"Vivo"اولین گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش/"نوت 8" سامسونگ با دوربین دوگانه

هفته‌ بیست و چهارم از سال۲۰۱۷ میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، هفته‌ای دیگر از سال ۲۰۱۷ میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا مشکلات و نقص های آنان را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید.  اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

نمونه تصویر سیاه و سفید دوربین OnePlus 5 منتشر شد

اخیرا یک نمونه تصویر دوربین OnePlus 5 به صورت سیاه و سفید توسط بنیان‌گذار و مدیر عامل این شرکت منتشر شده است. با مشاهده این تصویر می‌توان از هم‌اکنون کمی درباره قدرت دوربین وان پلاس 5 قضاوت کرد.

دلیل هیجان‌انگیز بودن اخبار منتشر شده درباره محصول آتی شرکت وان پلاس این است که برخلاف دیگر گوشی‌سازان، خود مدیران شرکت نیز به شایعات و اطلاعات افشا شده دامن می‌زنند و هر از گاهی تصویر، خبر و یا رندری را از پرچمدار جدیدشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. آقای Pete Lau به عنوان بنیان‌گذار وان پلاس، اخیرا تصویر سیاه و سفیدی را در حساب کاربری خود منتشر کرده و آن را به دوربین OnePlus 5 نسبت داده است. مشاهده یک تصویر سیاه و سفید با رزولوشن بالا ما را به یاد ساختار دوربین‌های دوگانه پرچمداران اخیر هواوی می‌اندازد که همگی تحت نظر شرکت لایکا توسعه پیدا کرده‌اند. البته بعید نیست این تصویر در حالت عکاسی سیاه و سفید ثبت شده باشد، پس نباید انتظار یک دوربین دوگانه متشکل از سنسور عادی و سنسور دارای رزولوشن بالای سیاه و سفید را داشته باشیم.

متاسفانه از آنجایی که این نمونه عکس دوربین وان پلاس 5 در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده، تمامی اطلاعات مهم آن شامل نام دوربین ثبت‌کننده و دیگر جزییات از بین رفته‌اند.

گلکسی نوت 8 سامسونگ با دوربین دوگانه همراه خواهد بود

از آنجایی که این روزها اکثر شایعات و گزارشات مربوط به گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) است، رسانه‌ها از فبلت پرچمدار سال 2017 کره‌ای‌ها – گلکسی نوت 8 سامسونگ – غافل شده‌اند؛

اما متاسفانه این امکان وجود دارد گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن بدون یک ویژگی جدید و جذاب از راه برسند: دوربین دوگانه در پشت. اگر نگاهی به گزارشات و رندرهای منتشر شده از این محصولات داشته باشید، از قرار گرفتن دو لنز دوربین در پشت محصولات جدید سری اس ناامید خواهید شد. اما هنوز این امیدواری وجود دارد که کره‌ای‌ها این ایده را کاملا نادیده نگرفته و تنها آن را به پرچمدار بعدی – گلکسی نوت 8 – موکول کرده باشند. تکنولوژی دوربین دوگانه بدون شک در مراحل ساخت گلکسی اس 8 مورد استفاده قرار گرفت اما به نسخه نهایی محصول نرسید. حالا اگر گلکسی نوت 8 سامسونگ بخواهد متمایز از پرچمداران سری اس به نظر برسد، با قابلیتی ویژه همچون دوربین دوگانه در پشت نیاز مبرمی دارد. اسکنر عنبیه چشم و باتری بزرگ که هر دو از ویژگی‌های متمایز نوت 7 سامسونگ بودند حالا هر دو به نسل جدید پرچمداران سری اس کره‌ای‌ها رسیده‌اند. دو لنز دوربین در بخش پشت می‌تواند یک تمایز مثبت بین نوت 8 با گلکسی اس 8 باشد.

جنبه دیگر ماجرا به رقبای سامسونگ بر می‌گردد. همانطور که اطلاع دارید کمپانی ال جی ماه گذشته از پرچمدار جدید خود با نام ال جی جی 6 (LG G6) در کنگره جهانی موبایل سال 2017 شهر بارسلونا رونمایی کرد. پیش‌فروش این گوشی چندی پیش در کره آغاز شد و شهروندان کره‌ای استقبال خوبی از آن داشتند؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود این موفقیت پرچمدار ال جی در سایر کشورها نیز اتفاق بیوفتد. از جمله ویژگی‌های مثبت جی 6 می‌توان به صفحه نمایش بزرگ آن در بدنه مشابه با نسل قبل (به لطف پنل جدید با نسبت ابعاد 9:18) و همچنین دوربین دوگانه در پشت اشاره کرد. سایر رقیبان بزرگ سامسونگ همچون اپل و هواوی نیز از دوربین دوگانه در آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) و هواوی پی 9 (Huawei P9) بهره گرفتند. سامسونگ از معدود تولیدکنندگان بزرگی به شمار می‌رود که هنوز تکنولوژی دوربین دوگانه را در محصولاتش به کار نگرفته است. حالا زمان آن رسیده در سال جاری شاهد رونمایی از اولین پرچمدار سامسونگ با دوربین دوگانه باشیم. در حال حاضر تنها این پیش‌بینی را داریم که دوربین دوگانه کمپانی سامسونگ چیزی شبیه به فناوری پرچمدار قدیمی شرکت اچ‌تی‌سی – وان ام 8 (HTC One M8) باشد، جایی که سنسور ثانوی آنچنان قدرتمند نبود و تنها برای افکت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال علی رغم ایده خوبی که در این زمینه وجود داشت، نتیجه نهایی و کیفیت خروجی دوربین دوگانه پرچمدار اچ‌تی‌سی آنچنان درخشان نبود. البته آن محصول زمانی از راه رسید که تکنولوژی دوربین دوگانه هنوز آنجور که باید پیشرفت و تکامل نیافته بود.

