برخی بیماری ها باعث کندی ضربان قلب می شود

کندی نبض، عارضه شایعی است که در بسیاری از مواقع از نظر فیزیولوژی کاملا طبیعی است و تنها زمانی نگران کننده است که با علائم دیگر همراه باشد.

فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: چنانچه ضربان قلب کمتر از ۶۰ ضربه در دقیقه باشد برادیکاردی نامیده می شود. البته لازم به ذکر است که برادیکاردی یا کم بودن تعداد ضربانات قلب نیز در بسیاری موارد حالتی نرمال است و دلیل بر وجود مشکل خاصی نیست.

دکتر محمود هادی زاده در ادامه بیان داشت: واقعیت این است که در جوانان و به ویژه جوانان ورزشکار برادیکاردی می تواند حالتی نرمال در نظرگرفته شود.

وی افزود: برادیکاردی ممکن است در اثر برخی داروها نیز به وجود آید که ازجمله آنها می توان به پروپرانولول، آتنولول، متورال، دیلتیازم، وراپامیل و… اشاره کرد.

این فوق تخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: درصورتی که برادیکاردی در فردی که داروهای فوق را مصرف می کند دیده شد، باید فرد داروهای ایجادکننده برادیکاردی قطع و به پزشک خود مراجعه کند.

فلوشیپ آنژیوپلاستی ونارسایی قلب افزود: کاهش ضربان قلب در هنگام خواب شایع تر است. همچنین برخی بیماری های داخلی ممکن است باعث بروز کندی ضربان قلب (برادیکاردی) شوند که از جمله آنها می توان به اختالالت گوارشی، اختالالات ادراری تناسلی، افزایش فشار داخل جمجمه، سکته حاد سطح تحتانی قلب  و همچنین کاهش فعالیت تیرویید (هیپوتیروییدی) اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد نیاز به درمان های خاص برای برادیکاردی وجود ندارد، اما در برخی از موارد درمان لازم است به ویژه چنانچه برادیکاردی باعث بروز مشکلات و ایجاد علایم شده باشد درمان لازم است.

عضوانجمن قلب امریکا وانجمن نارسایی قلب اروپا یادآور شد: در درمان این بیماری از داروهای مختلف می توان استفاده کرد و نیز باید علل زمینه ساز را درمان کرد.

به گزارش ایمنا یکی از مواردی که در بیمارستان ها و مطب ها تعداد زیادی از بیماران را دربر می گیرد برادیکاردی است. در حقیقت تعداد قابل توجهی از بیماران یا واقعا برادیکاردی دارند و یا احساس می کنند که تعداد ضربان کمتر از حد طبیعی دارند. تعداد ضربان نرمال قلب در هر دقیقه بین ۶۰ تا۱۰۰ ضربه در دقیقه است.

کد خبر 309642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.