ضرورت ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در طرح های گردشگری مناطق مختلف استان

استاندار اصفهان گفت: کمک های فنی و اعتباری و وجوه اداره شده باید به غرب، جنوب و مناطق روستایی استان برای ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی اختصاص یابدتا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی در این مناطق ترغیب شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پنج بسته حمایتی را تهیه و ابلاغ کرده است.
استاندار اصفهان به تشریح این بسته ها پرداخت و بیان داشت: بسته ارتقاء توان تولید ملی که در جهت افزایش توان تولید در حوزه کشاورزی و صنعت، اصناف و خدمات بکار گرفته می شود که در این راستا بسته حمایت از واحدهای کوچک و متوسط در دستور کار قرار گرفته است و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می شود و پیش بینی‌های لازم برای رونق واحد تولیدی و به دنبال آن افزایش تولید و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار می گیرد.
وی به بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار اشاره کرد و افزود: طرح کارورزی فارغ التحصیلان و همچنین اشتغال پایدار در این بسته دیده شده است که باید از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود.
وی به بسته تامین مالی و سرمایه ای و بسته تجارت خارجی اشاره کرد و افزود: باید جذب سرمایه گذار خارجی و همچنین تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی در این دو بسته که متولی آن سازمان صنعت معدن و تجارت می باشد، پیگیری شود.
زرگرپورتوسعه و تعمیق تکنولوژی را از دیگر بسته های ابلاغی دولت خواند و افزود: بسته هایی که دبیری آن مشخص شده است باید سریعا فعال شوند و وظایف خود را با جدیت پیگیری کنند.
وی در ادامه به وضعیت اعتبارات کمک های فنی و اعتباری اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه سال ۹۶ تاکید شده است حداکثرتا ۲۰ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ابلاغی با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه استان بصورت کمک های فنی و اعتباری و سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به دستگاه های ذیربط اختصاص دهند.
استانداراصفهان با بیان اینکه این اعتبارات باید در طرح هایی که بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند، اختصاص یابد، افزود: وجوه اداره شده باید با توجه به محورهای توسعه استان و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی به طرح های گردشگری و کشاورزی اختصاص یابد و وجوه اداره شده باید فقط در طرح هایی که توسط بخش خصوصی انجام می شود فعال گردد.
زرگرپور با بیان اینکه هدف ارائه ی تسهیلات باید ارتقای شاخص های توسعه ای باشد، افزود: باید در ارایه تسهیلات مناطق غرب و جنوب استان که کمتر مورد توجه قرار گرفته است دیده شود تا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی در این مناطق ترغیب گردد.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه روستایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: اگر تسهیلات به روستاها اختصاص یابد حتما توسعه ی خوبی را در این مناطق خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: اگر این چارچوب مورد توجه قرار گیرد و غرب، جنوب و مناطق روستایی از منابع و تسهیلات استفاده نمایند و شاخص های توسعه ای در این مناطق ارتقا یابد توانسته ایم بخشی از مشکلات این مناطق را حل کنیم.

کد خبر 310321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.