گوشی های سامسونگ Galaxy J7 Pro و Galaxy J7 Max معرفی شدند

گوشی های سری J گالاکسی شرکت سامسونگ، یکی از محبوب ترین مدلها در بین کاربران می باشند اخیرا دو مدل دیگه نیز به جمع آنها افزوده شده است، Galaxy J7 Pro و Galaxy J7 Max. هر دو گوشی روی رسانه شبکه های اجتماعی تمرکز زیادی دارند.

این دو گوشی دارای ۱۳ مگاپیکسل دوربین در پشت و جلو می باشند. هر دو دوربین از فلش LED و دیافراگم روشنتر برای عکاسی در نور کم (پشت f/1.7 و جلو f/1.9) بهره می برد. یک لنز سریع f/1.7 مدتهاست که برای پیشنهادات پرمیوم سامسونگ رزو شده است.

دوربین شبکه اجتماعی ویژگی جدیدی است که می تواند به ویرایش و اشتراک گذاری تصاویر به صورت آنی کمک کند. شما می توانید مخاطب مورد نظر خود را از فیسبوک، مسنجر، و واتس اپ انتخاب کرده و برای او به آسانی و تنها با یک کلیک فایل مورد نظر خود را ارسال کنید. استیکرهای زنده می تواند افکتهای AR همانند اسنپ چت را خلق کند، ضمن اینکه می توانید استیکرهای سنتی و افکتهای رنگی را نیز بیافزایید.

سیستم پرداخت سامسونگ Samsung Pay در J7 Pro قرار داده شده ولی J7 Max از Pay Mini بهره می برد. هر دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت برای پرداختهای امن می باشد.

اما در بخش مشخصات Galaxy J7 Pro دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p سوپر آمولید می باشد و از چیپست Exynos 7870 با پردازشگر مرکزی octa-core A53 و پردازشگر گرافیکی Mali-T830 بهره می برد. ضمن اینکه حافظه رم آن ۳ گیگ و حافظه داخلی اش ۶۴ گیگابایت می باشد. ظرفیت باتری ۳,۶۰۰mAh بود و در اواسط جولای با قیمت حدود ۳۳۰ دلار عرضه بازار خواهد شد. Galaxy J7 Max دارای صفحه نمایش بزرگتر ۵٫۷ اینچ IPS با رزولوشن ۱۰۸۰p LCD و چیپست مدیاتک MediaTek Helio P20 با پردازنده مرکزی octa-core A53 و پردازنده گرافیکی Mali-T880 بوده و از حافظه رم ۴ گیگ و حافظه داخلی ۶۴ گیگ بهره می برد. این گوشی دارای ظرفیت باتری پایین تر ۳,۳۰۰mAh است.

دریافت حق ثبت اختراع برای شناسایی غیرتماسی اثرانگشت از سوی شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ، پتنت (حق ثبت اختراع) یک اپلیکیشن آمریکایی را برای سیستم تشخیص اثر انگشت به روش غیرتماسی و با استفاده دوربین و تطابق تصویر با تصاویر ذخیره شده ثبت کرد. با استفاده از این تکنولوژی، کافی است کاربر انگشت خود را مقابل دوربین گوشی نگه دارد. در این صورت گوشی هوشمند برای یافتن اثر انگشت معتبر و متناسب با تصویر دوربین جستجو می کند. کلیه اثرانگشت های ثبت شده در حافظه گوشی قرار می گیرد. این تکنولوژی قادر است به صورت اتوماتیک تمرکز دوربین را تغییر دهد و تصویر با کیفیتی از اثر انگشت ثبت کند. همچنین این سیستم مجهز به یک راهنمای تصویری نیز می باشد که راهنمایی های لازم برای ثبت دقیق اثر انگشت توسط این قابلیت ارائه می شود.

