان دست آموز سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل وعربستان ثابت کرد که عرصه سیمرغ جولانگار وهابی‌ها و تکفیری‌ها و داعشی‌ها و اربابانشان نیست و با هر حرکتی در آینده خواهند دید آزموده را آزمودن خطاست.

محمدی اظهار داشت: طبق آخرین گزارش بانک جهانی در سال 2017 کشور ما در محیط کسب و کار در میان 190 کشور جهان در رتبه 120 و در میان 25 کشور منطقه سند چشم‌انداز در جایگاه شانزدهم قرار دارد که به هیچ وجه در خور و شایسته کشور ما نیست. 

وی افزود: یکی از عوامل مهم در بهبود شرایط فعلی و پیش‌نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت در مسیر بهبود شرایط کسب و کار و عواملی است که فعالان اقتصادی آن را به عنوان مانع در راه فعالیت خود می‌داند و بی‌تردید امروز باید تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی همراه با عزم و اراده عمومی نسبت به اتخاذ راهکارهای جهشی روش‌های جهادی و انقلابی با هدف دستیابی کشور به رتبه اول در میان کشورهای سند چشم‌انداز گام بردارد.

نماینده مردم قزوین اظهار داشت: امروز سیل متقاضیان اشتغال به ویژه جوانان و تحصیلکردگان و مشکلات شدید جامعه کارگری و تولید کنندگان مبین غفلت از مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت حتمی و فوری است. 

محمدی در پایان خاطرنشان کرد:‌کمتر روزی است که اخبار مربوط به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، مؤسسات مالی و اعتباری همچون کاسپین، ثامن‌الحجج،‌آرمان و پروژه پردیس‌بان و نگرانی از پرداخت مالیات‌های سنگین توسط اصناف و کسبه که هر کدام جمعیت قابل توجهی را در خود درگیر ساخته شنیده نشود که این مسئله کلا ریشه در مسائل اقتصادی دارد و ضرورت ساماندهی هر چه سریع‌تر وضعیت اقتصادی کشور را گوشزد می‌کند.

کد خبر 310680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.