افزایش سهم روستاها در مالیات بر ارزش افزوده نشان از رویکرد مثبت قانون گذار است

فرماندار آران و بیدگل گفت: افزایش سهم روستاها در مالیات بر ارزش افزوده نشان از رویکرد مثبت قانون گذار به مباحث روستایی در برنامه ششم توسعه دارد.

به گزارش ایمنا، سعید رضا جندقیان در جلسه تقدیر از شهرداران و دهیاران در سالن اجتماعات فرمانداری آران و بیدگل افزود: از بدو تاسیس دهیاری ها، وزارت کشور بالغ بر 10هزارو 800 میلیارد تومان برای روستاها اختصاص داده که بیش از 72 درصد آن در دولت تدبیر و امید بوده است.
وی هم چنین از افزایش 15 درصدی سهم روستاها در مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: افزایش سهم روستاها در مالیات بر ارزش افزوده نشان از رویکرد مثبت قانون گذار به مباحث روستایی در برنامه ششم توسعه دارد.
وی ادامه داد: در این راستا روستاییان به ویژه دهیارها به عنوان مدیران روستاها باید با استفاده از ظرفیت روستاهای خود بهره لازم از این فرصت را در جهت توسعه به کار گیرند.
جندقیان با اشاره به وجود 33 هزار و 500 دهیاری در کشور، توسعه روستاها را نیازمند تغییر رویکرد بیان کرد و افزود: در حال حاضر اتخاذ راهکارهایی برای خودکفایی دهیاری ها و درون زایی توسعه روستایی نیازی ضروری است.
فرماندار آران و بیدگل نیز در این نشست با تبریک روز 14 تیر روز شهرداری و دهیاری با تاکید بر پیگیری دقیق امور توسط شهرداران و دهیاران و توجه به بحث گردشگری گفت: گردشگری روستایی یکی از بخش های مهم فعالیت های اقتصادی محسوب شده و یکی از رکن های توسعه پایدار است.
ابوالفضل معینی نژاد شهرداران و دهیاران را مدیران توسعه مناطق روستایی و شهری نام برد و افزود: با ترسیم چارچوب مشخص برای توسعه آینده شهرستان تلاش شود.
وی با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم به روستاها و اقدام های ارزنده ای صورت گرفته است خاطر نشان کرد: با شروع دولت دوازدهم و انتخاب مجدد رئیس دولت تدبیر و امید، رقابت برای خدمت رسانی به مردم مدنظر مسئولان باشد.

کد خبر 310371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.