نظام آدرس دهی سالانه بیش از ۴ میلیارد تومان برای شهر اصفهان هزینه دارد

شرکت مهندسی نیک اندیش در سال ۱۳۷۲ با نظر و تدبیر مسئولان شهرداری اصفهان تأسیس و راه اندازی شد تا به عنوان بازوی اجرایی در زمینه ارائه کلیه خدمات ترافیکی، شهرداری اصفهان، را همراهی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این شرکت از ابتدا مسئولیت طراحی و تولید انواع تابلوهای انتظامی، اطلاعاتی و راهنمای مسیر و همچنین سایر تجهیزات ترافیکی اعم از انواع علائم افقی و عمودی نظیر گل میخ ها، جدا کننده ها و مسدود کننده های ترافیکی و رنگ آمیزی و خط کشی معابر را بر عهده داشته است.

شرکت مهندسی نیک اندیش بیست و سومین سال تأسیس را در حالی پشت سر می گذارد که بزرگترین بازوی اجرایی شهرداری اصفهان بوده و با ارائه خدمات مطمئن و حضور به موقع در راستای روان سازی و ایمن سازی تردد در معابر شهری، بر آن است تا با رویکرد کرامت انسانی و تلاش مضاعف پرسنل و بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا در جهت نهادینه کردن فرهنگ ترافیک گام برداشته و با خلاقیت و نوآوری در تسهیل عبور و مرور و ایمن سازی معابر شهری تلاش کند.

این شرکت با استفاده از منابع و حذف اتلاف ها و تعهد به الزامات کیفیت در صدد است ضمن تأمین آسایش و آرامش شهروندان، رضایت خاطر شهرداری های کشور را در این امر خطیر جلب کند.

مجموعه این شرکت با توجه به وابستگی به شهرداری اصفهان و انجام وظایف خود تحت نظارت کارشناسان خبره مقید به افزایش روز افزون کمی و کیفی فعالیتهای تولیدی و خدماتی خود بوده و در این راه موفق به اخذ گواهینامه بین المللی مدیریت تضمین کیفیت شده است.

شرکت مهندسی نیک اندیش در راستای برنامه های شهرداری اصفهان (بهبود مستمر و توسعه پایدار) به منظور کارائی موثر سعی بر ارتقاء کیفی و کمی امکانات خود کرده و تلاش می کند با استفاده بهینه از منابع و حذف اتلافها و تعهد به الزامات کیفیت، ایمنی و زیست محیطی ضمن تأمین آسایش و آرامش شهروندان، رضایت خاطر مشتریان را برآورده ساخته و اقدام به استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در چارچوب استانداردهای ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸ - ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۰۴ - OHSAS ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ کند.

به منظور آگاهی از فعالیت های انجام شده و برنامه های این شرکت گفتگویی را با "احمدرضا طحانیان - مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش" انجام داده ایم که در ادامه از نظرتان می گذرد:

خلاصه ای از فعالیت های این شرکت را بیان کنید؟

شرکت مهندسی نیک اندیش از سال ۱۳۷۲ زیر نظر حوزه حمل و نقل شکل گرفت که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به شهرداری اصفهان است.

در واقع یکی از دور اندیشی های مدیران قبلی در راستای توانمندسازی شهر و خدمت رسانی بهتر به شهروندان در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایجاد این شرکت بوده است.

شرکت مهندسی نیک اندیش در تمام زمینه هایی که مربوط به حمل و نقل است، از جمله ساخت تابلو، خط کشی معابر، پارکینگ ها، دوچرخه و CNG فعالیت می کند.

سعی ما بر این است تا کارهای خدماتی که در این زمینه ارایه می شود با آخرین متدهای روز دنیا همخوانی داشته باشد، البته نوآوری سیستم های هوشمند با کمک شهروندان اصفهانی و با کمک دانشگاههای شهر اصفهان بوده است.

ما توانسته ایم با کمک جوانان اصفهانی، متخصص هایی را در مجموعه داشته باشیم که تمام نیازهای شهر را رصد کرده اند و در طول بیش از دو دهه فعالیت این شرکت توانستیم تمام نیازهای شهر را برآورده کنیم.

شرکت مهندسی نیک اندیش، شرکتی است که شهرداری اصفهان  آن را برای رسیدگی به نیازهای ترافیکی شهر اصفهان تأسیس کرده و  البته شنیده ایم که در سطح کشور هم فعالیت دارید!؟

بله، شهر اصفهان با نیازهای ترافیکی ویژه است اما این شرکت در رفع نیازهای شهر اصفهان و کشور انجام وظیفه می کند.

با خبر شدیم در زمینه نوسازی تابلوها برنامه ریزی کرده اید، در خصوص تابلوهایی که در سطح شهر نصب می شود،  چه اقداماتی انجام می دهد؟

این شرکت در زمینه های مختلفی فعالیت می کند اما یکی از بخش هایی که رابطه مستقیم با سلامتی مردم، کاهش زمان سفر و آلودگی هوا دارد، تابلوهای راهنمایی و رانندگی است.

نظام آدرس دهی و نصب تابلوها یکی از دغدغه های شهرها است زیرا اگر نظام آدرس دهی خوبی داشته باشیم زمان سفر و آلودگی هوا کاهش می یابد.

تابلوهایی که رعایت نکات ایمنی را به شهروندان یادآوری می کند، اگر در جای مناسب نصب شوند در کاهش حوادث تأثیر بسزایی دارد.

 در این راستا متخصصان زیادی به این مهم می پردازند.

در واحد مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و بخش طراحی شرکت نیک اندیش کارگروهی وجود دارد که تمام تابلوهای شهر را بر اساس نظام آدرس دهی برنامه ریزی می کنند.

برای تحقق نظام آدرس دهی شهر اصفهان در این شرکت سالانه بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه می شود.

به هر حال اصفهان جزء ۱۰ شهر نخست توریستی دنیا مطرح است، از این رو برای همه گردشگران و مسافران نظام آدرس دهی بسیار اهمیت دارد.

از سوی دیگر تابلوهای انتظامی که در ایمن سازی ها به کار برده می شوند، با جان مردم سروکار دارند و می توانند موجب سلامت جامعه باشند.

یکی از بزرگترین دغدغه های مدیران تمام مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان، وجود تابلوهای سالم راهنمایی و رانندگی است، این فعالیت ها در شرکت مهندسی نیک اندیش انجام می شود.

هزینه خسارت تابلوهای مخدوش شده شهر برای شهرداری اصفهان چقدر است؟

متأسفانه رخداد ناگواری که در شهر ما توسط تعداد معدودی از شهروندان انجام می شود، استفاده از مواد آتش زا به خصوص ترقه در مراسم های شادی است.

استفاده از مواد آتش زا و آسیب به اموال عمومی شاید در نگاه اول آسیب به یک تابلو قلمداد شود، اما می تواند خطرات زیادی برای شهروندان به همراه داشته باشد.

ترقه ها سالانه بیش از یک میلیارد تومان به شهر اصفهان خسارت وارد می کنند؛ از این رو از شهروندان می خواهم این شادی را به گونه های مناسب بروز دهند و استفاده از ترقه و زدن آنها به تابلوها که ممکن است باعث سقوط تابلو و وقوع حوادث ناگواری شود، را کنار بگذارند.

کد خبر 309612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.