در بعضی موارد، روش های غیرتماسی می توانند از روش های کاملا تماسی و اسکنرهای تماسی نیز بهتر عمل کنند. عوامل خارجی ممکن است بر دقت دریافت اثر انگشت تاثیر بگذارد. برای مثال خشکی دست و یا حرکات ظریف در ثبت الگوی اثر انگشت مؤثر است. این تکنولوژی غیرتماسی برای احراز هویت و ورود به سیستم نیز استفاده می شود که سهولت بیشتری را برای کاربر فراهم می کند.

در 22 نوامبر 2013 شرکت سامسونگ، پتنت تکنولوژی اثر انگشت غیرتماسی را در کشور کره جنوبی، دفتر ثبت اختراعات کره جنوبی ثبت کرد. اما اکنون در دفتر ثبت اختراعات ایالات متحده نیز به رسمیت شناخته شد.

ثبت اختراع سامسونگ دقیقا مقارن با رونمایی گوگل از اسکنرهای اثر انگشت خود انجام گرفت. شرکت گوگل اسکنرهای اثرانگشت خود را به عنوان روش اصلی احراز هویت در سیستم پرداخت موبایلی Android Pay قرار داده است.

گوگل و لغو فرآیند توسعه پیکسل XL 2 برای ساخت موبایلی بزرگتر

شایعات حاکی از آن بوده اند که گوگل در تلاش است تا در سال جاری سه موبایل تازه از سری پیکسل را روانه بازار کند. اما اخیراً گزارش های دیگری منتشر شده که با خبرهای گذشته تناقض دارند.

بر اساس آنچه که در وبسایت Android Police و به نقل از سه منبع خبری مجزا آمده، هم اکنون می توان با درجه اطمینان زیادی بیان کرد که گوگل یکی از تلفن های همراه سال جاری خود را کنار گذاشته و ما امسال شاهد دو موبایل هوشمند از کمپانی مانتین ویویی خواهیم بود.

فاش کنندگان مدعی شده اند که پروژه «muskie» لغو شده است

گفتنی است گزارش های تازه به این موضوع اشاره دارند که غول جستجوی آنلاین پروژه موبایل جایگزین Pixel XL را که پیشتر با اسم رمز «muskie» شناخته می شد، لغو کرده است.

هنوز دلیل این اقدام گوگل به طور قطع مشخص نیست اما فاش کنندگان مدعی شده اند که تلفن همراه «taimen» همان مدل جایگزین Pixel XL خواهد بود. در مورد اسمارت فون مذکور باید گفت که طبق شایعات منتشر شده، «taimen» نمایشگر بزرگتری نسبت به هر دو مدل «muskie» و «Walleye» داشته و از حافظه رم 4 گیگابایتی و چیپست اسنپدراگون 835 بهره می برد.

Vivo؛ اولین گوشی که به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز است

ماه‌هاست که همه فکر می‌کنند سامسونگ و اپل اولین سازندگان تلفن همراه خواهند بود که موفق می‌شوند تکنولوژی حسگر اثرانگشت را زیر صفحه‌نمایش تعبیه کنند. سامسونگ به‌تازگی دو گوشی اس ۸ و اس ۸ پلاس را در حالی عرضه کرد که شاهد بودیم نتوانسته حسگر اثرانگشت را زیر نمایش بگذارد و آن را در پنل پشتی طراحی کرده است. بعد از عرضه این دو گوشی امیدواریم تکنولوژی موردنظر به نوت ۸ راه پیدا کند. اپل هم قرار است امسال چند مدل آیفون معرفی و عرضه کند. همه حدس می‌زنند که احتمالا با معرفی نسخه مخصوص تولد ۱۰ سالگی اپل که آیفون X یا آیفون ۸ نام‌گذاری می‌شود، شاهد حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش باشیم. گزارش تازه‌ای در چین منتشرشده که نشان می‌دهد ممکن است حدس‌های ما اصلا درست نباشد و Vivo اولین گوشی باشد که با حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش عرضه می‌شود. کمپانی Vivo یک پروتوتایپ از این گوشی ساخته و کلیپی کوتاه از آن منتشر کرده که در آن نشان می‌دهد حسگر اثرانگشت در صفحه‌نمایش تعبیه‌شده است. تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید، از این کلیپ گرفته‌شده.

یک تحلیل‌گر معروف چینی ادعا می‌کند که کمپانی Vivo قصد دارد گوشی تازه‌ای در تاریخ ۲۸ ژوئن (۷ تیر) عرضه کند و احتمالا این گوشی به حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش مجهز شده است. جز Vivo، همه منتظر هستند این تکنولوژی را در رونمایی آیفون ۸ ببینند چون احتمالا سامسونگ فرصت کافی برای توسعه و به‌کارگیری این تکنولوژی را تا زمان معرفی رسمی نوت ۸، نخواهد داشت

کد خبر 309886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.